Евродепутатите обсъждат пакета „Мобилност“, срещу който протестираха българските превозвачи

Коалицията на Мило Джуканович спечели убедително местните избори в Подгорица

Разкриват временен мобилен пункт за стари електроуреди в София

Джузепе Конте отказа премиерския пост в Италия

Над 1100 души тръгват по стъпките на Ботевата чета

Проучване: САЩ може да изпаднат в рецесия през следващите две години

Жители на „Лозенец” сигнализираха за умишлено отровени дървета в квартала

Джордж Буш-старши е приет в болница

Микробус, превозващ моторници, се обърна на „Струма”

ГЕРБ спечели изборите в Галиче и Беден, БСП – в Макреш, ЗНС – в Лясково

Доналд Тръмп: Американски представители са пристигнали в Северна Корея, за да подготвят срещата ми с Ким Чен-ун

Депутат от израелския парламент: Режимът на Башар Асад е в интерес на Израел

Кметицата на Париж похвали малийски имигрант, спасил дете

Извънредно положение в щата Мериленд заради наводнения

Пентагонът: Военни кораби на САЩ законно провеждат операции в Южнокитайско море

Министър Павлова: АМ Хемус ни е основен приоритет, макар да нямаме средства на 100%

Строителството на Лот 4 на АМ Струма е наш приоритет и да довършим изграждането и на ЛОТ 2 от Дупница до Благоевград, където има значителен обем работи, които да бъдат довършени, както и довършването на сравнително по-малкия, но не по-малко сложния участък от Сандански до Кулата. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройство Лиляна Павлова по време на парламентарен контрол.

„Неговата дължина е едва 15 км, но включва и 5 км изместване на жп линията, което усложнява и оскъпява проекта. Договорът с този изпълнител е сключен през април 2012 година на стойност 67 млн. и неговият срок беше 2 години. За съжаление за тези две години или в рамките на първоначалния срок този проект не е довършен, но имаме значително забавяне по изпълнение на всички дейности и мерки”, заяви тя.

Павлова обясни, че на няколко пъти срокът е бил удължаван и въпреки всичко към момента изпълнението на този обект е едва 56%. Регионалният министър отчете, че усилията на ведомството в последните няколко месеца са били съсредоточени да решат дали договорът с изпълнителя да бъде прекратен, тъй като служебното правителство е инициирало такава процедура, или да го довършат. „Анализът показа, че, ако прекратим договора, това ще доведе до съдебни дела, които ще блокират изобщо обявяването на нов изпълнител, което автоматично щеше да доведе и до загуба на европейското финансиране за този обект”, подчерта министър Павлова и обясни, че по тази причина са провели редица преговори и е съставен нов анекс в рамките на този договор и бюджет обектът да се довърши до 31 юли 2015.

Павлова успокои живеещите в Сандански и Петрич с думите, че така е изработена технологичната програма, която да започне активна реализация пролет – лято тази година, трафикът максимално бързо да бъде изведен от малките населени места, включително чрез предварително пускане на една от лентите в магистралата, докато се довърши втората, за да може да се минимизират щетите, натоварването и най-вече тежките ПТП, които се случват в този регион.

Безспорно АМ „Хемус” е изключително важно пътно направление, заяви Павлова. „Тази автомагистрала е част от приоритетите не само на МРРБ, но и на основните приоритети на правителство в частта доизграждане на транспортната инфраструктура. За цялостното завършване на АМ „Хемус” остава да бъдат доизградени 255 км в направлението от Ябланица до Белокопитово. Като част от това направление има и текуща реализация на един малък участък – 8 км от автомагистралата в участъка Шумен – Белокопитово”, обясни тя.

„Надявам се още тази година тези 8 км,заедно с големия пътен възел на Белокопитово, на голямото кръстовище Русе – София да бъдат довършени лятото на тази година. Извън тези дейности това, което бих искала да потвърдя е, че магистралата е наш основен приоритет, въпреки че за нейното изграждане в пълнота нямаме на 100% осигурен финансов ресурс”, коментира министър Павлова.

Тя подчерта, че са обявили още на 9 януари тази година тръжна процедура за избор на изпълнител за изграждане на първия етап от тези 255 км, а именно 60 км от участъка от Ябланица до разклона Плевен – Ловеч. „Това са два от лотовете, за които имаме проектна готовност и се надявам до лятото на тази година, ако няма обжалявания в рамките на процедурата по обществена поръчка, да изберем изпълнител и да започнем реализацията на първите 60 км. Паралелно с това ще реализираме и довършването на участъка Шумен – Белокопитово”, заяви Лиляна Павлова.

По думите й за оставащото направление от 195 км, които трябва да бъдат изградени, именно в участъка Плевен – Ловеч до Велико Търново са 85 км и от Велико Търново до Белокопитово са още 110 км, нямат осигурено финансиране за реализирането, но продължаваме работата по проектирането, дейностите по ОВОС, парцеларния план, за да могат да предприемат необходимите стъпки за очуждаване на терените по това трасе. „Работим и за осигуряване на необходимото финансиране”, увери Павлова.

„Ще имаме готовност и за обявяване на тръжни процедури за оставащите километри при налично финансиране още през лятото на тази година”, каза още министър Лиляна Павлова.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.