Сигнал за тревога, ако някой започне да точи от жп цистерните
Осветяват и глухите коловози
На локомотиви и на цистерни, които превозват горива, са монтирани GPS-тракери, има и датчици за нивото на горивото. На гарите, на които често спират, или нощем остават да изчакват товарни композиции, ще бъдат сложени допълнително камери и лампи, така че да не остават коловози и райони около тях, които не са осветени и не са под наблюдение. Тези мерки обяви вчера в парламента вицепремиерът и транспортен министър Гроздан Караджов.
Както писа “Труд news” преди седмица, полицията разкри банда от служители на железниците, която отклонила цистерна на “Лукойл” в глух коловоз на гара Карнобат. Там били източени 6 тона дизелово гориво, а престъпниците си закарали краденото гориво в туби и бидони по домовете. Задържани бяха общо 22-ма души, като 7 от тях са от Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) и БДЖ- “Товарни превози”. Съдът остави в ареста трима ръководители движение, двама стрелочници, маневрист и общ работник по поддръжката. Сред останалите 15 души, които се възползвали от кражбата, има дори и карнобатски полицай.
GPS-тракерите по всяко време на денонощието ще подават информация за местоположението и скоростта на жп композициите и ще се разбира къде се движат и къде спират. Целта на датчиците е да подават сигнал за тревога, когато започне да се източва гориво на нерегламентирано място, а извършителите да бъдат хващани незабавно, каза още Караджов. По думите му тази мярка ще има превантивен ефект срещу бъдещи кражби по гарите. Колкото до конкретния случай в Карнобат, министърът каза, че не разполага с подробности от разследването, но е е възложил проверка за причините и обстоятелствата, спомогнали да се осъществи кражбата. Очаква се инспекцията да приключи до 15 март и да се установи дали има и други замесени железничари. “Ако има - ще ги предадем на отговорните органи”, добави Караджов.