Според съдебните лекари той е починал след масиран инфаркт, но туристи се оплакват от лошата храна в хотела
Министерството на туризма проверява туроператорите, организирали екскурзия до Египет. Във връзка с публикации в медиите, ведомството започна действия за установяване на статута на фирмата.
Спешна проверка в Националния туристически регистър (НТР) показва, че дружество „Абакс“ има валидна застраховка „Отговорност на туроператорa“.
Министерството на туризма е в непрекъсната връзка с всички институции, които имат компетенции по случая, посочват от ведомството.
Проверката идва след като вчера стана ясно, че български турист е починал на борда на самолет, пътувал от Египет към България. Пътуването било организирано от туристическа фирма, а някои от пътниците са на мнение, че причината е хранително натравяне в хотела.
На 17 ноември Александрина Панайотова и група българи заминават на екскурзия в Египет, организирана от български туроператор. Първите 7 дни всички нощували в хотел в Хургада, където според Александрина храната била ужасна, разказа жената в писмо до медиите. И повечето от туристите се хранели извън хотела. Когато всички се преместили в хотела в Кайро на един от възрастните пътници му прилошало, а лекарите му казали, че имал хранително натравяне от храната от предишния хотел. Мъжът бил стабилизиран от лекарите и качен на борда на самолета, но след един час във въздуха се почувствал зле.
Във второ писмо Панайотова информира, че с нея се е свързал сина на починалото лице, който дал официална информация, че констатацията на съдебните лекари е смърт в следствие на масиран инфаркт. "Опечаленият твърди, че диагнозата за хранително отравяне на египетския лекар е абсурдна и напълно погрешна", уточнява жената.
"Огорчението и разочарованието от храната и хигиената в хотела, които се предоставят на българските туристи е не по-малко значим фактор, които също заслужава да бъде разгледан и коментиран", допълва Александрина Панайотова.