"Благодаря на министерството за компетентните становища и опитите заедно с нас да търсим решения за автомобилния спорт.
Благодаря на колегите за предложенията.
Предложения има, но общ път НЯМА! Към този момент спортен календар няма и спорт също.
Аз направих онова, което чувствах, че трябва да направя и не съжалявам, защото според мен само под действията на смирението и думата ЗАЕДНО бихме могли да излезем от онзи кръговрат на постоянната борба за надмощие (прикрита зад красиви думи, като милеене за спорта, точни правила и много други).
Предстоят две общи събрания на двете организации, АФБ и БФАС. Дано там състезатели и клубове да имат възможността да убедят ръководните си органи за намиране на решение.
Снимката е от годините, в които не мислихме за лицензи, а за удоволствието от надпреварата!
Бъдете здрави и разумни, и с действията си и с решенията, защото именно те биха допринесли историята да продължи да се пише…", това написа бившият ни шампион по автомобилизъм Крум Дончев в социалните мрежи относно срещите между всички федерации в този спорт в последните дни. Той апелира за обединение, техни представители се срещнаха дори със спортния министър, но обединение няма.
Има прогрес, макар и не много голям след втората среща в ММС, стана ясно днес от изказването на заместник-министър Даниела Дашева след срещата, в която отново участваха председателят на АФБ Калоян Станчев, председателят на БФАС Румен Дунев, Дончев, Николай Златков, Иван Шопов, двама юристи на АФБ и представител на СБА. Двете организации ще оставят на своите общи събрания да решат как да действат оттук нататък - на 9 март е общото събрание на АФБ, а на 16 март - това на БФАС.
"Сезонът е заплашен да бъде нулев по ред причини. Обсъдихме два варианта, върху които може да се работи съвместно. Оттук насетне нашите членове трябва да решат дали да го правим това нещо, или да не го правим, а и докъде можем да стигнем с компромисите. Ние сме готови на компромиси, за да има спорт, но това трябва да го има и от другата страна. Дали сме предложенията, които колегите да обсъдят. Ако намерим пресечна точка, сезонът ще бъде спасен", заяви Станчев.
"Чакаме да бъдат насрочени дела. Ние имаме нашата гледна точка. За жалбите ще решат колегите, това не е мое решение. Съдейки по настроенията им, те няма да бъдат оттеглени към този момент. В неделя имахме онлайн среща и масовото настроение е жалбите да останат и да чакаме решение на съда, тъй като ние имаме наша гледна точка", добави той.
Дунев отговори, че за БФАС вариантът е само един - оттегляне на делата: "Възстановяването на автомобилния спорт е изключително важно за нас. Благодаря на колегите за предложенията. Бих искал да кажа, че при нас вариантът е само един и той е с БФАС при незабавно изтегляне на делата, които се водят, за да могат да се развържат ръцете на министерството. Това е единственият и най-бърз начин, по който може да има автомобилен спорт в България. Двете организации ще имат Общи събрания (ОС). Нашето е предвидено за 16 март и сме отворили врати за всички членове на АФБ. Отворено е за хора, които искат да се състезават и да кандидатстват за комисии, а не само да гласуват и да вкарват кухи клубове".
"Трябва да е ясно на всички, които питат кога ще има автомобилен спорт, че докато тези жалби не се изтеглят или докато съдът не реши да прекрати делата, министерството е с вързани ръце. Моят апел е към хората на Общото събрание да вземат решение тези жалби да бъдат свалени. ОС е върховен орган на всяка организация и може би там ще се намери повече воля, за да тръгне автомобилният спорт", добави Дунев.
В заключение Станчев разкри, че едно от предложенията е за обединение в нова структура.
"Предложението е да се обединим в нова структура - чиста и непорочна. Тогава аз бих се ангажирал да помоля клубовете ни да се оттеглят делата. Достатъчно отстъпки сме склонни да направим. Говорим за нова организация, която е чиста и непорочна. Една такава организация, според нашите юристи, би могла да се състави в рамките на месец. Нашето предложение е двете федерации да се влеят в новата. Това е най-бързият начин", каза Станчев.