За нас е важно да се направи задълбочен анализ, за да докажем, че туризмът много години назад е подценяван финансово. Имаме най-ниския бюджет за туризъм, а в същото време имаме може би един от най-високите приноси към БВП. Това каза на блицконтрола в ресорната парламентарна комисия министърът на туризма Христо Проданов.
„В Министерството на туризма се прави стратегически анализ на националната рекламна кампания на базата предложените в проектобюджета на ведомството за тази година 18 млн. лева за тази цел. Целта е да се отчетат досегашните добри практики, а негативните да се прекратят, каза министърът, като допълни, че ще се използва телевизионна и дигитална реклама, инфлуенсъри, журналистически турове. Когато проектобюджетът за 2022 г. бъде одобрен от парламента, тогава ще бъдат оповестени и подробности“, допълни още Христо Проданов.
„Летният сезон чука на вратата. Съществуващите възможности и рекламни материали, които са в наличност и са платени от министерството през годините, ще се използват, за да стане по-интензивна и бърза рекламата за този сезон, а за останалото ще се следва стратегическия план. Зимният сезон е по-добър от този през 2021 г. Около два пъти и половина-три пъти повече са нощувките, но сме далеч от резултатите от 2019 г. Предприели сме стъпки, за да може най-късно до края на март да имаме зелени коридори и споразумения, за да има улеснен достъп до България, особено във връзка с Румъния и автобусния транспорт, като тестването да става тук, каза министърът в отговор на друг депутатски въпрос“, каза Христо Проданов.
„В България има девет регистрирани къмпинга, а във Франция те са около 8000, ние сме бяло петно на картата на Европа в този вид туризъм. Такъв туризъм е доста перспективен и в рамките на ковид е още по-предпочитан. Когато има регламент, определено е мястото, както и задължение за това кой да извозва боклука, това е стимул за общините и държавата като цяло“, коментира Христо Проданов.
По темата за ваксинационната кампания, министърът каза, че при 30 процента ваксинирани изглеждаме като несигурна дестинация: „Едно от нещата, които гледат например немските туристи, е именно нивото на ваксинация и ние сме доста изостанали“.