Моделите на ток замърсяват при производството си
Всяка втора новорегистрирана кола в Европа представлява SUV. Този тип автомобили са привлекателни за много хора заради универсалните им качества, включително субективното усещане за по-голяма безопасност. Повдигнатата позиция на седене е удобна - както за възрастни хора, така и за семейства с деца.
Бумът в търсенето на SUV модели разшири предлагането и вече всички марки разполагат с такива в своята гама, много от които са и с електрическо задвижване. Купувайки си SUV на ток обаче мнозина не съобразяват, че движението с нулеви емисии не винаги означава екологичност. SUV-овете изискват повече пространство, натоварват повече пътната инфраструктура, произвеждат повече микропластмаса и прахови частици и увеличават риска от нараняване за уязвимите участници в движението. Също толкова проблематично е погрешното схващане, че електрическият SUV по своята същност е екологичен.
Доколко екологични са електрическите автомобили зависи и от микса на енергията, с която се зареждат.
Експерти припомнят, че електрическите SUV модели реално стават по-екологични от тези с вътрешно горене чак след няколко години употреба и изминаване на около 30 000 км. Това се дължи главно на по-високата консумация на ресурси при производството. Трябва да се съобрази и миксът от електроенергия за зареждане, при чието производство също се отделят вредни емисии.
Американците традиционно предпочитат по-големи SUV автомобили и вече имат богат избор от такива с електрическо задвижване.
В европейски мащаб все повече се обсъждат мерки като прилагане на по-високи данъци и такси към SUV автомобилите. Франция налага такъв данък върху превозни средства с тегло над 1,6 тона. В столицата Париж се заплаща по-скъпо паркиране за SUV модели, защото заемат повече място. В Лондон също има по-висока такса за движение в централните зони поради по-големите размери на SUV-овете.