Arteon получава Plug-in хибридно задвижване

Престижният модел на Volkswagen излиза след фейслифт

Електрифицирано задвижване, двойно пречистване на газовете от дизеловите мотори и асистирано шофиране при скорост до 210 км/ч. Това са част от нововъведенията във Volkswagen Arteon, който претърпява модернизация три години след лансирането си на пазара. Моделът ще се предлага и във втори вариант на каросерията, който носи името Shooting Brake и съчетава практичността на комби с красивата визия на купе.

Електрифицирането на Arteon дава възможност на потребителите да шофират за Plug-in хибриден вариант със системна мощност 218 конски сили. Задвижването комбинира бензинов турбо двигател и електрически мотор. Изцяло на ток автомобилът може да измине до 59 км с нулеви емисии. Този пробег отговаря на всекидневните дистанции за повечето водачи. При редовно зареждане на батерията хибридът може да се ползва основно на ток в градска среда. На дълъг път, при изразходване на електрическата енергия, мощността се произвежда от бензиновия двигател, а електрическият го подпомага за намаляване на разхода на гориво и за осигуряване на допълнителна тяга при необходимост – например за по-лесно и бързо изпреварване.

Почитателите на класическите моторизации ще имат избор от дизелови TDI варианти с мощност 150 и 200 конски сили. Икономичният и енергичен дизел със 150 коня дава възможност за изминаване на изключително дълъг пробег от близо 1400 км с един зареден резервоар. По-мощната версия с 200 коня може да се оборудва със система за задвижване на четирите колела. Към гамата от бензинови турбо мотори с мощност 190 и 280 конски сили през пролетта на 2021 г. ще се присъедини върхово изпълнение с вълшебната буква R и с ресурс от 320 конски сили.

Предната част на Artreon и в двата варианта на каросерията се отличава с по-изразителен дизайн При новите LED дневни светлини светодиозните ленти преминават не само под фаровете, но могат да продължат и под цялата централна част на решетката. Така се създава безпогрешно разпознаваем светлинен почерк на модела. С обновен дизайн са и задните LED светлини, които навлизат в капака на багажника.

Красивият външен вид на Arteon е постигнат паралелно с оптимално оползотворяване на вътрешното пространство. При лимузината обемът на багажника е вдиапазона 563 – 1577 л, а при комбито Shooting Brake – от 565 до 1632 л. Пътниците на втория ред ще пътуват с най-голям простор в зоната на краката в този автомобилен клас. При модела Shooting Brake има увеличение и на мястото в зоната на главите на пасажерите отзад.

И за двата варианта на каросерията се предлага панорамен люк на покрива с електрически механизъм и електрическа щора. Амбиентното осветление в кабината може да се регулира в 30 цвята, което прави преживяването на борда още по-приятно. Осветление е инсталирано в декоративните панели на таблото и облицовките на вратите. Налична е и нова озвучителна система Harman Kardon с мощност 700 вата.

Нов вариант на каросерията

Lotus, Aston Martin и Mercedes са само част от производителите, които са използвали името Shooting Brake в своята моделна гама. Най-често това е елегантно, дълго купе със снижаващ се назад покрив и оформена като комби задна част с пета врата. Volkswagen също пуска Shooting Brake вариант на Arteon след фейслифта. Новият вариант на каросерията показва колко ефектно може да изглежда един комби автомобил, без да губи своето универсално приложение.

Моделът Shooting Brake предлага допълнително пространство за по-удобно транспортиране на обемист багаж. Разликата с лимузината започва от средните колони. Линията на покрива е изтеглена значително назад, а заедно с нея и страничното остъкляване. Обемите на задните калници са разширени, като очертават мощен силует. Така се създава характерна за спортните модели атлетична осанка, без да се нарушава функционалността на автомобилите с пет врати.

Изцяло дигитален интериор в купето

След фейслифта Volkswagen Arteon разполага с изцяло ново оформление на арматурното табло. Моделът стандартно е оборудван с дигитален кокпит, който показва в цифров вид цялата информация от работата на автомобила. Климатроникът за първи път се управлява с осветени сензорни плъзгачи. Нова разработка е и мултифункционалният волан със сензорни панели. Те имат подобрена функция на разпознаване на контакта на ръцете на водача с волана.

Моделът е оборудван с най-новите системи на Volkswagen за свързаност, безопасност и асистенция. Електронните асистенти за подпомагане на водача като системите за движение в лентата, за предотвратяване на челен сблъсък и адаптивният круиз контрол са обединени в нова система за асистиращо шофиране. Тя позволява асистирано шофиране при скорост до 210 км/ч. 

Дългото междуосие и ниският център на тежестта гарантират приятно возене и отлична динамика при движение в завои. Инженерите по ходовата част са постигнали по-високо ниво на комфорт. Променени са настройките на опционалното адаптивно окачване. Целта е Arteon да разкрие своя по-спортен характер в сравнение със своя събрат Passat, но без от това да страда комфортът на пътниците. 

Направени са подобрения и по спирачките. В резултат водачът има по-добро усещане за спирачния педал благодарение на електромеханичната система на сервоусилвателя. При по-мощните версии се разчита на електронен блокаж на диференциала за още по-голяма стабилност при лоши условия на пътя и хлъзгави настилки.

Най-четени