Глобиха “Билла” за заблуждаваща реклама

Санкцията е близо 406 хил. лв.

Комисията за защита на конкуренцията наложи имуществена санкция на “Билла България” в размер на 405 936 лв. за заблуждаваща реклама, обявиха от антимонополния орган.

КЗК налага санкцията за промоционална кампания на дружеството, в рамките на която рекламират продукт с наименование “Basso Blend Маслиново масло екстра върджин 20%”. В телевизионни и радиоклипове продуктът се представя като “Маслиново масло Extra Virgin Basso Blend”, а в останалите рекламни материали се използва наименованието “Basso Blend Маслиново масло екстра върджин 20%”. В посланията се акцентира върху съдържанието на маслиново масло, с произход и качество, внушаващи по-висока стойност, което реално е 20%, а в същото време не се посочва основната съставка - слънчогледово олио (80%).

Комисията установи, че начинът на представяне на продукта, без уточнение, че той е смес от масла с преобладаващо съдържание на слънчогледово олио, е подвеждащ и има потенциала да повлияе на поведението на потребителите. Премълчана е съществена информация за съдържанието на продукта, а използваните рекламни послания са неточни, заблуждаващи и недобросъвестни. Санкцията би трябвало да има и превантивен характер срещу подобни бъдещи недобросъвестни действия.

Най-четени