Rolls-Royce шепне приказка за лукс

Rolls-Royce шепне приказка за лукс

Първият електромобил на британската марка променя нейния дизайн

Цената е от 390 000 евро нагоре

Луксозните и спортните марки винаги са отдавали голямо значение на звука на автомобила. Обикновено Ferrari реве, Corvette ръмжи, а Rolls-Royce шепти. В своята над 100-годишна история британският производител на суперлуксозни коли с големи бензинови двигатели винаги се е стремял да предложи на клиентите си максимално тих салон, перфектно изолиран от външния свят.

С първия си изцяло електрически модел Spectre тази задача на Rolls-Royce вече е лесно изпълнима, защото единственият шум при пътуване идва от търкалящите се гуми. Същевременно обаче този автомобил трябва да бъде не само тих, но и чистокръвен представител на знатната си фамилия без никакви компромиси по отношение на вътрешното пространство, комфорта и мощността. Затова Spectre излиза на пътя с мисията да се превърне в еталон за електрически автомобил.

Няма начин този автомобил да бъде сбъркан – дизайнът е модернизиран, но е Rolls-Royce.

Моделът се явява наследник на купето Phantom и пренася марката в света на електрическата мобилност. Конструкцията е изработена от високоякостен алуминий. Каросерията е огромна, но има само две врати, които са най-големите в индустрията с размер 1,5 метра и се отварят и затварят автоматично.

С изключителна прецизност инженерите са работили върху аеродинамиката, която е от съществено значение за пътното поведение и възможностите на един електрически автомобил със 700-килограмова батерия. Коефициентът на челно съпротивление е сведен до 0,25, с което Spectre е най-аеродинамичният автомобил в историята на Rolls-Royce (и един от най-скъпите с цена от 390 000 евро нагоре). В името на аеродинамиката е променена и емблематичната фигура Spirit of Extasy, която стои върху решетката на всеки модел на марката. Корекциите са направени след 830 часа тестове и моделиране във въздушния тунел.

При пътуване единственият шум идва от търкалящите се гуми.

Батерията с капацитет 102 киловатчаса е интегрирана в пода и допринася за ниския център на тежестта. Напълно заредена тя осигурява пробег до 530 км. Задвижващата система се състои от два електромотора със системна мощност 430 киловата (584 конски сили) и въртящ момент 900 Нм. За 5,4 секунди тежащият почти три тона автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч и може да постигне максимална скорост 250 км/ч. Зареждането до 80% на бърза станция отнема половин час.

Най-четени