"Стояхме 50 минути затворени в ръкава без информация, дори звъняхме на 112", разказа д-р Асена Сербезова пред NovaNewsпо повод инцидента на летище „Васил Левски“, при който около 300 пътници бяха блокирани близо час без достъп до информация, храна и вода.
Транспортният министър и вицепремиер Гроздан Караджов разпореди спешен доклад за състоянието на наземното обслужване. Той трябва да бъде изготвен от ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“.
Случаят, който се разигра в петък вечер с полет от Лондон до София, разкри дълбоки системни пропуски в организацията на приемането на пътници, особено при пристигащите от страни извън Шенген.
Един от пътниците в засегнатия полет беше и бившият министър на здравеопазването д-р Асена Сербезова. Тя разказа от първо лице за случилото се:
„След кацането попаднахме в коридор, където останахме заключени 20 минути. Вратата не се отваряше, върнахме се назад, търсехме изход. Общото чакане бе 50 минути. Никой не ни даде обяснение. Дори се наложи да звъним на 112 – и аз, и други пътници“, разкри тя.
По думите ѝ в този период не е имало комуникация от страна на персонала, липсвали са както служители, така и ясни процедури как да се действа в подобни ситуации.
„Не става въпрос за вода и храна. Става въпрос за отношение – да ни обяснят какво се случва и кога ще бъдем пропуснати. Това е въпрос на емпатия и елементарно обслужване“, подчерта Сербезова.
След инцидента стана ясно, че лицензът на наземния оператор временно е отнет. Главният секретар на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ също е подал оставка, след като не е представил своевременно изискан доклад.