“Левски” предлага работа на красавици

Миланов и ЦСКА напред в Лига Европа

Треньорът на „Рома към играчите: Исках половината да ви сменя

Мъри готов да напусне „Астана“

Бившият шеф на Общинска банка Александър Чакалски временно оглави „Топлофикация София“

Теменужка Петкова: Темата българската страна да бъде купувач на ЧЕЗ не стои на дневен ред

Цар Симеон II прие в двореца “Врана” бившия премиер на Македония проф. Владо Бучковски

Разкриха подпалвач, изпепелил „Лада” на съсед в монтанско село

100 000 лева гаранция за бившия финансов министър Стоян Александров

Утре у нас пристига сръбският президент Александър Вучич

Съдебната охрана в Монтана протестира, раздаваха бонбони

Илияна Йотова връчи български документи на спасителя от Лим Сафет Баличевац

Задържаха петима, докато произвеждат синтетичен наркотик

Поздравихме Кувейт за Националния празник Посланикът у нас Н. Пр. г-н Якуб Ал Атиики даде грандиозен прием в хотел „Маринела”

Юнкер тръгва на балканска обиколка Ще посети Македония, Албания, Сърбия, Босна и Херцеговина и Косово

Българинът пие по 144 халби бира на година

Пивоварите очакват ръст на продажбите това лято

От догодина на бутилките ще се изписват калориите

144 халби бира на година (0,5 литра) или общо 72 литра пие българинът. Това означава, че консумацията е намаляла с 4 халби или с 2 литра през последната година, отчете вчера Съюзът на пивоварите в България. Има спад на продажбите в заведенията („студен пазар”, или ХоРеКа сектора) за сметка на покупките от търговската мрежа. В момента 20% от оборота на бирата е в заведения, а 80% – в квартални магазини и хипермаркети. Отливът от пивото през миналата година идва главно заради дъждовната пролет и лято. Очакванията за тази година са пазарът да си възвърне изгубените позиции.

“Единствено в средиземноморските държави „студеният пазар” се разраства и достига дял от 50-60% от пазара на бира заради културата за хранене навън”, коментира Ивана Радомирова, председател на Съюза на пивоварите в България. Тя бе категорична, че като цяло в Европа тенденцията е за свиване на продажбите през заведения.

Общо на българския пазар са продадени 5 230 000 хектолитра бира през м.г., което е близо 5% по-малко от предходната година. Родната бира държи първенство сред българите, въпреки ежегодно нарастващия внос от ЕС и трети пазари. 91% от консумираното пиво идва от наши пивоварни, а вносът е 466 000 хектолитра.

От т.г. на пазара са пуснати 6 нови марки родна бира – “Ариана радлер” “Лимон”, “Бъз” и “Мента”, “Загорка ретро”, “Kamenitza Свежо”, “Kamenitza Fresh Бъз&Лимон”, Staropramen Granat, Corona Extra.

За първи път от 15 години от Съюза отчитат спад на продажбите на пиво в пластмасови бутилки през 2014 г., макар че делът им в общия обем от продажбите остава най-висок – 59%. Продажбите на кенове с бира формират 13% от пазара, докато дяловете на пивото в стъклени бутилки и на наливната бира се запазват без промяна – съответно 23% и 5%.

Друга новост е, че от догодина българските пивовари ще започнат да посочват доброволно на бутилките си калориите в пивото, както и наличието на мазнини и сол.

Въпреки спада в продажбите, през м. г. пивоварната индустрия е направила капиталови вложения за 73 млн. лева. За периода 2010-2014 г. инвестициите в бранша достигат 293 млн. лева. Пряко заетите в индустрията са около 2500-2600 души, индиректно заетите в доставките са 9 хил. души, от които около 3400 души са в селското стопанство, над 14 хил. души са заети в ХоРеКа сектора, а около 2900 – в продажбите през магазините.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете