Москва: Сирия е свалила 46 крилати ракети на САЩ и съюзниците им

Земетресение в района на Вранча

Зоран Заев: Признаваме българския дял от Македония

Рускиня стана хит в сайтовете за запознанства

Бургаските депутати се обединиха за запазване на Югоизточния регион

Рапърът Венци Венц отчаяно иска бебе Популярният изпълнител прави кастинг за ново гадже

Президентът Румен Радев: Политици воюват срещу държавата Ако трябва да контролира министрите, както им заръчал премиерът, Борисов трябвало да промени Конституцията

Български шофьор е задържан във Франция заради мигранти в камиона

Иван Нейков: В България има достатъчно работници, но не ги използваме

Премиерът Бойко Борисов: Намалихме външния дълг с 2,3 млрд. лв. Трети сме в Европа след Естония и Люксембург по нисък борч

Ново зрелищно 2:2 в голямото дерби, но “Левски” е на финал

Макрон в Конгреса на САЩ: Не споделям илюзията на национализма

Иновации в грабежа по гари, болници и телефони Искат от жертвите да звънят лично на “МВР-шеф”

Испания залови 9 тона кокаин

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 26 април 2018

Обмислят тол такса от 10 стотинки на километър

Не повече от 10 стотинки на километър ще е таксата за преминаване по магистрали на тировете, сочат първоначалните разчети на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова. В интервю за Нова телевизия тя коментира темата с уговорката, че анализът на трафика тепърва предстои, затова все още е рано да се каже колко стотинки на километър ще плащат леките коли, за да се предвижват по магистралите. Разчетите ще бъдат направени от Световната банка и ще са готови до края на годината, а въвеждането на тол такса за леките коли не е на дневен ред през следващите две – три години.

Ако това се случи, пътуването от София до Бургас за ТИР-овете ще излиза по 36 лева в едната посока, а между София и Варна би било около 43 лева, когато магистрала “Хемус” бъде завършена.

Целта на въвеждането на тол такси за движение по магистралите е да се въведе по-справедлив начин за заплащане. Ще се заплаща не времето за пътуване, а разстоянието, обясни министър Лиляна Павлова.

„По –справедливо е тези, които пътуват повече, да плащат повече, както и автомобилите над 3,5 т. и транзитно преминаващите автомобили“, заяви Павлова.

Тя подчерта, че целта на реформата е да се генерират повече средства за поддръжка и строителство на пътища у нас, тъй като генерираните от винетни стикери 200 млн. лв. са недостатъчни, при нужда от 1 млрд. лв., за да имаме европейски пътища.

Според Павлова по този начин ще имаме възможност за по-дългосрочна визия в пътния сектор, включително за доизграждане на магистралите, които ще извадят тежкия трафик от малките пътища и те няма да се рушат толкова бързо.

Тол системите трябва да започнат да се въвеждат от 2017 г. Световната банка ще консултира Пътната агенция за въвеждането им.

Относно националната програма за саниране, предприета от правителството, министър Павлова заяви, че тя има за цел да подпомогне нуждаещи се граждани. Тя е напълно прозрачна, с ясни правила и се реализира на територията на всички 265 български общини, посочи още Лиляна Павлова.

Тя опроверга твърденията на опозицията, че санирането е само за големите градове. „Опозицията няма аргументи срещу санирането и затова си служи с манипулации и лъжи. Това се дължи на завист, защото ние напипахме пулса на обществото. Програмата достига до 2.5 млн. души, без значение от политическата им и религиозна принадлежност, което се използва от опонентите за предизборни дивиденти и съзнателно заблуждаване на хората за смисъла на санирането, подчерта още министърът.

Министър Павлова обясни, че към днешна дата са подадени 11 искания за сключване на договори за целево финансиране от Враца, Варна, Плевен. 4 искания са подадени от Мадан и 2 от Момчилград, които са малки общини с кметове на ДПС. Останалите са от Плевен и Димитровград. „Виждате, че няма общини само на ГЕРБ, а от всички политически сили. Дори община с кмет на БСП успя първа да сключи договор“, заяви Павлова.

Министърът подчерта, че националната програма за саниране е предизборен ангажимент на партия ГЕРБ, залегнал в правителственото споразумение и няма нищо общо с предстоящите местни избори. „Изпълняваме ангажимента си още в първите 100 дни на управление. Инвестираме 1 млрд.лв. в икономически и социален проект, в който ще участват над 2500 малки и средни фирми, а целта е да удължим живота на панелните сгради, чрез конструктивно укрепване, да намалим сметките за ток на гражданите и да направим модерна градската среда с красиви, уеднаквени и подредени сгради“, изброи министърът.

Павлова заяви, че не може да се съпоставя програмата за саниране с нуждата от подпомагане на пострадалите от бедствия. „Ние помагаме и на хората в беда. Вчера Министерски съвет одобри 28 млн.лв. за пострадалите региони, така че мислим и за пострадалото население“, обясни тя. Министър Павлова припомни, че мегаломанските проекти, от които няма никакъв смисъл за обществото са патент на други партии. „Само ще припомня, че за яз. „Цанков камък“ бяха изхарчени 1 млрд.лв. за 80 мегавата електроенергия, което е около 3% от мощностите ни в страната. С този проект не намаляха нито сметките за ток, нито се оправи икономиката. Напротив – този проект загроби НЕК с дългове, от които страда цялото общество“, заяви Павлова. Тя подчерта, че Националната програма ще създаде икономически и социален ефект за милиони граждани, а същевременно ще се намалят сметките за ток и ще подобри състоянието на сградния фонд.

Министър Павлова напомни, че сдружението, което се регистрира е целево с ограничени правомощия и неговата цел е да получи само финансовата помощта от държавата, без да се обременява с неплатени сметки. Няма ограничение жилището, което се санира след това да се продава. „Апартаментът може да се продава, но да остане с жилищно предназначение, а не търговско“, обясни Павлова. „Нелепо е да се твърди, че хората ще изгубят собствеността на имота. Неприкосновената частна собственост е гарантирана по конституция“, каза още тя.

Лиляна Павлова бе категорична, че няма да се опаковат конструктивно неукрепени сгради, а целта е да има надеждни жилищни блокове, чийто живот да бъде удължен. Министърът добави, че остъклените тераси също ще бъдат санирани и няма да се премахват. „Около 80% от терасите са остъклени“, заяви министърът и добави, че за тях важат еднакви правила.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.