Влошаване на времето блокира операцията по разтоварване и изтегляне на заседналия на 20 септември край Яйлата товарен кораб "Vera Su". По обяд вятърът в района се усили и вълнението достигна 4 бала. Преди това плавателният съд бе доукрепен от алпинисти и пожарникари с въжета към най-близката скала, след като бяха поставени и три допълнителни котви, за да се обезпечи стабилността му при вълнение и при предстоящата спасителна акция.
Вечерта в пристанище Варна с камиони трябва да пристигнат от Италия трите надуваеми баржи от Европейската агенция по морска безопасност EMSA с вместимост от 100 куб. м. На тях трябва да бъде прехвърлен азотния тор от "Vera Su". Част от насипния товар е втечнена от нахлулата на борда вода и ще се източва с помпи. Операцията ще започне при утихване на вятъра, а прогнозата е това да се случи към края на тази седмица.
Няма нови пробойни по корпуса, установи последният водолазен оглед. Късмет е, че "Vera Su" е заседнал в пясъчни плитчини сред скалистото дъно, твърдят запознати с района морски вълци. За да се игнорира рискът от замърсяване, от кораба на порции бяха източени 38 т гориво и смазочни материали.
Опитите за разпит на екипажа обаче удрят на камък. В понеделник моряците категорично отказаха да се качат на катер на Гранична полиция и да слязат на брега, за да дадат показания пред съдия. Сега това е невъзможно заради силното вълнение. Разпитът е много закъснял, той трябваше да се проведе в първите часове след засядането, за да се изясни истинската причина, категоричен бе пред "Труд" експертът по морско право Христо Раев.
Към момента екипажът не е поискал и евакуация, въпреки че от борда са подали сигнал до Международната транспортна федерация ITF, че са в патова ситуация и не са им платени заплати. Вероятно корабособственикът е прибегнал до тази мярка, тъй като счита екипажа за отговорен за инцидента, коментираха морски офицери с дълъг стаж.