Бойко Борисов пристигна в Лондон за инвестиционния форум за Западните Балкани

Златна мечка и за родното кино от Берлин (ОБЗОР) В “Не ме докосвай” една от главните роли се изпълнява от Ирмена Чичикова, а копродуцент е Мартичка Божилова

Георги Първанов: Едно разследване на сделката с ЧЕЗ би дало повече информация

Премиерът Бойко Борисов с 10-годишна прогноза: Балканите ще са най-хубавото място за живеене Проекти за 30 млрд. евро ще променят региона, каза министър-председателят

109 банди разбити при акции на ГДБОП 860 обвинения след разследвания на антимафиотите

НС да даде зелена светлина за „Белене“ Партиите употребили за политически цели референдума за нова атомна централа

Съдът остави за постоянно в ареста съпрузите, обвинени за убийството в столичния квартал “Люлин”

Вижте акцентите от броя на “Труд” в понеделник, 26 февруари 2018

Русенец създаде една от най-бързо развиващите се компании в Силициевата долина

Двуметрови преспи блокират страната Комбинацията със студения арктичен въздух, който се спуска към Балканите от север, създават опасна обстановка на пътищата

Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер край бреговете на Япония

Бандити няма, но ги хващат

Фънки и Хилда Казасян жури в „Като две капки вода“

„Юнайтед“ би „Челси“, Жозе не трепна

Мария и Мегз заровиха томахавките След като получи приза за Попфолк идол на годината, Фики се прибра да отпразнува изписването на първородния му син

Московски: Има 1200 души излишен персонал в железниците

600 служители повече работят в поделение “Товарни превози” БДЖ. Толкова е и излишният персонал на поделение “Пътнически превози”.

Това обяви екипът на Министерството на транспорта по време на брифинг, на който министърът на транспорта, съобщенията и информационните технологии Ивайло Московски представи План за оптимизация на железниците до 2020 г., съобщи БГНЕС.

Московски подчерта, че въпреки предвидената мярка за оптимизация на дейностите, това не означава започване на масови съкращения. Намаляването на числеността на персонала ще се осъществи чрез пенсиониране на служителите, както и чрез естественото текучество. Решения за съкращения не могат да се вземат без съгласието на синдикатите. Ако пък се стигне до приватизация на “Товарни превози”, оптимизацията на персонала няма да бъде задължение на държавата.

План за оптимизация на железниците за периода 2015 – 2020 г. включва 5 мерки. Освен оптимизирането на процесите и дейностите, през следващите години транспортното министерство е предвидило минимални инвестиции от 210 млн. лв. За сметка на това държавата ще похарчи 430 млн. лв. за обновяване на парка. С тези пари се очаква да бъдат закупени 15 нови електровлака.

Стратегическо място сред мерките за подобрение заема и развитието на информационните системи. За разлика от Унгария, където железницата разполага с 14 информационни платформи, БДЖ разполага едва с 4 такива.

Един от основните проблеми на железницата са и натрупаните задължения през годините. При добро изпълнение на подготвения план, държавата ще трябва да я субсидира с близо 134 млн. лв., а при песимистичен – с двойно повече или близо 300 млн. лв. През следващите години ведомството е предвидило и изчистване на задълженията между “БДЖ” – ЕАД и НК “Железопътна инфраструктура”. Към настоящия момент те възлизат на 75 млн. лв.

За оптимизиране на структурата ще бъдат използван капацитетът от ненужни сгради, вагони и локомотиви. Стойността на активите се изчислява на 69 млн. лв.

Що се отнася до инфраструктурата, с европейски пари ще бъде ремонтирана отсечката Елин Пелин – Септември, част от линията Бургас – София. Ако държавата намери необходимия ресурс от 1,4 млрд. лв., ще се пристъпи и към възстановяване на параметрите на отсечката София – Варна. Предстои да бъде завършен и ж.п. коридорът, свързващ Сърбия, България, Турция и Гърция. Той е снабден с всички системи за безопасност. От НК “Железопътна инфраструктура” са си поставили и амбициозната задача да свържат индустриалните зони с ж.п. линии.

Компанията обмисля и да потърси концесионери на ж.п. линиите. Водят се преговори с общините, обмислят се и варианти за закриване на ж.п. линии, които не са на печалба. Сред най-недоходоносните е Септември – Добринище, като от нея и “БДЖ” – ЕАД, и НК “Железопътна инфраструктура” губят по 5 млн. лв. годишно.

Предстои Планът за оптимизация на железниците 2015 – 2020 г. да бъде одобрен от транспортната комисия в Народното събрание. След това той ще бъде внесен за гласуване в пленарната зала. С готвените промени обаче, все още не е ясно с колко ще поскъпнат билетите.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.