Продажбите на нови автомобили на Tesla в Европа са намалели с 28,2% през март спрямо предходната година, въпреки че общите продажби на електрически автомобили с батерии са се увеличили с 23,6% през месеца, според данни на Европейската асоциация на автомобилните производители, съобщава Reuters.
Общите продажби на нови автомобили в Европа са се увеличили с 2,8% през месеца, подкрепени от двуцифрени скокове във Великобритания и Испания, тъй като ръстът на електромобилите компенсира спада при бензиновите и дизеловите автомобили, сочат данните.
Спадът на продажбите на Tesla в Европа се прибавя към признаците, че шофьорите избягват марката електрически автомобили на Елон Мъск, тъй като конкуренцията от Китай се засилва, а някои протестират срещу политическите му възгледи.
Европейските производители на автомобили също се борят с конкуренцията от Китай, като същевременно се борят да намалят високите разходи на вътрешните пазари и сега се борят с последиците от 25-процентните мита на президента на САЩ Доналд Тръмп върху вноса на автомобили, което помрачава перспективите пред индустрията.
Въведените от Тръмп 145% вносни мита върху китайския внос - и ответните мита на Пекин - също понижиха прогнозите за глобалния растеж, което поражда нови рискове за автомобилните компании.
Продажбите през март в Европейския съюз, Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия нараснаха до 1,42 млн. автомобила, след като спадаха в продължение на два месеца, сочат данните на ACEA.
В ЕС общите продажби на автомобили спаднаха с 0,2 % на годишна база, като намаляват за трети месец, въпреки че регистрациите на електрически автомобили с батерии (BEV), хибридни електрически автомобили (HEV) и хибридни автомобили с възможност за включване към електрическата мрежа (PHEV) се увеличиха съответно със 17,1 %, 23,9 % и 12,4 %.
Продадените в блока електрифицирани превозни средства - BEV, HEV или PHEV - представляват 59,2% от регистрациите на леки автомобили през март, в сравнение с 49,1% през предходната година.