Вложиха 200 млн. евро в бизнес имоти за година

Завършването на нови молове не се очаква

Офисите са с най-голям потенциал

Местните купувачи ще останат доминиращи и през 2020 г.

Местните купувачи се очаква да останат доминиращи на пазара на бизнес имоти в страната и през 2020 г. През миналата година приключиха инвестиционни продажби на офисни, търговски, индустриални площи и хотели на обща стойност 146 млн. евро. Ако се добавят и покупките на парцели за строителство на бизнес площи, пазарът доближава 200 млн. евро, показват данни на консултантска компания. Сделките за строителни терени са около 25% от този обем, което е индикатор за продължаваща строителна активност.

“Като се има предвид стабилната икономическа перспектива пред България и благоприятните условия за финансиране, има предпоставки за добра инвестиционна активност. От друга страна пазарът на бизнес имоти продължава да страда от ниска ликвидност и слабо предлагане на добър инвестиционен продукт”, коментира Михаела Лашова, управляващ партньор в компанията.

През 2019 г. най-добре представените сегменти от гледна точка на придобивания на доходоносни активи са хотелите и офис площите. Очакванията са и през 2020 г. те да запазят потенциала си за сделки предвид завършването на нови висок клас проекти.

“Ключов фактор остават условията за финансиране на сделките и възможността инвеститорите да получат конкурентен на останалите пазари в Централна и Източна Европа марж между очаквана доходност и цена на финансовия ресурс”, посочи Явор Костов, мениджър “Капиталови пазари” в компанията. Според него силна тенденция остават и придобиванията на бизнес имоти с потенциал за подобрения и бъдещо развитие. Такива сделки са приоритет на местни купувачи или такива, които вече присъстват на пазара и се ориентират добре във възможностите му. Тази група инвеститори ще продължат активно да търсят възможности за нови придобивания през 2020 г., смята Явор Костов.

По отношение на магазините ограниченото предлагане на нови площи и високата наемна активност доведоха до плавен ръст на наемите в търговските центрове и на централните търговски улици в София през миналата година. Очаква се този процес да продължи и през 2020 г. През настоящата година пазарът ще бъде движен по-скоро от оптимизиране на миксовете в работещите търговски центрове. Завършване на нови молове в София и в големите градове не се очаква. Наемите на 100-150 кв. м първокласна търговска площ в шопинг център в София достигнаха 39 евро/кв. м.

Публикувано от Труд

Този уебсайт използва "бисквитки"