Международният фестивал “В Двореца” показва най-добрите късометражни филми

Автор: Труд news
Комисия ще подбира от 5520-те кандидатствали филмови продукции от 127 държави.

Общо 242 ленти прожектират в Перник с вход свободен

Игрални, анимационни, документални и експериментални филми

Форумът излъчва българско предложение в надпревара за “Оскар”

Общо 242 филма ще бъдат представени на 22-ия фестивал за късометражно кино “В Двореца” в град Перник, който тази година ще се проведе между 27 юни и 1 юли.

“За поредна година “Перник е кино” в края на месец юни. Това лято фестивалът представя 242 филма в конкурсните си програми, които селекционна комисия подбра от 5520-те кандидатствали филмови продукции от общо 127 държави или общо 1713 часа нови български и международни филма - работа мечта за мнозина, но никак не и лека. В рамките на фестивалните дни жури от международно изявени филмови експерти ще отличи най-добрите игрални, анимационни, документални и експериментални професионални и студентски филми, което вече си е “мръсна работа”, разказа директорът на фестивала Цанко Василев, наричан шеговито дядото на късометражното кино в страната.

Мотото тази година е “Киното е мръсна работа”.

Победителите ще могат да се възползват от “Оскар” квалифициращия статут на фестивала. От 2017 година насам фестивалът е сертифициран от Американската академия за филмови изкуства и науки да предлага победителите си от всички конкурсни категории за директно разглеждане от Академията за наградата “Оскар” за късометражно кино. Това означава, че всяка година “В Двореца” изпраща и поне 1 нов български филм в най-голямата и престижна надпревара в света на филмовата индустрия.

Заедно с това, фестивалът е сертифициран да предлага филми за “студентските Оскари”, както и за най-престижната филмова награда за испаноговорящия свят - наградите Гоя.

Освен киноконкурса, “В Двореца” представя разнообразие от събития и инициативи, както за професионалните си аудитории, така и за широката публика - тематични прожекции, презентации, лекции, дискусии, обучения, питчинг сесии за представяне на проекти и копродукционен форум, научна конференция, музикална програма и различни дейности за младежи. Всички прожекции в рамките на събитието са с вход свободен.

Тазгодишната комуникационна кампания на фестивала е с надслов “Киното е мръсна работа” / (Cinema Is Dirty Business), но, както посочи фестивалният директор Цанко Василев, резултатът блести, защото “киното е магия”. Визуализациите са на българския режисьор, графичен дизайнер и художник Мартин Марков.

Най-четени