Гиганти в гейминга отчетоха сериозен ръст в печалбите

Домашната карантина в световен мащаб покрай пандемията от коронавирус се понрави на компаниите, разработващи видео игри. Два от основните играча на пазара Activision и Electronics Arts признаха за сериозен скок в печалбите в първите месеци на 2020 година. Причината е, че голяма част от хората, принудени да си стоят по домовете, се обърнали към гейминга като бягство от скуката. От Activision обявиха, че средно 102 млн. души на месец играят техни игри, най-известната от които „Call of Duty: Warzone” (60 млн.).

„Нашата цел да свържем света чрез епични забавления сега е по-важна от всякога – заяви изпълнителният директор на Activision Blizzard Боби Котик. - При толкова много трудности в така създалата се ситуация, служителите ни се увериха, че радостта, ангажираността и ползите от игрите остават ефективен начин да помогнем на нашите 400 милиона играчи по целия свят да бъдат свързани помежду си и в същото време да бъдат в безопасност.“

Чисто финансово, Activision отчете печалба от 505 милиона долара при приходи от 1,8 милиарда долара през първото тримесечие.

На свой ред Electronic Arts съобщи, че нетният му доход се е удвоил до 418 милиона долара приходи. Това се отразява директно и на фондовата борса, където акциите на Activision Blizzard се повишиха с около 5% при пазарни сделки, докато тези на EA се търгуват с близо 4% по-скъпо спрямо периода преди пандемията.

На американския пазар отчитат и други промени в продажбите - разходите за хардуер, софтуер, аксесоари за гейминг възлизат на 1,6 милиарда долара. Това е с 35% повече от същия месец през 2019 година миналата година. Същото вази и за Nintendo Switch, чийто приходи се удвоиха през новата година. Сериозен бум на продажбите на конзоли PlayStation 4 и Xbox One бяха отчетени от компаниите Sony и Microsfot – цели 25%.

Публикувано от Труд

Този уебсайт използва "бисквитки"