Задържаха под стража дилър, заловен в казино

190 варненчета станали жертви на престъпления за година

2,3 млн. лева за инвестиции в Котел

Легионерът от Орешник остава в ареста

Окончателно: 18 години затвор за Минчо Янков, който уби съперник и намушка изгората си

Кирил Домусчиев: Целта е ясна!

БНБ пуска в обращение сребърна възпоменателна монета на тема „140 години от Освобождението на България“

Осъдиха условно похотлив дядка, блудствал с непълнолетно момиче от Петрич

Станимир Стоилов: Случват се неща, които не ми харесват

Унгария иска от Брюксел половин милиард евро обезщетние за охраната на границите

8 години решетки за рецидивист, изнасилил жена на улицата

“Тоалетна” зад храст на столичния площад “Света Неделя”

ЧСИ отива на съд за кражба на над 320 000 лв. от длъжници

Разследват палеж на кучкарник на зоозащитници

“Воля” реже Реформаторите и Бареков от избирателните комисии

БДЖ иска 1,9 млрд. лв. за 7 години

За развитието на жп транспорта в България държавата трябва да отпусне допълнително 1,9 млрд. лв. през следващите 7 години, без да се броят субсидиите за компенсиране на цените на билетите. Това предвижда стратегия на транспортното министерство, която вчера бе пусната за обществено обсъждане и се очаква до месец да бъде приета от парламента.

430 млн. лв. се предвиждат в оптимистичния сценарий само за закупуване на 30 електрически мотриси. В песимистичния с 210 млн. лв., които държавата трябва да отпусне, ще се купят 15 мотриси. В комплект с тези придобивки се предвиждат и 30 шинобуса, които да обслужват крайградските линии.

Други 300 млн. лв. ще трябва да даде държавата, за да се платят дълговете на БДЖ. В другия сценарий – ако се продадат товарните превози, сумата ще е 134 млн. лв.

Най-големият разход според стратегията са 1,4 млрд. лв., които трябва да се дадат за модернизация на жп линията София-Варна, съобщи транспортният министър Ивайло Московски. Така сегашното пътуване, което трае 6 часа и 50 минути, ще се сведе до 5 часа и 50 минути.

В сметката не влизат субсидиите, които държавата и без това отпуска всяка година на БДЖ. Те са към 160-170 млн. лв. В стратегията се предвижда общините да получават част от тези пари и сами да си избират дали искат местните регионални жп линии или ще плащат на автобусни превозвачи, както „Труд“ съобщи преди месец.

Предвижда се и концесиониране на жп линии, които не са изгодни на инфраструктурното предприятие. Според шефа му Милчо Ламбрев това са линиите Самуил-Силистра, Свищов-Троян, Калотина-Станянци, София-Банкя, околовръстната жп линия на столицата и др. Ако не се намери концесионер за тях, тези жп линии ще се консервират.

Освен да иска пари от държавата, стратегията предвижда самите железници да продадат излишни активи – имоти, локомотиви, вагони, скрап и др. Предполагаемата им стойност е 69 млн. лв.

10% съкращения

Стратегията предвижда близо 10-процентно съкращение на персонала, което обаче няма да стане наведнъж. Ако „БДЖ Товарни превози” не могат да се приватизират, в тях сегашният персонал от 3600 човека ще бъде намален с 600 души. В пътническите превози, където работят малко под 6000 служители, също се предвижда съкращаване на 600 от тях. „Това ще стане поетапно, съгласувано със синдикатите, като там, където можем, ще съкращаваме щатове на вече пенсионирани служители”, каза шефът на „Холдинг БДЖ” Владимир Владимиров.

В същото време планът за оздравяване на БДЖ, който е приложение към стратегията, предвижда между 2015 г. и 2020 г. заплатите на служителите в БДЖ да се индексират средно с по 3,9% всяка година в пътническите превози и с по 4,4% годишно в товарните.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.