Два мотора осигуряват задвижването
В края на следващата година на пазара ще излезе първият SUV модел на младата пърформанс марка от Швеция за електрически превозни средства Polestar. Автомобилът ще носи означението Polestar 3 и на външен вид напомня донякъде на “роднината” си Volvo XC40. С дължина от 4,90 м обаче новият модел е значително по-голям и прескача в съвсем различен пазарен сегмент. Това е третият автомобил на марката след лимитираната на 1500 екземпляра Polestar 1 и електрическата лимузина Polestar 2. Новият SUV с изцяло електрическо задвижване Polestar 3 изминава до 610 км с едно зареждане. Той е оборудван със солидна батерия с течно охлаждане и с капацитет 111 kWh, която превъзхожда по ресурс дори батерията на електрическата S-класа Mercedes EQS (108 kWh). За дългия пробег допринасят интегрирани в предната и задната част на автомобила аеродинамични елементи.
Автомобилът е оборудван с 5 радарни сензора и 5 камери, които осигуряват работата на електронните системи.
При излизането си на пазара Polestar 3 ще се предлага с мощност 360 kW (490 конски сили) и 840 Нм максимален въртящ момент. С поръчката на допълнителен опционален пърформанс пакет ресурсът се увеличава до 380 kW (517 конски сили) и 910 Нм. Задвижващата система се състои от два мотора, като на задната ос е инсталирана функция за векторно разпределяне на въртящия момент. За да се оползотворява по-ефективно енергията в батерията, двигателят на задната ос може да се отделя от задвижването и автомобилът да ползва само работата на предния електромотор.
Инфо-развлекателната система с 14,9-инчов дисплей е разработена с Google.
Серийно Polestar 3 ще разполага с двукамерно въздушно окачване, панорамен стъклен покрив, LED светлини, потъващи във вратите дръжки и 21-инчови джанти. През първата година на производство стандартни ще бъдат и други екстри като Head-up дисплей, премиум аудио с 25 тонколони и 3D съраунд звук и др.