Почина младият мъж, който се простреля в главата в подземен паркинг в Бургас

Нови 13 тома доказателства срещу кметицата Иванчева за подкупа

Парламентът избра четирима нови членове на КЕВР

Бойко Борисов и Мишел Барние обсъдиха преговорите за Брекзит

Калоян Паргов: Ще се борим за победа на следващите местни избори

Пожар унищожи автомобил в Бойчиновци

Продължава издирването на 64-годишния мъж от село Габаре

Горанов: 13 български общини са с финансови затруднения 21 са отпаднали от "черния списък" на МФ

Длъжни сме да осветим какво се случва в Община Болярово – един „Боляровогейт“, заяви депутатът Александър Иванов

Столичният общински съвет избра Владимир Клисуров за временно изпълняващ длъжността кмет на “Младост”

Григор Димитров: Искам еднакви топки за всички турнири

Ни Ло става дизайнер

Иванчева: Не се сещам кой е Александър Ваклин, не съм го срещала

Николина Чакърдъкова се сдоби с внучка

Шофьорката, ударила 10 коли в Пловдив, иска по-малка парична гаранция

С 300 000 ще са повече туристите в България това лято

Това лято ще имаме близо 300 000 туристи повече спрямо 2014 г. Този месец средната заетост по Черноморието ще достигне до 38 %, а през август ще бъде малко над 55%. Това заяви за БГНЕС Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма (ИАОТ).

Въпреки това, Драганов, обясни, че тази година, независимо от броя на туристите, като приходи нещата изглеждат много зле. “Има намаление на цените за нощувки в хотелите. България се явява близо четири пъти по-евтина от Гърция в момента във върха на сезона. Дълбоката концептуална криза, в която се намира туризмът, не му позволява да направи каквато и да е стъпка към подобряване на качеството на услугите. Късият сезон води до това качественият персонал да не желае да работи у нас. Действително има изоставяне на качествените кадри. България подготвя такива кадри, но те работят в Гърция, Европа, круизните кораби в света, но не и у нас”, коментира експертът.

Румен Драганов бе критичен, че страната не прави нищо на вътрешния пазар и българите имат изключително негативно отношение към родния туризъм. “Нямаме нито една реклама на българския туризъм в България. Имаме на Гърция, Турция и на всички съседни страни, но не и наша. Българите въобще не познават родния туристически продукт, който не е лош. Българите не могат да бъдат в хотелите, в които са чужденците. Средният процент на нашенците, които могат да си позволят да са на първа линия на Черноморието в големите курорти е около 2 %”, подчерта Драганов.

Предвид кризата в Гърция, обаче, от думите му става ясно, че българите продължават да пътуват към южната ни съседка. “България е, може би, най-слабо засегнатата дестинация в този период, тъй като традиционно българите посещават Гърция като много близка дестинация. Освен това, традиционно българите използват пари кеш така, че за тях, въобще не беше изненада предупреждението, което трябваше да отправят други правителства и туроператори към държавите си. Българите посещават малки таверни и семейни хотели, където кредитни карти не се използваха и преди. С пълен резервоар с бензин няма никаква промяна по отношение на нагласата и очакването на българите, отиващи към Гърция и продукта там”, поясни директорът на ИАОТ.

За сметка на това, при обратния процес – в частта гърци към България има очевидно забавяне. В предишни години гърците ползваха много Сандански, Банско или Смолян. Сега заради кризата има намаляване на пътуванията към България, каза Драганов. Той коментира и това, че тази година има отлив на руски туристи, което било очаквано. “Очакваме с около 150 000 руснаци по-малко в България през лятото, спрямо миналата година, при общо 660 000 за цялата 2014 г. Сега ще паднем на нивото на 2011 г., когато сме имали малко над 400 000 руснаци в страната”, заяви Румен Драганов. На фона на това, по негово мнение, имаме увеличение на туристите от Чехия, Полша, Унгария и Словакия, а немците и англичаните, пък се движели със среден ръст, който е положителен.

“Туристическият бранш е с впечатлението, че хотелите им са празни в по-голямата част. Това е така, тъй като тази година имаме 140 нови хотела. България не води никаква политика по отношение на разширяване на легловата база и всяка година нови легла излизат на пазара. Съответно пада средната заетост и цена на стая”, алармира Драганов. Според него, дори, ако удвоим леглата в следващите 10 години средната заетост, която сега се движи в рамките на 30 %, ще падне под 10 %. “Колкото повече хотели и легла, толкова по-малка заетост ще имаме. Нямаме възможност да удвоим броя на туристите, тъй като българският туристически продукт е морски и планински нискобюджетен туризъм. Ориентирали сме се към изключително лош сегмент на пазара – нискобюджетния”, аргументира се експертът.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.