На 18 юли 2018 да почерпят

Играчите на „Левски“ стоят час и половина в съблекалнята след отпадането

Ултрасите заградиха „Герена“

Делио Роси: Оставка? Не се предавам, но ще говоря с шефовете

Време е прокуратурата да се самосезира

„Левски“ направи всичко, за да отпадне от „Вадуц“ и успя! Феновете бесни!

400 проби за чумата във Франция, за да потвърдят резултатите Дават средно по 327 лв. на глава добитък под селекционен контрол

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 18 юли 2018

Феновете на „Левски“ поискаха оставката на Роси, опитват да нахлуят на терена (СНИМКИ)

Дуел за поръчки между Боинг и Еърбъс (ИНФОГРАФИКА)

Една нова кола на 400 души от населението По ръст на продажбите влизаме в топ 5 на ЕС

Бизнесменът Мирослав Хинков и съпругата му пътували в самолета, пуснат без проверка на Летище „София“ И двамата имали лиценз за пилот

Джихадистите се заканиха на Кипър, полицията отрича

Бойко Борисов: По време на мандатите на БСП сивата икономика става огромна Щом дойде наше правителство - изсветлява, заяви премиерът

Адвокат иска 100 000 лв. от прокуратурата Юристът се жалва, че е претърпял психическо напрежение и е уронено името му

С 300 000 ще са повече туристите в България това лято

Това лято ще имаме близо 300 000 туристи повече спрямо 2014 г. Този месец средната заетост по Черноморието ще достигне до 38 %, а през август ще бъде малко над 55%. Това заяви за БГНЕС Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма (ИАОТ).

Въпреки това, Драганов, обясни, че тази година, независимо от броя на туристите, като приходи нещата изглеждат много зле. „Има намаление на цените за нощувки в хотелите. България се явява близо четири пъти по-евтина от Гърция в момента във върха на сезона. Дълбоката концептуална криза, в която се намира туризмът, не му позволява да направи каквато и да е стъпка към подобряване на качеството на услугите. Късият сезон води до това качественият персонал да не желае да работи у нас. Действително има изоставяне на качествените кадри. България подготвя такива кадри, но те работят в Гърция, Европа, круизните кораби в света, но не и у нас“, коментира експертът.

Румен Драганов бе критичен, че страната не прави нищо на вътрешния пазар и българите имат изключително негативно отношение към родния туризъм. „Нямаме нито една реклама на българския туризъм в България. Имаме на Гърция, Турция и на всички съседни страни, но не и наша. Българите въобще не познават родния туристически продукт, който не е лош. Българите не могат да бъдат в хотелите, в които са чужденците. Средният процент на нашенците, които могат да си позволят да са на първа линия на Черноморието в големите курорти е около 2 %“, подчерта Драганов.

Предвид кризата в Гърция, обаче, от думите му става ясно, че българите продължават да пътуват към южната ни съседка. „България е, може би, най-слабо засегнатата дестинация в този период, тъй като традиционно българите посещават Гърция като много близка дестинация. Освен това, традиционно българите използват пари кеш така, че за тях, въобще не беше изненада предупреждението, което трябваше да отправят други правителства и туроператори към държавите си. Българите посещават малки таверни и семейни хотели, където кредитни карти не се използваха и преди. С пълен резервоар с бензин няма никаква промяна по отношение на нагласата и очакването на българите, отиващи към Гърция и продукта там“, поясни директорът на ИАОТ.

За сметка на това, при обратния процес – в частта гърци към България има очевидно забавяне. В предишни години гърците ползваха много Сандански, Банско или Смолян. Сега заради кризата има намаляване на пътуванията към България, каза Драганов. Той коментира и това, че тази година има отлив на руски туристи, което било очаквано. „Очакваме с около 150 000 руснаци по-малко в България през лятото, спрямо миналата година, при общо 660 000 за цялата 2014 г. Сега ще паднем на нивото на 2011 г., когато сме имали малко над 400 000 руснаци в страната“, заяви Румен Драганов. На фона на това, по негово мнение, имаме увеличение на туристите от Чехия, Полша, Унгария и Словакия, а немците и англичаните, пък се движели със среден ръст, който е положителен.

„Туристическият бранш е с впечатлението, че хотелите им са празни в по-голямата част. Това е така, тъй като тази година имаме 140 нови хотела. България не води никаква политика по отношение на разширяване на легловата база и всяка година нови легла излизат на пазара. Съответно пада средната заетост и цена на стая“, алармира Драганов. Според него, дори, ако удвоим леглата в следващите 10 години средната заетост, която сега се движи в рамките на 30 %, ще падне под 10 %. „Колкото повече хотели и легла, толкова по-малка заетост ще имаме. Нямаме възможност да удвоим броя на туристите, тъй като българският туристически продукт е морски и планински нискобюджетен туризъм. Ориентирали сме се към изключително лош сегмент на пазара – нискобюджетния“, аргументира се експертът.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.