Китай забранява използването на термините "интелигентно" и "автономно" шофиране в рекламите на автомобили

кадър: X.com / @nexta_tv

Китай забранява на производителите на автомобили да използват термините "интелигентно шофиране" и "автономно шофиране", когато рекламират функции за подпомагане на шофирането, и ще засили контрола върху подобряването на тези технологии, съобщава Reuters.

Според стенограмата, видяна от агенцията и потвърдена от един от участниците, Министерството на промишлеността и информационните технологии е издало заповед за рекламиране на автомобили по време на срещата си с близо 60 представители на автомобилни производители в сряда.

Ходът следва фаталния инцидент с най-продавания седан SU7 на Xiaomi през март, който предизвика широко разпространена загриженост за безопасността на автомобила.

Предварителните констатации показаха, че автомобилът на Xiaomi се е запалил, след като се е ударил в циментов стълб край пътя със скорост 97 км/ч (60 мили в час) секунди след като водачът му е поел управлението от усъвършенстваната система за подпомагане на шофирането.

Министерството потвърди срещата в кратко изявление, в което се казва, че тя е дала яснота на автомобилните производители относно новите изисквания, публикувани през февруари, включващи свързани с шофирането надграждания на технологиите за интелигентни и свързани автомобили.

Китайските регулаторни органи затягат контрола върху технологиите за електрически превозни средства, тъй като индустрията се разраства по-бързо от очакваното, като продажбите на електрически превозни средства и хибриди представляват повече от половината от общите продажби на превозни средства в края на миналата година - крайъгълен камък, постигнат преди графика на политиците.

Регулаторните органи също така затягат регулациите за стандартите за батериите на електрическите превозни средства, като целта е да се намалят рисковете от пожари и експлозии.

Най-четени