Чернят магистралните пътища у нас

Автор: Труд

Магистралите и първокласните пътища у нас са най-опасни - по тях ставали най-много катастрофи. Това съобщиха днес по една телевизия, като се позоваха на Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата и КАТ. Цитирани бяха данни за четири направления на трафика в страната, включващи и магистралите “Тракия” и “Хемус” (виж таблицата).

Но от тази статистиката излезе точно обратното - че в тези четири основни коридори до 20 ноември т. г. са станали около 1300 от всички близо 6000 тежки катастрофи за страната с по-малко от 100 загинали при общо 557 жертви от началото на годината. От посочените магистрали само “Тракия” е от София до Бургас, а в понятието “Хемус” вероятно се включва и участъкът от Боаза до Белокопитово, където се намират черните отсечки при Микре, при Севлиево и т. н. Посочено е също направлението от Видин до ГКПП-Кулата, където имаме най-малко два кървави участъка - Кресненското дефиле и пътя Мездра-Ботевград, както и направлението Русе-Маказа, включващо кошмарната отсечка Русе-Бяла.

През 2018 г. по магистралните участъци в България, включително “Марица” и “Струма”, са станали 268 катастрофи (10,79% от всички през годината) с 58 загинали (14,61%) и 445 ранени (12,28%). Почти същите са данните и за 2017 г.

В цял свят по магистралите стават катастрофи, но засега по-безопасни пътища от тях няма измислени. Същото се отнася и до българските магистрали и чиновници и катаджии трябва да си го припомнят, преди да обобщават данни за обстановката по пътищата. А тя е кошмарна - и за 2019 г. България е на път да остане на първо или второ място в Европа по брой на загиналите при катастрофи.

Най-четени