Горанов бойкотира депутатите за БДЖ

Финансовият министър Владислав Горанов бойкотира заседание на транспортната комисия в парламента, въпреки че по същото време се намираше в кулоарите на Народното събрание. Половин час депутатите, транспортният министър Ивайло Московски и служители на финансовото министерство търпеливо чакаха появата на Горанов, който бе поканен за изслушване по програмата за финансово оздравяване и преструктуриране на БДЖ.

Пред журналисти, на метри от залата, в която се бе събрала комисията, Горанов отсече, че не може по време на пленарно заседание да има и събиране на комисия и отказа да присъства на нея.

„За железниците се дават около половин милиард лева на година. Според мен оздравяването им трябва да бъде сериозен процес, въз основа на стратегически документ. Такъв е изготвен, но не във вида, в който може да получи подкрепа от нас. Натрупаните проблеми в железниците са такива, че не може да се решат с магическа пръчка“, каза Горанов пред медиите.

Председателят на транспортната комисия Гроздан Караджов пък заяви, че ще иска съдействие от премиера Бойко Борисов, за да се яви финансовият министър пред народните избраници. А депутатът от БСП Георги Свиленски призова транспортния министър Ивайло Московски да подаде оставка заради недофинансирането на жп сектора. „Белким така до обед да решим проблемите на БДЖ“, каза Свиленски, намеквайки за подадената и оттеглена оставка на командващия ВВС ген. Румен Радев заради недофинансирането на авиацията. В резултат премиерът Борисов обеща пари за изтребители.

Програмата за оздравяване на БДЖ бе подготвена още през март т.г. и получи предварителното одобрение в парламента, но оттогава заседна в Министерския съвет. Неотдавна се разбра, че кабинетът не я одобрява, защото финансовият министър е против. Програмата предвижда три сценария за спасяването на БДЖ, като в най-скъпия държавата трябва да отпусне допълнително 430 млн. лв. за купуване на нови влакове, а в най-евтиния - 210 млн. лв.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика