Черен петък 2020: популярната търговска кампания ще е основно онлайн

Черен петък 2020: популярната търговска кампания ще е основно онлайн

Ежегодното изследване на Kantar показва нагласите и тенденциите за шопинг събитието

 Електронната търговия безспорно процъфтява през последните месеци, предлагайки лесни и сигурни доставки в контекста на извънредната ситуация. Пазаруващите онлайн са 78% от българите, като този тренд се отразява и в нагласите преди кампанията Черен петък у нас, които международната агенция Kantar традиционно изследва по това време на годината.

Популярността на Черния петък е изключително висока, като рекордните към момента 96% от анкетираните знаят какво представлява тя. Съответно, 72% от тях тази година възнамеряват да се възползват от специалните търговски оферти с намаления и да направят покупка.

Три пъти повече от предпочитащите физически магазини са хората, които ще изберат да пазаруват онлайн на Черния петък – 73,7%, като техният дял се увеличава с над 10 пункта в сравнение с миналата година.

Водеща платформа, като онлайн шопинг дестинация за кампанията, за която първо се сещат участвалите в проучването, е eMAG.bg – посочена от 26,1%. Онлайн ритейлърът своя Black Friday в България за 8-ма поредна година, като през 2020 г. той ще се състои на 20 ноември.

Проучването отговаря и на въпроса кои ще са най-търсените продукти на Black Friday. Водеща е категорията Дрехи, към която са се насочили 37.9% от възнамеряващите да направят покупки по време на шопинг събитието, следвана от Обувки (21,6%) и Малки домашни електроуреди (11,6%). Други категории на фокус за тазгодишния Black Friday са Смартфони и джаджи, Големи домакински електроуреди, Играчки, продукти за бебета, Дом и декор, Ремонт и хоби.

Тенденциите в търсенето се определят както от промените в социалните навици – хората прекарват повече време у дома и се грижат за комфорта, здравето и за възможността да изпълняват лесно работните си задължения дистанционно, – така и от специфичните потребности на различните възрастови групи. 18-24-годишните ще търсят основно дрехи (50%); при младите родители на възраст 25-34 години най-голям ръст има категорията Играчки (10.8%);  35-44 г. ще се насочат предимно към дрехи, обувки и малки домашни електроуреди; а 45-55-годишните демонстрират повишен интерес в сравнение с миналата година към малки домашни електроуреди, гуми, ремонт и хоби. Дамите показват предпочитание към дрехи, обувки и козметика, докато при мъжете ръст на интереса се отчита към спортни уреди и лаптопи.

* Националното представително проучване на Kantar е проведено по поръчка на eMAG сред 1027 респонденти на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 22 октомври – 4 ноември 2020 г.

Най-четени