S-класа на ток минава 1000 км

По шосетата на Германия вече се извършват тестове в реални условия на електрическа лимузина Mercedes EQS с твърда батерия.

Mercedes тества технология с твърда батерия

По-лека и по-мощна батерия

Mercedes стана първият глобален производител на автомобили, който тества близък до серийно производство прототип на електромобил с т.нар. твърда батерия. Новата технология позволява по-висока степен на безопасност, по-голям пробег и някои други предимства. Инженерите на очакват да достигнат, дори и да надминат пробег от 1000 км с едно зареждане. В момента се провеждат изпитания с новата батерия, инсталирана в модифицирана лимузина Mercedes EQS.

Лабораторните данни показват, че пробегът с едно зареждане ще бъде около 1000 км.

Твърдите батерии, които често се наричат и твърдотелни, се отличават от другите литиево-йонни батерии по това, че в тях електролитът не е течно, а твърдо вещество. Поради това те са по-леки, по-компактни, по-безопасни (тъй като не разполагат с лесно запалима течност) и могат да осигурят по-голям ресурс. Твърдите батерии обаче са по-скъпи и се зареждат по-бавно. 

Тестваните от Mercedes твърдотелни клетки идват от американския производител Factorial Energy. Германската компания разработи и патентова схема за интегриране на тези клетки в серийни автомобили чрез пневматични актуатори, които компенсират промяната в обема на клетките по време на зареждане и разреждане. Това е един от основните проблеми по пътя на прилагане на технологията в серийно производство.

Твърдата батерия води до по-ниско общо тегло на автомобила и по-добра безопасност.

Със стандартна литиево-йонна батерия с течен електролит Mercedes EQS има пробег до около 800 км. С твърда батерия пробегът се очаква да достигне до около 1000 км, което е с 25% по-дълга дистанция. Това означава, че твърдата батерия има по-висока енергийна плътност, макар че е със същия размер и тегло.

Засега няма информация кога може да се очаква преминаването към серийно производство на автомобили с твърда батерия. Тестовете на Mercedes EQS трябва да осигурят повече информация, за да се изясни отговорът на този въпрос. Други глобални производители като Toyota, Nissan и Hyundai също са напред в разработките на електромобили с твърда батерия.