Някои ме наричат "държанка" и "луда’", защото не им изнася, че на 27 години съм толкова успешна, казва скандалната дизайнерка
Миглена Каканашева – Мегз е родена в град Раковски. Едва на 27 години притежава верига от магазини и собствена модна линия с екстравагантен дизайн на човешки цени, която наричат „модна империя“ заради големия оборот. През 2017 г. получи „Златна игла“ за „Модна къща на годината’’.
От 8-годишна мечтае да създава дрехи. В Хуманитарната гимназия в Пловдив е модна икона с уникалните си тоалети, които шие сама. Учи психология в университета в Есекс, Англия, защото иска по-добре да познава нежния пол, тъй като смята да се занимава с женската красота.
Където и да се появи – в светските среди или на екрана – тя фокусира върху себе си и вниманието, и сплетните на жадното за сензации обкръжение. Не дава вид обаче това да я притеснява особено, напротив – сякаш й е по-уютно да плува в море от скандали, но признава, че плаче от обидите на хейтърите.
Беше една от най-забележимите участнички в първото издание на „Къртицата’’ и в „Черешката на тортата’’. След участието й в последния „ВИП Брадър“ се коментираше, че е пренаписала историята на формата и че за пръв път е накарала екипа да променя правилата си в движение.
- Миглена, миналата година ти получи „Златна игла’’ за „Модна къща на годината’’. Каква беше за теб изминалата 2017-а?
- Много успешна. Преборих се с един голям проблем в бизнеса си – че никога не успявахме да смогнем навреме с поръчките. Освен основния ни цех в Раковски, даваме работа на много малки цехчета с по 10-20 човека. Вече много наши дрехи се произвеждат в Турция и Китай и това ни спаси. Освен това вече предлагаме и всякакви други женски продукти - козметика, бански, бельо, очила, уреди за коса, екстеншъни, мигли... Много целенасочено търсим нещата, които са тренд в момента, които момичетата виждат в инстаграм, в профилите на модни икони като Ким Кардашиян, Риана, Ариана Гранде, и те треперят по тях. Нямаш представа колко мостри пробвам на ден, за да мога да избера най-доброто. После ги демонстрирам в клипчета.
- За твоя бизнес използват определението „модна империя’’. Все още ли продаваш рокли по 30 лева?
- Все още основният сегмент от дрехите ни е дори под 30 лева. Следвам основната концепция, залегнала в бизнеса ми – „дрехи, по-евтини от един обяд“. За „модна империя’’ все още съм много мъничка, но това ми е целта в бъдеще. Освен онлайн магазина, имам още 4 собствени големи магазина и много такива, с които работим с франчайзинг договори.
- Как постигаш тия ниски цени?
- Всеки ден, когато създавам продукт, мисля и как мога да го вкарам в бюджет до 30-40 лева и същевременно да е в тренда и най-доброто от тенденциите за годината. Правя го с изключително много оптимизиране и сметки. Важно е и това, че работим в големи обеми и с малка надценка.
- Следваш ли максимата „Скандалът продава’’?
- Честно казано, никога не съм я следвала и може би това е най-голямото противоречие в мен. Вбесявах екипа на „ВИП Брадър“. Казваха ми: „Не знам дали го правиш нарочно, обаче винаги успяваш да откраднеш цялото шоу от всички“. Никога не съм се опитвала сама да създавам скандали, напротив, гледам да държа в тайна личния ми живот.
- Какво провокира толкова много негативни коментари към теб?
- Хората не могат да ме вкарат в рамка. Те виждат едно слабичко момиче, тръгнало от нищото, нито е най-голямата красавица, нито най-умната жена в страната, но нещата му се получават. На 27 години има всичко, което едно младо момиче може да поиска, и си го е извоювало само. Имам чувството, че тази моя свръхамбициозност буквално бърка в здравето на някои хора и започват да плюят срещу мен. Казват: „тя е такава, тя е онакава’’, „тя е държанка’’, „тя е луда’’... Сипят обиди, защото не могат да си обяснят как аз имам тези неща, а те ги нямат. По-лесно е да си кажат: „Ето, някой й е дал парите’’ или „Абе, тя продава, защото е ненормална’’. С това успокояват собствената си съвест и се оправдават пред самите себе си защо те на 27 нямат или не са имали тези резултати.
- Ти беше искрена, но в един момент стана фантом, получи нервен срив. Защо?
- За мен беше изключително болезнено да ме обявят за фантом, да седя затворена и да не правя нищо. За човек биткаджия и борец като мен това да ти отнемат възможността да се бориш е най-страшното нещо, което могат да ти направят - все едно да ти вземат живота. Тогава ми казаха нещо много хубаво: „Биг Брадър си те харесва и по този начин, но ти просто не му остави друг избор’’.
- Сега, два месеца след излизането, какво се промени в теб?
- Всичко. То дори не е до навици на живот, а до светоусещане. Преди винаги пращах себе си и хората някъде в седма глуха. Аз мога да не ям, да не спя, да нося кофи по 12-13 часа, но карах и другите около мен да плащат същата цена. Сега правя малки компромиси и колкото и странно да прозвучи, наистина се научих да живея за себе си. Аз буквално започнах да дишам нормално.
- В гимназията си била модна икона.
- Бях в „женско училище“ – Хуманитарната гимназия в Пловдив, където учеха повече момичета. Тогава вече правех хубави дрехи и като се появявах по коридорите на училището с нова дреха, всички момичета мигновено се нареждаха около мен. В началото не вярваха, че сама съм ги ушила, мислеха, че са от някой скъп бутик или че някой мъж ми ги купува.
- Кой е сега този силен мъж до теб, който те приема такава, каквато си?
- Името му няма да кажа. Отношенията с мъжете винаги са били трудни за мен, то се видя и в Къщата – аз съм изключително пламенен характер дори и в приятелските отношения. А в любовта съм десет пъти по-опърничава, пиперлива и огнена. Горим се взаимно с мъжа до мен (Смее се).
Красимир Коев:
Не купувайте вино от улицата
12 дестинации за епикурейци ще отворят страната ни към света, очаква шефът на Изпълнителната агенция по лозата и виното
Красимир Коев е изпълнителен директор на Изпълнителна агенция по лозата и виното от 2009 г. Преди това три години е бил директор на Националния институт по изследване на винените напитки. От 2001-ва е в лозаро-винарския бранш, с добър опит и познания в тази част от селското ни стопанство. Завършил е Лесотехническия институт, екология и опазване на природната среда, след това - стопанско управление на малки и средни предприятия и икономика. Роден е в Ямбол през 1971 г. Семеен, с едно дете.
- Наскоро двете министерства - на туризма и на земеделието, горите и храните - представиха съвместна инициатива „Сподели България“. За какво иде реч?
- Ще бъдат разработени 12 винено-кулинарни дестинации и предложени за обществено обсъждане. Страната ни е вписала в европейския регистър две защитени географски указания – „Горнооряховски суджук” и „Българско розово масло”. В европейския регистър на храните с традиционно специфичен характер са вписани още „Филе Елена”, „Луканка Панагюрска”, „Роле Трапезица”, „Кайсерован врат Тракия” и „Пастърма говежда”. България има регистрирани на европейско ниво и 54 вина със защитени наименования. През последните години са изградени значителен брой винарни с места за дегустации и отсядане. Много от тях са разположени в близост до популярни туристически забележителности, съчетани със съответната туристическа инфраструктура, което позволява пакетирането им в общ туристически продукт. България е държава, която съчетава в себе си природни дадености, традиции и обичаи, има запазени архитектурни паметници на световно ниво от римско и гръцко време. Тази инициатива ще отвори страната ни към света, за да бъде видяна от много повече хора, не само от тези, които посещават зимните и летните ни курорти, но и от онези, които се интересуват от автентични обичаи, от виното и храната ни, от културата, духа и традициите по нашите земи.
- Бихте ли дали пример с една дестинации?
- В Долината на Места – Белица, Разлог, Банско, Гоце Делчев и Хаджидимово – интересни туристически обекти са Пиринските езера, Байкушевата мура, Паркът за танцуващи мечки, църквата в Добърско, Никополис ад Нестум, вековните чинари в Гърмен, тракийското светилище в Долно Дряново, Кози камък в Ковачевица. Районът предлага уникални ястия като банска капама, нафпавок, чомлек, бански старец, кавърма, катино мезе. Долината на Места е район с потенциал във винопроизводството. Има възможности за винен туризъм в района на Гоце Делчев, където се отглеждат сортове, от които се прави предимно червено вино – рубин, сира, каберне фран, каберне совиньон и мерло. Над всички изпъква рубинът – български сорт, кръстоска между сирийската „Сира“ и италианския „Небиоло“. При презентирането имаше желание от страна на кметове, на местни инициативни групи, на браншово ниво да влючим още дестинации. В рамките на три до пет дни е възможно да обиколиш по-значимите обекти, без да се отегчиш, излизайки ти икономически изгодно.
- Кои са характерните ни храни, с които можем да изумим света?
- Един чужденец като дойде в България, какво е чувал – киселото мляко, розовото масло, виното - и до там. Ние не сме световноизвестни с други продукти. Сирене правят германци, французи, холандци, италианци. Но оказва се, всеки наш район има уникални ястия, които не са познати никъде по света. Например банският старец, никулденският рибник, домашната лютеница, малките станимашки сармички, бисмемка, лангиди за лауци, ложена баница, станимашко хардало, трахана, катък, джуркан боб, сач, бел муж, керкелек, триеница и т.н. Българската кухня не е пикантна. На чужденците много им харесва. Количеството ги учудва, защото при тях се консумира много по-малко. Дори виното се сипва по малко.
- Вината от България имат ли свое лице?
- Разбира се, че имат. Когато дойдат чужденците, те остават очаровани от сортовете, които растат само и единствено на наша територия – това са мавруд, гъмза, широка мелнишка, памид, димят. За съжаление, насажденията ни от тези сортове са малко, не можем да изнасяме достатъчно вина мавруд и димят, с които да станем по-популярни. Но и едно кабарне совиньон, френски сорт, познат по целия свят, което се отглежда при нас, има разлика. Не казвам, че е най-хубавото. Аз си го харесвам. Ще дам пример. Високопоставен служител в световната винарска организация, французин, дойде и каза: „Българските вина са в пъти по-хубави от френските, но ние това никога официално няма да го признаем“... Все пак е атестат и признание. Защото по нашите ширини и земите, и слънцето, което грее, и въздухът, който имаме, със средиземноморското влияние и с беломорското течение в района на Струма и Места, дават много специфични вина, прекрасни на вкус. Не само се харесват, но на всички световни винени конкурси печелим болшинството златни медали.
- Какво вино избирате за вашата трапеза?
- Няма да учудя никого, като кажа, че избирам българско. Този мит, че Южна България е за червени вина, а Северна - за бели, вече е разбит от продуктите, които произвеждаме. На световните конкурси бяло вино шардоне от Мелник спечели две поредни години златен медал. Защото районът е с най-високи засушавания през лятото, произвежда най-хубавото бяло вино, което чуждите дегустатори ценят. Така че, от който и регион да се вземе виното, от който и производител да е, няма да сбъркате. Единствената ми препоръка е да се купува от оторизирани магазини, от търговски обекти, да не се подлъгват хората от някакви домашни производства, продавани по шосетата. Ако цените здравето си, не си разваляйте празника с вино от някой, който утре не знаете къде се намира!
Венета Райкова се развежда
Йорданка Христова сравни Слави с Лили
Първата Геновева имала мустаци
Ваня Щерева се изтипоса по бельо
Ники Илиев събра елита на кинопремиера
Веско Маринов заведе гаджето си при кукери
Обвинявали Деми Мур за смъртта на младеж
Да победим следновогодишната депресия
Кристиян Платов е голямата любов на Йорданка Христова
Ревност и безхаберие доведоха до касапницата в Нови Искър
Ракът на белия дроб поразява по-често мъжете
Д-р Анелия ЗДРАВКОВА:
Миниатюрни иглички заместват ботокса