Термичната система гарантира върхово представяне при всякакви условия
Батерията е с капацитет 117 kWh
Зимата си отиде, но отново ще се върне след половин година и ще постави на изпитание шофьорите и техните автомобили. Именно студеният сезон е най-тежкото изпитание за електрическите коли. За да запази своята продуктова идентичност, бъдещият електрически Range Rover прекроява представите за луксозен SUV с нулеви емисии. Прототипите успешно завършиха завършиха втори сезон на тестове и разработки в минусовите условия на Северния полярен кръг.
След изминати близо 72 000 километра по замръзнали езера и сухоземни трасета, инженерите успяха да подложат усъвършенстваната термична система на Range Rover Electric на предизвикателни изпитания. Замръзналите трасета също предоставиха безценни данни за оценка на динамиката, способността за шофиране с един педал и двукамерното въздушно окачване.
Ключов елемент от последната развойна фаза в северната част на Швеция бе ефективността на новата технология ThermAssist. Усъвършенстваната бордова система за управление на топлината намалява енергийния разход за отопление с до 40% и има за цел да възстановява топлина за затопляне на задвижващата система или купето при външни температури до -10°C.
Тази технология гарантира, че Range Rover Electric осигурява оптимизиран пробег, дори в най-студените температури. Тя също така свежда до минимум въздействието на екстремните температури. Така водачите, когато включат автомобила за зареждане, капацитетът и високата скорост ще бъде запазена. Освен това пасажерите се радват на постоянно топло купе, независимо от студа отвън.
Батерията с високо напрежение от 800 волта е първата, проектирана и произведена вътрешно от концерна Jaguar Land Rover. Тя е оптимизирана по отношение на енергийна плътност, пробег и време за зареждане. Архитектурата „cell-to-pack“ осигурява възможно най-добрата производителност. Батерията с капацитет 117 kWh е напълно защитена, интелигентно опакована и се състои от 344 компактно подредени призматични клетки.
Проходимостта на всякакъв терен и изтънчения лукс са основни елементи от преживяването с Range Rover и това ще продължи да бъде факт и при електрическото задвижване с въвеждането на нови усъвършенствани технологии, включително шофиране с един педал и двукамерно въздушно окачване.
Технологията за шофиране с един педал, освен че забавя автомобила и връща енергия в батерията чрез регенеративно спиране, работи със системата на окачване Terrain Response. Шофирането с един педал може да спре напълно автомобила и да активира функцията Hill Hold, позволявайки на водача да потегли отново, без да използва спирачките. Отличителната черта на тази система при Range Rover Electric е способността ѝ да работи ефективно в екстремни условия, а нейната ефективност е изпитана от инженерите при наклони от 28 градуса и 17 градуса със смесено сцепление на тестовия терен в Арктика.
Новият Range Rover Electric запазва автентичното поведение и стабилност на марката при всякакви условия. Двукамерното въздушно окачване е разработено така, че да управлява движенията на каросерията, причинени от характерното разпределение на теглото при електрическия модел, което е сериозно предизвикателство. В резултат се постига безкомпромисното съчетание от висока проходимост, динамика и максимален комфорт.
Преминаването по ледовете на Арктическия кръг показва как системата за задвижване на всички колела на Range Rover Electric е способна да се справи с всякакви повърхности. Благодарение на оптималното разпределение на въртящия момент, по-прецизно от това при двигатели с вътрешно горене, технологията Intelligent Driveline Dynamics е способна да преразпределя въртящия момент към задния мост от 100% до 0%, за да предотврати загуба на сцепление. Работейки със системата за контрол на сцеплението Integrated Traction Management стабилността се запазва, управлявайки скоростта на мотора в рамките на 50 милисекунди и контролирайки приплъзването до 100 пъти по-бързо от еквивалентен автомобил с вътрешно горене.