„Мтел“ купи „Близу“ и вече има 14% от тв пазара (Обзор)

5 години след като „Мтел“ придоби големите интернет доставчици „Мегалан“ и „Спектър Нет“, сега компанията купува и един от най-големите кабелни оператори в България - „Близу“. И двете страни по сделката - компанията майка на „Мтел“ „Telecom Austria Group“ и собственикът на „Близу“ - базираният в Швейцария инвестиционен фонд EQT, са решили да не разкриват стойността на сделката. Тя ще се осъществи през четвъртото тримесечие на 2015 г., след като се вземат разрешенията от всички регулаторни органи. Компанията майка на „Мтел“ няма да тегли заем за придобиването, а ще използва съществуващи парични потоци.

“Близу” има 373 000 клиенти, които в момента получават фиксирани телефонни услуги, домашен интернет и телевизия. „Мтел“ засилва позицията си преди всичко на пазара на фиксирана телефония, защото „Близу” е втората след БТК у нас компания, предлагаща домашни телефони. Тя има и 11% дял на пазара на телевизионни услуги, докато „Мтел“ има само 3% на този пазар, въпреки че развива услугата от 4 години насам.
„Близу“ бе създадена през 2009 г. от сливането на „Евроком кабел“ и „Кейбълтел“, които бяха купени заедно от EQT за 120 млн. евро. Вероятно това е и приблизителната стойност на сегашната сделка.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес