Сергей Станишев: Отсъствието ми от листата щеше да се превърне в повод за атака към БСП

Фатих Акин хвърля „Златната ръкавица” към зрителите Прочутият режисьор с хорър за сериен убиец

Комфорт и бързина BMW Серия 6 GT глези пътниците с лукс и мощност

Продължава разследването на инцидента с паднал самолет край Оризари

Гримьорът на звездите Кирил Гуцов: Може да свалим години от лицето

Защо монахините обичат краставиците цели?

Балотаж за президент на Украйна между Порошенко и Зеленски

Католиците празнуват Великден

Кристен Стюарт: Не исках да съм секси, но ми мина Звездата участва в новия „Ангелите на Чарли”

Първи тур на президентските избори в Северна Македония

Най-малко 42 души са загинали при серия взривове в църкви и хотели в Шри Ланка (СНИМКИ и ВИДЕО)

Православната църква празнува Цветница

Какви старци са зодиите

Въоръжени атакуваха Министерството на информацията в Кабул

13 души са задържани преди дербито между „Левски“ и „ЦСКА“

Българинът пие по 144 халби бира на година

Пивоварите очакват ръст на продажбите това лято

От догодина на бутилките ще се изписват калориите

144 халби бира на година (0,5 литра) или общо 72 литра пие българинът. Това означава, че консумацията е намаляла с 4 халби или с 2 литра през последната година, отчете вчера Съюзът на пивоварите в България. Има спад на продажбите в заведенията („студен пазар”, или ХоРеКа сектора) за сметка на покупките от търговската мрежа. В момента 20% от оборота на бирата е в заведения, а 80% – в квартални магазини и хипермаркети. Отливът от пивото през миналата година идва главно заради дъждовната пролет и лято. Очакванията за тази година са пазарът да си възвърне изгубените позиции.

“Единствено в средиземноморските държави „студеният пазар” се разраства и достига дял от 50-60% от пазара на бира заради културата за хранене навън”, коментира Ивана Радомирова, председател на Съюза на пивоварите в България. Тя бе категорична, че като цяло в Европа тенденцията е за свиване на продажбите през заведения.

Общо на българския пазар са продадени 5 230 000 хектолитра бира през м.г., което е близо 5% по-малко от предходната година. Родната бира държи първенство сред българите, въпреки ежегодно нарастващия внос от ЕС и трети пазари. 91% от консумираното пиво идва от наши пивоварни, а вносът е 466 000 хектолитра.

От т.г. на пазара са пуснати 6 нови марки родна бира – “Ариана радлер” “Лимон”, “Бъз” и “Мента”, “Загорка ретро”, “Kamenitza Свежо”, “Kamenitza Fresh Бъз&Лимон”, Staropramen Granat, Corona Extra.

За първи път от 15 години от Съюза отчитат спад на продажбите на пиво в пластмасови бутилки през 2014 г., макар че делът им в общия обем от продажбите остава най-висок – 59%. Продажбите на кенове с бира формират 13% от пазара, докато дяловете на пивото в стъклени бутилки и на наливната бира се запазват без промяна – съответно 23% и 5%.

Друга новост е, че от догодина българските пивовари ще започнат да посочват доброволно на бутилките си калориите в пивото, както и наличието на мазнини и сол.

Въпреки спада в продажбите, през м. г. пивоварната индустрия е направила капиталови вложения за 73 млн. лева. За периода 2010-2014 г. инвестициите в бранша достигат 293 млн. лева. Пряко заетите в индустрията са около 2500-2600 души, индиректно заетите в доставките са 9 хил. души, от които около 3400 души са в селското стопанство, над 14 хил. души са заети в ХоРеКа сектора, а около 2900 – в продажбите през магазините.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.