Художествени провокации с „епохалния артефакт“

Изкуството като игра

Отьорг А. К. с покана към публиката

Куратор е Красимир Терзиев 

Германският художник Отьорг А. К. кани публиката да разиграе мини-модел на света на изкуството в EPOFACT (Епохален артефакт). Защото според артиста изкуството не трябва да е мъртво сериозно. За него и организаторите от Института за съвременно изкуство - София изкуството отразява икономически и социални процеси, но в крайна сметка си остава най-вече игра.

“Можете ли да си представите Париж без Лувъра? Можете ли да си представите Лувъра без Мона Лиза? Можете ли да обясните защо даден артефакт или идея имат световна разпознаваемост? Как грабват вниманието отвъд момента, остават в социалния разговор, че и в историята? Нито пък ние”, казват артистите зад проекта. Куратор е Красимир Терзиев.

В постановката ЕPOFACT играчите може да изпитат пътя към успеха, да бъдат артисти, жури, куратори и арт медиатори, трендсетъри. Идеята е да се започне начисто, в сюрреалистичен контекст без Лувъра и фондация Гугенхайм, без законодатели на модата и с опразнен пазар на изкуство. Това дава възможност на участниците да помогнат при определянето на първия “трендсетър” или може би вие сами да заемат тази позиция, определяща тенденциите. Използвайки стратегия и в сътрудничество с други играчи, участниците преживяват процесите, през които един артист трябва да премине, за да постигне успех в света на изкуството. Неусетно “пазарът на изкуството” се насища. Екипните синергии се отразяват в знаци и структури. Ориентирани към целта, някои ще си проправят път към непрекъснато разширяващия се музей EPOFAKT.

Постановката на отразява аспекти и правила на пазара на изкуство, но тъй като няма друг бизнес като света на изкуството, всичко е възможно до края на вечерта. Откриването е на 13 септември в галерията на ИСИ - София.

Авторът ОтьоргА. К. учи философия и журналистика в Свободния университет в Берлин и изящни изкуства в Университета за приложни изкуства във Виена при А. Хрдличка, Институт Репин в Санкт Петербург при проф. Пахомов, като получава наградата Meisterschuler Udk Берлин при Ролф Шимански.

Изпълнението на глобални концептуални проекти на местно ниво е характерно за артистичната позиция на Отьорг A. К. Човешките срещи в този случай са също толкова необходими, колкото и последователността на майсторството и техниката. Средата му за работа включва както интернет, така и реално движение в пространството, писалката или молива, камерата и пресата за дълбок печат. Отьорг А. К. развива художествената си практика в глобален мащаб с художествени проекти, прекосяващи територии от Ню Йорк до Порто Алегре; от Сао Пауло до Гуанджоу; от Петербург до Кайро. Неговата биография се разстила не толкова във времето, колкото в широки географски пространства, свързващи места, събития и култури.

TRUD_VERSION_AMP:1//
Публикувано от Труд news

Този уебсайт използва "бисквитки"