Електромобилът ID 3 стартира с мощност от 204 к. с.
Безгрижна лятна ваканция в чуждестранен курорт с електрически автомобил? Ако се съмнявате, че това е възможно, можете да хвърлите един поглед на последните постове в социалните мрежи на големия шеф във Volkswagen - Херберт Дийс. Като много германци той почива на живописното италианско езеро Гарда в южното подножие на Алпите. Дотам пътува от Мюнхен с най-новия електрически автомобил на компанията ID 3.
“Качването в тази кола за много хора ще бъде първият контакт с електрическата мобилност”, пише Херберт Дийс. Затова изживяването е по-специално, както е било за едни поколения първото качване на “бръмбъра”, а за други - в Golf. Електромобилът ID 3 се очертава като наследник на тези два епохални модела на Volkswagen, оставили своята диря в живота на милиони семейства.
Още днес ваканционните пътувания с модерни електрически коли функционират наистина добре, заключава шефът на Volkswagen и допълва, че електромобилите предлагат солиден комфорт и отлично пътно поведение. Решен е въпросът със станциите за зареждане по много маршрути като ваканционната отсечка от южна Германия до северна Италия. “Спираш да си починеш и да пиеш едно кафе за 15 минути, а през това време зареждаш енергия за изминаване на повече 100 километра”, обобщава Херберт Дийс.
Автомобилният началник неслучайно пътува с новия модел ID 3 и споделя впечатленията си за него. Това е дългоочакван автомобил, натоварен със задачата да се превърне в следващата икона на Volkswagen.
Електромобилът се задвижва от разположен на задния мост електродвигател с мощност 150 киловата (204 конски сили) и максимален въртящ момент от 310 Нм. Благодарение на впечатляващия ресурс моделът ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди, а максималната скорост достига 160 км/ч. Акумулаторната батерия с капацитет 58 киловатчаса осигурява реален пробег до 420 км. Тя може да се зарежда на станции с максимална мощност от 11 киловата (променлив ток) до 100 киловата (постоянен ток). При използване на мощна зарядна станция с постоянен ток е възможно в рамките само на 30 минути да се акумулира достатъчно енергия за изминаване на 290 километра. Именно за тази възможност говори Херберт Дийс - една спирка за зареждане с кратка почивка дава много сериозно увеличение на пробега.
В базовата версия на първото издание на ID 3 са включени навигационна система, аудио с цифров радиоприемник, отопление на седалките и на волана, подлакътници на предните места, заряден кабел и 18-цолови алуминиеви джанти. Това оборудване е сравнимо с ниво Comfort при автомобилите в компактния клас. По-високото ниво Plus предлага допълнително видеокамера за задно виждане, адаптивен темпомат и система за достъп и стартиране без ключ. В интериора са включени дизайнерски седалки, централна конзола с осветление, USB портове и ролетна щора, както и индиректно осветление на купето. Прозорците са тонирани, има сребристи екстериорни елементи плюс матричната система на предните LED светлини, матричните блокове на задните светлини и 19-цолови алуминиеви джанти.
Топверсията Max разполага с Head-up дисплей с разширена реалност, панорамен стъклен покрив с механизъм за плъзгане и повдигане и 20-цолови алуминиеви джанти. Водачът е улеснен със системи за поддържане и смяна на лентата на движение, функция за аварийно спиране, гнездо за безжично зареждане на телефон, комфортни седалки и равен под на багажното отделение.
Базов вариант с пробег до 330 км
В близко бъдеще Volkswagen ще лансира базова версия Pure на електромобила ID 3 с очакван автономен пробег до 330 км и цена под 30 000 евро. При този вариант батерията осигурява реално използваем енергиен капацитет от 45 киловатчаса. Тя може да използва зарядни станции с максимална мощност от 7,2 киловата (променлив ток) и 50 киловата (постоянен ток). По желание на купувача ще се предлага и възможност за зареждане от станции с постоянен ток и мощност 100 киловата. Максималната скорост при базовата версия на модела също достига 160 км/ч.
В края на август клиентите от България могат да поръчват предварително конфигурираната версия Tour. Тя е базирана на четириместния модел ProS, който позволява използването на по-голяма акумулаторна батерия (77 киловатчаса нето) и съответно постигането на по-продължителен автономен пробег до 550 км. Модификацията Tour може да се зарежда с постоянен ток от станции със 125 киловатчаса.
Предлаганата версия ID 3 Tour е оборудвана с всички функции, които водачите биха искали да имат на разположение при дълги пътувания - Head-up дисплей и пакет Sound, матрична LED система на предните светлини, пакет комфорт, седалка на водача с електрорегулиране с 12 вида настройки и функция за масаж, пакет с включени всички системи за асистенция на водача и 19-цолови алуминиеви джанти.
До 2022 г. Volkswagen планира да пусне на пазара електрически превозни средства във всички основни сегменти с цел да бъде световен лидер в областта на електрическата мобилност. В тази насока ще се направят инвестиции в размер на 33 милиарда евро в рамките на целия концерн. Очаква се през 2025 година обемът на производството на електрически превозни средства да възлезе на 1,5 милиона екземпляра.
Задно предаване и прецизно завиване
В пътническата кабина на Volkswagen ID 3 има място за четири до пет души. С дължина от 4,26 м електромобилът се нарежда в компактния клас на Golf. Междуосието от 2,77 м е сравнително голямо за този сегмент и осигурява достатъчно пространство за пасажерите на втория ред. Акумулаторната батерия е вградена в пода в специална удароустойчива конструкция със защита при катастрофа.
Задвижването на ID 3 е на задните колела заради разположението на електрическия двигател. От десетилетия насам (след “бръмбъра”) това е първият модел на Volkswagen със задно предаване. Тази конфигурация носи своите предимства. Например при ударно ускорение на суха настилка електронната стабилизираща програма няма почти никаква работа за подобряване на сцеплението. В същото време освободените от двигателна тяга предни колела изпълняват по-прецизно функциите си за завиване.