Меле в петричката ромска махала прати 6 души в болница, четирима са в ареста

Започна строителството на магистрала „Хемус” между Буховци и Белокопитово "За година и 2-3 месеца ще се справим с този участък", заяви премиерът Борисов

Прокуратурата образува досъдебно производство за инцидента с падналите в морето деца

Откриха завишени стойности на уран във водата на Харманли

Хванаха дядо да кара нерегистриран автомобил

Над 520 мигранти бяха спасени от испанската брегова охрана

Намериха трупа на едно от децата, пометени от вълна във Варна

Заловиха шофьор седнал зад волана след употреба на коктейл от наркотици

Мевлют Чавушоглу: Русия и Турция обсъждат възможност за отмяна на визовия режим

Говорителят на Белия Дом: САЩ няма да забравят как Турция се отнесе с пастор Андрю Брънсън

Властта ваканцува, фейсбук царува Дебатите в политиката ни са сведени до заяждане на дребно

Какво прави мама, когато на татко не му е харесал обядът?

Министър Нено Димов: Няма опасност за туристическия сезон и летуващите в районите на разлива на мазут в морето

Регистрирано е силно земетресение с магнитуд 6.6 в района на Андреановските острови в Берингово море

Започва строителството на отсечка от АМ „Хемус“ между Буховци и Белокопитово

Ген. Кирил Войнов: За джигитите трябва да има смъртно наказание

У нас трябва да се въведе смъртното наказание и то да се прилага спрямо джигитите на пътя. Това заяви пред Нова телевизия бившият директор на пожарната ген. Кирил Войнов.

В коментар за жестоката верижна катастрофа, станала в тунела „Витиня” в четвъртък, той бе категоричен, че трябва да се намери виновникът за инцидента.

„Институциите, които имат отношение, трябва да си поемат кръста”, коментира ген. Войнов.

Той допълни, че е крайно време да се направят необходимите анализи за спиране на войната по пътищата, но от компетентни служители, а не от чиновници”.

Според него е чист късмет, че при верижната катастрофа в тунела „Витиня” не е избухнал пожар и не е изпепелил авариралите над 50 автомобила, заедно с пътуващите в тях.

„Преди години имаше пожар между Франция и Германия. Пожарникарите не можеха да се приближат. Тунелът беше станал един комин”, добави генералът.

„Ако имаше пожар, просто нищо не можеше да се направи. Щеше да бъде един голям ад”, заяви той. Според него, ако наклонът към тунела е бил обратен, т.е. е имало изкачване, а не спускане, произшествието би било далеч по-леко. Затова, по неговите думи, такова нещо не би могло да се случи в другото платно – в посока София.

Шофьорът на линейка, който минал покрай местопроизшествието малко след катастрофата – Пламен Славков, каза, че пътната обстановка в онзи час е била много тежка.

„Беше хлъзгаво, но разлив на някакви петролни продукти не съм видял”, каза още Славков.

Повечето от шофьорите, които се пострадаха във верижната катастрофа с близо 50 коли в тунела „Витиня” на магистрала „Хемус”, ще бъдат глобени от КАТ за това. Официалната причина ще бъде несъобразена скорост и неспазване на дистанция, въпреки че по платното е било невъзможно да се спре в този момент. Това съобщават от „Пътна полиция” пред „Телеграф“.

Участници в инцидента разказват, че аварирала цистерна е разляла гориво на платното, превръщайки го в пързалка.

По данни на катаджиите, сред участниците във верижната катастрофа е имало такива, които са успели да спрат, преди да се врежат в автомобилите отпред. „Експертиза ще установи кои са те”, уточниха още от КАТ. Водачите, които не са успели да спрат, ще бъдат привикани и ще отнесат актове за нарушенията. Глобите, които ги очакват, са от 100 до 200 лв. отделно ще им се отнемат по 3 точки от контролния талон.

Според официалната версия на МВР, катастрофата е станала заради несъобразена скорост и неспазена дистанция, а маслото и нафтата били вследствие на нанизалите се коли. Някои от шофьорите в тунела коментираха, че сред заклещените имало бус с инкасо и дипломатическа кола с чужденци и предположиха, че може и умишлено да е разлято гориво.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.