Родители на цял клас не пускат децата си на училище заради тормоз от техен съученик

Родители на цял клас не пускат децата си на училище заради тормоз от техен съученик

Родители от столичното 19-о училище отказват да пускат децата си в час. По думите им те са подложени на всекидневен тормоз от страната на техен съученик, а институциите бездействат.

В момента децата от класа учат не в сградата на училището, а в сградата на община „Красно село”.

В началото на октомври Стоян Михайлов разбира, че деветгодишният му син е нападнат от негов съученик, който се опитал да го задуши. Постепенно обаче тормозът се пренася върху всички ученици от класа.

Проблемите за децата от трети „в” клас започват още в началото на учебната година с идването на новия ученик. Момчето пристига от съседно училище, откъдето е било изгонено заради агресивно поведение.

Заради опасенията на родителите, че може да се стигне до по-сериозен инцидент, днес класната стая остава празна, а децата се обучават в заседателната зала на район "Красно село".

Директорката на училището твърди, че е с вързани ръце. По думите й родителите на детето отказват да приемат както помощ от ресурсен учител, така и самостоятелна форма на обучение.

„За да може да има ефективна работа с едно дете, каквито и затруднения да има, е необходимо съдействието на родителите. Желанието ни да работим ефективно с детето се окачествява като дискриминация”, посочи директорът Детелина Арнаудова.

След направената оценка за нуждите на детето се препоръчва комбинирана форма на обучение, в която то да не бъде откъсвано от учебната среда.

„Много често тези деца са бъркани с разглезени деца, защото интелектуално те нямат никакви затруднения, но имат проблеми с поведението, агресивни са. Такива деца напоследък стават много и за тях е необходимо да се изработи алгоритъм за справяне както от страна на семейството, така и от страна на всички институции около него и най-вече в самото училище”, коментира Калоян Дамянов от Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София.

Въпреки това родителите на момчето имат право да не се съгласят с препоръките на специалистите, а законът не позволява детето да бъде преместено в друго училище.

Няма изграден механизъм за справяне с такива ситуации, коментира пред bTV Жулиета Танева, майка на едно от децата в класа. Тя подчерта, че не става въпрос за изолиран случай на агресия.

Според нея социалните служби да поемат отговорността и родителите на деца с агресивно поведение трябва да бъдат законово санкционирани и наблюдавани изкъсо.

Родителите на третокласниците са категорични, че институциите са пасивни, а родителите на проблемния ученик отказват комуникация.

Представител на инспектората по образованието съобщи, че след няколко разговора родителите на третокласника все пак са подали заявление за оценяване на потребности на детето и скоро ще излязат резултатите от това оценяване.

Най-четени