Все повече пълнолетни потребители осъзнават ролята на алтернативните продукти

Все повече пълнолетни потребители осъзнават ролята на алтернативните продукти

Мила Маречкова, изпълнителен директор на БАТ България пред "Труд News"


- Представихте устройството за нагряване gloу нас преди малко повече 1 година. С какво бихте отличили този период?

- Наскоро отбелязахме една година бездимна алтернатива glo™ на пазара у нас, значимо събитие, което проведохме едновременно в три града – София, Пловдив и Варна, и което уважиха стотици гости. През този период България беше сред първите пазари, където БАТ представи не само най-новите модели на устройството за нагряване glo™ и неговите лимитирани серии, но и най-иновативната гама продукти без тютюн под световен бранд, на основата на растението Ройбос (Rooibos), съвместими за ползване с устройството за нагряване glo™.

Откакто представихме устройството за нагряване glo™ у нас, иновативният ни продукт стана част от едни от най-значимите светски събития, което за пореден път подчертава факта, че все повече пълнолетни потребители осъзнават ролята на продукта и неговия различен рисков профил като алтернатива на традиционното пушене.

- Как компанията в България допринася за постигането на глобалната ви стратегия?

- Трансформацията на БАТ продължава с ускорени темпове. Създаваме иновативни продукти, на база научно-oбосновани разработки, които представляват за пълнолетните потребители по-малко рискови алтернативи*. Разработването на алтернативните продукти се базира на изследвания и проучвания, извършени от над 1500 научни специалисти на БАТ от цял свят.

Локалният бизнес на БАТ България също допринася за глобалната трансформация на компанията в изграждането на „A Better Tomorrow™“. Част от нашето портфолио в страната са най-новите иновативни продукти на компанията в няколко отделни категории, сред които е и устройството за нагряване glo™.

Над 1500 научни експерти стоят зад новите алтернативни продукти на БАТ

- Несъмнено във вашия бизнес съществена роля имат и регулациите. Какво бихте откроили за тях в България?

- Индустрията, в която оперираме, е може би една от най-силно регулираните. Като отговорна компания, освен че следваме изцяло местните и европейските регулации, прилагаме и високи вътрешни корпоративни стандарти и политики за отговорно и етично поведение. От ключово значение по принцип за всеки бизнес, както и за нашия, е да функционира в устойчива и предвидима бизнес среда.

 - Как се движат нивата на незаконната търговия в страната? Продължава ли тенденцията за ниски показатели?

- През последните години нелегалната търговия в България се намали в пъти. От двуцифрен процент до рекордно минимални нива от около 2–3%. Според последните данни от независимо проучване по метода на празните опаковки, извършвано от Нилсен, организирано от четирите тютюневи компании от „Инициативата срещу незаконната търговия“, част от която е и БАТ България, тези ниски нива се потвърждават и за изминалата 2023 г.

През последните години нелегалната търговия в България се намали в пъти

Ако трябва да сравним страната ни по този показател с други държави в ЕС, на база същото проучване, то България е отново с най-ниски нива, което е също безспорен успех за всички.

Постигнатите резултати в борбата срещу незаконната търговия у нас са красноречив добър пример за силно изразените ангажименти, работа и координация на ниво институции, правоохранителните органи и индустрия. Вярвам, че в това отношение работата и сътрудничеството ще продължат и занапред.

- Провеждате различни социално-отговорни инициативи. Важна ли е ролята на бизнеса в това отношение?

- Бизнесът би трябвало да насърчава добрия и отговорен пример, независимо дали става въпрос за зелена кампания или обществен проект. Затова ние не само подкрепяме, но и реализираме редица подобни инициативи, те са част от нашето ДНК, както на ниво корпоративно мислене, така и като хора. Щастливи сме, че успяваме да мотивираме много хора, тъй като нашите кампании се подкрепят от партньори, служители, доброволци, медии, както и биват оценявани положително от престижни институции и организации. Наскоро реализирахме една от годишните си кампании – Шофиране без отпадъци, която е с акцент превенцията срещу замърсяване с дребни отпадъци по време на път. Радваме се, че посланията на инициативите ни достигат до все повече хора и допринасяме за тяхното отговорно поведение.

- През 2023 г. година БАТ България беше отличена за пореден път за  „Най-добър работодател“. Какво за Вас е това признание?

"Най-добър работодател“ е висока оценка от служителите в компанията

- Политиките и практиките на БАТ България бяха отличени на различни нива, сред които „Мениджър и компания с принос за развитието на българската икономика“, „Устойчиви и зелени ESG инициативи“, „Иновативно събитие на годината“ и много други.

Призът обаче, който бих отличила като водещ за мен, определено е „Най-добър работодател“ през 2017, 2021 г., и отново през 2023 г., защото това е оценка за работата от служителите в компанията в посока развитие, мотивация и ангажираност, което е в основата на успешното ни представяне и развитие на пазара.

- Как гледате на бъдещето на индустрията, в която оперирате?

- Компанията ни има над 120-годишен опит зад гърба си, като иновациите и отговорното поведение са в основата на нашата стратегия и вярвам, че именно те ще ни водят напред.

 

*Въз основа на тежестта на наличните доказателства и при пълно преминаване от пушене на цигари към негорими продукти. Тези продукти не са без риск. При употребата им се доставя никотин, който води до пристрастяване.

 glo™ не е без риск и е само за пълнолетни

Най-четени