Новозасадените дървета край Околовръстния път станаха обект на вандализъм

Владимир Путин пристигна в Хелзинки за срещата с Тръмп

Президентът Радев: И занапред ли масовото изтребление на животни ще е единствената мярка за овладяване на подобни кризи

Вицепрезидентът Илияна Йотова: Работи се за създаване на Български културен институт

6.5 млн. лева вкараха в хазната длъжници от Добрич

Руски турист подпали хотел

Федерика Могерини: Бих попитала Тръмп кои са му приятелите

Труп на клошар в Бургас

13-метров пилон с българското знаме издигнаха в Първомайци Знамето е дар от жител на горнооряховското село

Президентът на Финландия посрещна Доналд и Мелания Тръмп в резиденция Мантиниеми

Камион насмел пешеходец, полицията установи самоличността на ранения 16-годишен Момчето е в тежко състояние със съчетани травми

Военнослужещи от Република Македония участваха в съвместната българо-американска подготовка „Тракийско лято – 2018”

Арестуваха двама пияни шофьори без книжки, блъснали каруца с кон и мантинела

Джип блъсна жена на пешеходна пътека в Благоевград

Ники Илиев и Саня Борисова заедно на кинофестивал в Италия

Новата BG икономика: Пловдивска фирма прави части за „Ауди“ и „Фолксваген“

Новата BG икономика е съвместна рубрика, подкрепена от ТехноЛогика, с твърдото убеждение, че общестгвото ни има нужда от примери на проспериращи български фирми, които доказват на младите хора, че има възможности за достойна реализация в България.

Те са новият облик на българската икономика и техните постижения осмислят тежката цена на прехода, вдъхват надежда и национално самочувствие.

Всеки петък ще представяме компании, които реално допринасят за растежа на икономиката ни. Те не са големи, не са популярни в общественото пространство, но са изключително витални, пазарно ориентирани, изпълнени с иновации.

Когато преди 12 години пловдивчаните Румен Цинцаров и Тодор Стоянов поставят началото на фирмата си „РТ Плюс“, някой от двамата едва ли е и мечтал, че някога ще правят части за германски автомобилен концерн, произвеждащ „Ауди“ и „Фолксваген“. Но това вече е факт и в базираните в южната индустриална зона на града в Пловдив цехове се изготвят най-различни джаджи за „Audi“ и „VW“.

„За „Ауди“ и „Фолксваген“ правим най-различни куплонзи, накрайници и други детайли. Работим като поддоставчици на фирми, които имат договори и изпълняват поръчки и проекти на немския автоконцерн, който произвежда тези две марки. Най-голямата поръчка досега беше през лятото на 2013 г. и нещата бяха изключително напрегнати и тежки. При тях процесът на тестване и изпитание е изключително прецизен, сериозен и отнема много време. Германците имат невероятни изисквания за точност и качество, а освен това много държат на визията и външния вид на изделията. И ако трябва с някого да се сравняваме като качество и производителност на труда, това са германците“, категорични са управителите Румен Цинцаров и Тодор Стоянов.

Създадената през 2003 г. в Пловдив фирма „РТ Плюс“ е с дългогодишен опит в областта на инструментална екипировка и нестандартно оборудване. Специализирана е в изработването на прес форми за пряко пресоване, леене на алуминиеви сплави под налягане, шприц форми, включително и с топлоканални системи, щампи, много стъпкови щанци, бласт-форми, вакуум-форми за издуване на изделия. Фирмата предлага проектиране по задание на клиентите и изработване на инструменталната екипировка, което извършва с помощта на софтуерните системи на лидерите в областта на проектирането и производството SolidWorks и Delcam. В „РТ Плюс“ се произвеждат пластмасови и метални изделия. “ Нямаме ограничения в обхвата и диапазона на сферите на дейност като щампово производство, всевъзможно огъване на метал с всичките му подразделения, както и с пластмасите – от общите битови пластмаси до високопрецизни технически изделия, които влизат като компоненти във фотоапарати, компютри, принтери, автомобили. Всяко едно нещо, което ни заобикаля под някаква форма, е продукт на матрица. Всички пластмасови и метални изделия са направени от матрици и затова и ние можем да правим всевъзможни неща“, твърди Тодор Стоянов. Той и съдружникът му Румен Цинцаров са горди, работят и за световноизвестния концерн „Nordson“, който се занимава с химия и създаване на опаковки. Както и че произвеждат детайли за известни фирми в сферата на електропромишленността като „Шнайдер Електрик“ и „Либхер Хаусгерете“. „На българския пазар работим с доказани фирми като „Профилинк“ и „Консул“, за която правим линии за опаковките за майонеза и всичко необходимо. С тях си имаме взаимно доверие от доста години, а това е много важно в бизнеса“, допълват двамата управители.

През 1994 г. Тодор Стоянов и Румен Цинцаров напускат държавното предприятие „Елпром-Пловдив“ и заедно с още трима други съдружници правят своя фирма за производство на електро продукти. „Започнахме със заем от 2000 долара и с много ентусиазъм, който полека-лека се изпари и в един момент се оказа, че фирмата ни има много вождове, но нямаме индианци. Стигна се до доста тежка раздяла и през 2003 г. се наложи пак да тръгваме с Румен почти от нулата и само с част от инструментариума, който ни остана от делбата с останалите съдружници. Преживяхме много сериозни сътресения – особено в периода 2007-2008 г., но стъпка по стъпка и с труд, труд и пак труд, успяхме отново да изплуваме на повърхността“, разказва Тодор Стоянов. Той и Румен Цинцаров управляват фирма от 20-ина души, с които често дори работят рамо до рамо, а не се изживяват само като собственици и началници. Двамата твърдят, че владеят над 25 различни професии и във всеки един момент могат да заместят титулярите на машините. „Във фирмата ни има невероятен сбор от професии, за да получим нашия краен продукт. Всичко това е доста сложно като координация, но съм щастлив, че с общи усилия успяваме“, не крие Румен Цинцаров, който може да работи като шлайфист, електроерозист, фрезист, програмист, конструктор и др.

Името на фирмата „РТ Плюс“ идва от малките имена на двамата съсобственици – Румен Цинцаров и Тодор Стоянов, а „плюсът“ е тяхната надежда, че с общи усилия ще успеят да развият общото си начинание на печалба. „Плюсът означава и посока на развитие“, твърди Тодор Стоянов. Той не крие, че занаятът им е много тежък, но пък човек, който го е овладял, няма абсолютно никакъв проблем да работи всичко, свързано с машиностроене. Средната базова заплата във фирмата е над 900 лв. „Ние не сме държавно учреждение и при нас се налага да се работи дори в събота и неделя, за да изпълним в срок дадени поръчки. Каквото изкараме, това ще ядем – не сме на държавна субсидия. Но първо питаме хората дали могат и искат, не караме никого насила да работи извънредно“, допълват двамата съдружници в „РТ Плюс“. Един от служителите е 25-годишният Александър Йочков. Той е от Съединение и пътува всеки ден по 50 км в двете посоки, за да упражнява любимата си професия на конструктор. Сашо е завършил Техническия университет-Пловдив, откъдето негови преподаватели го насочват към фирма „РТ Плюс“. „Имам диплома за висше образование по специалността „Машиностроителна техника и технологии“, но практиката се оказа доста по-различна от ученото по учебниците. Във фирмата започнах ново обучение, и то както трябва, докато в университета май само вземах изпити и диплома за висше образование“, не крие най-младият конструктор във фирмата. Управителите възнамеряват да привлекат на стаж това лято още млади хора, макар че не са много оптимисти, че ще открият такива, на които им се работи тяхната професия.

„Настръхват ми косите, като чуя по телевизията как млади хора мечтаят да станат държавни служители. Като българин не съм съгласен, че нашата нация трябва да бъде от ресторантьори, камериерки и разносвачи на кифли. Ние сме отворени за всеки млад човек, който иска да работи нашата професия, но за съжаление те не са много. Кадрите си ги търсим в Технически университет и в професионалните гимназии по механотехника и машиностроене, макар че и там равнището на обучение е незадоволително. Затова се налага сами да си обучаваме кадрите и после да ги назначаваме. Вземаме само тези, които имат потенциал и желание да се развиват в тази професия. Процесът е много бавен и младите стигат до машините, които са много скъпи и внос от Япония, Швейцария, САЩ и Германия, най-рано след година-две. Защото за човешкото тяло резервни части все още няма! Процесът на обучение при нас е колкото в един университет и отнема минимум 4-5 години. Иначе стандартното обучение е между 8 и 12 години, за да имаш готов специалист“, твърдят управителите на фирма „РТ Плюс“.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.