Отдаването на варненското пристанище на концесия е належащо, както и разработката на обща стратегия за развитието на порта, обвързана с различните транспортни системи - магистрали, жп линии и международни коридори. Това заявиха на брифинг областният управител Благомир Коцев и областният координатор на партия "Продължаваме промяната" Николай Стефанов. Срещу концесията са синдикатите, но според Стефанов особено във Варна-Запад тя трябва да се извърши спешно, тъй като там заводите правели каквото си искат.
Областният координатор на "Продължаваме промяната" отправи остра критика и към ръководството на порт Варна, което упрекна в бездействие в ситуацията на криза, породена от войната в Украйна. "Пристанище Констанца е задръстено от 2 месеца, по дунавските се чака със седмици. Варна е най-близката точка, към която могат да се насочат товарни потоци", обясни Стефанов, цитирайки медийни изявления на изпълнителния директор Петър Сеферов, че е твърде рано за пренасочване на големи потоци товари и реалната картина ще стане ясна в края на май. Стефанов посочи, че няма извинение за това, че порт Бургас превъзхожда Варна по всички показатели.
В отговор на въпрос на "Труд" дали при това положение пристанището в морската столица е готово да стане логистичен център за украинско зърно, Стефанов отговори: "Частично". Той допълни, че идеята за превръщане на съществуващи складове във Варна-Изток в музей е в разрез с развитието на порта предвид дефицита на складови и тилови пространства и претоварна техника.