Веригите вдигнали цените на храните

81% от купувачите предпочитат български стоки

Повече от половината българи смятат, че цените в големите хипермаркети са се увеличили, показва национално-представително проучване на JTN, проведено в периода 20-24 април за тенденциите в потребителското поведение в условията на COVID-19.

Над 80% от потребителите са съгласни, че големите вериги трябва да продават повече български продукти. Повече от половината заявяват, че биха предпочели българска стока, дори и тя да е с по-висока цена, а 70% дори биха сменили магазина, от който пазаруват за друг, в който могат да намерят “произведено в България”.

По отношение на навиците си за пазаруване, потребителите споделят, че са станали по-рационални и по-силно ценово чувствителни. 41% ходят до магазина само веднъж в седмицата, а 36% дори по-рядко като търсят изгодни оферти и промоции. Много от запитаните смятат, че в условията на COVID-19 са придобили полезни навици за пазаруване и биха ги запазили и след края на извънредното положение. 54% твърдят, че ще продължават да купуват предимно български продукти.

Публикувано от Труд

Този уебсайт използва "бисквитки"