Отказването на младите хора от алкохола би следвало да се приема като нещо положително, изглежда не и в Япония. Липсата на желаещи да пият алкохолни напитки определено не е добра новина за компаниите, които се занимават с производство на такива. Освен това се отчита и спад в данъчните приходи.
Националната данъчна агенция в Япония реши да приложи един нетрадиционен метод, за да накара младите японци да пият повече алкохол. Как ли? Предизвиква ги да се впуснат в онлайн състезание - Sake Viva!
От младите хора ще се изисква да представят свои предложения и креативни идея и това да доведе до популяризирането на някои напитки, сред които саке, бира и алкохол, които не се консумират толкова особено по време на пандемията в Япония.
Ограничения заради COVID-19 попречиха на много хора да посещават различните питейни заведения в Япония. Хората пък не пият достатъчно алкохол, когато са сами у дома, а не сред компания навън, това посочват от данъчната агенция.
"Поради демографски промени като намаляващата раждаемост и застаряването на населението, пазарът също "се свива", пише в уебсайта, специално създаден за конкурса, цитиран от новинарския портал npr.org.
Състезанието е насочено към „съживяване на алкохолната индустрия“. Но това предизвика неприятна нотка сред много хора, които се питат защо правителство, което преди е насърчавало хората да пият в определени граници и отговорно, или пък направо ги е съветвало да се въздържат, то сега моли за помощ, за да накара младите хора да пият повече.
Писателката и журналистка Карин Ниши подчерта противоречието, като каза, че Япония върви в обратна посока, към която се стремят повечето съвременни правителства, и подчерта, че алкохолът е опасен.
Кампанията насърчаваща пиенето ще приключи през есента.
В The Sake Viva! ще могат да се включат хора от 20 до 39 години. Желаещите да участват трябва да изпратят своята заявка до 9 септември.
Стигналите до самия финал пък ще бъдат приветствани на церемония в Токио на 10 ноември.