Над 20 са последващите трусове след земетресението в Пловдивско Усетено е най-много в Пловдив, Първомай и Пазарджик, но също в София и Благоевград

Взривно устройство е хрърлено пред американското посолство в Черна гора, извършителят се е самоубил

Протести на ученици в САЩ за повече контрол над продажбата на оръжия

Земетресение от 4,8 по Рихтер край Асеновград тази нощ

Нигяр Джафер: Моделът на здравеопазването е грешен

Весела Лечева: Грешка е да се иска оставка за изразена политическа позиция

Хлапета ще борят агресията с картинг и съвети от професионални пилоти

Изчезнаха 111 девойки след нападение в Нигерия

Учени регистрираха подозрителна активност на Йелоустоунския супервулкан

МЗ: Бутилираната вода носи сериозен риск за детското здраве

Мел Гибсън снима детективски сериал

173 милиона за нов център на София (ВИДЕО) Пускат нощен транспорт за 2 лв.

Две българки на топ постове в ЕК Първата жена начело на Евростат ще е Мариана Коцева

Вижте акцентите от броя на “Труд” в четвъртък, 22 февруари 2018

Русия е заплатила глоба от 15 милиона долара на Международния олимпийски комитет

До 2023 година: 105 млн. пътници ще превозва метрото

С европари ще се прави лот 3 на “Струма”

Допустимата максимална скорост на влаковете трябва да нарасне от 94,8 км/ч на 137,3 км/ч, предвижда програма “Транспорт”

Столичното метро ще превозва по 105 милиона пътници на година до 2023 г. Целта е заложена в насоките за кандидатстване по оперативна програма “Транспорт”, публикувани на правителствения портал за еврофондовете www.eufunds.bg. Според документа през 2013 година подземната железница е превозила 80 млн. пътници.

За да се постигне целта, през следващите 7 години се залага разширяване на софийското метро чрез изграждане на трети метродиаметър бул. “Ботевградско шосе” – бул. “Владимир Вазов” – център – жк “Овча купел”. Планирано е и разширение на втория метродиаметър от метростанция “Джеймс Баучер” до кръстовището на бул. “Черни връх” с бул. “Хенрик Ибсен” и ул. “Сребърна”. Средствата за метрото са предвидени в мярката “Инфраструктура за екологосъобразен градски транспорт”, в която са заделени общо 341,3 млн. лева.

Целият бюджет на програма “Транспорт” е 1,604 млрд. евро. Заложено е 85% от финансирането на проектите да е с европари, а останалите 15% – от държавната хазна.

По 572 343 631 млн. евро са заделени в две водещи оси на програмата – “Железопътен транспорт” и “Магистрали и пътища”. По първото перо се предвижда модернизация на железопътния участък Пловдив – Бургас, фаза II (включително и жп възел Пловдив, и жп възел Бургас). Общата му дължина е 111 км.

Друг проект е за модернизиране на жп линията София – Септември в участъка Елин Пелин – Ихтиман и Ихтиман – Септември с обща дължина 79 км, както и изцяло двойна линия и модернизиране на жп линията Радомир – Гюешево.

Поставя се за цел максималната скорост на влаковете да се повиши. В момента допустимата максимална скорост е 94,8 км/ч, докато през 2023 г. тя трябва да бъде до 137,30 км/ч.

С европарите за магистрали се предвижда изграждане на лот 3 от магистрала “Струма” Благоевград – Сандански. Става въпрос за участъка през Кресненското дефиле. Ще бъде финансирана и подготовката на проекти за магистрала “Черно море”, и пътят Русе – Велико Търново, включително разширението на моста Русе – Гюргево.

По програмата са заделени и 57,9 млн. евро. за иновации в управлението и услугите в транспорта и още 40 млн. евро “Техническа помощ” за администрацията и за популяризиране на програмата.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете