Двама са под наблюдение за симптоми на коронавирус във Велико Търново

„Ковид-19“ най-опасен за възрастни и болни Изводите са от мащабно проучване на над 44 000 случая

Евродепутатът Ангел Джамбазки, пред “Труд”: „Да, България“ са в съюз с крайнолеви срещу България

Ретроградният Меркурий вади недостатъците на политиците

Купуваш винетка, за да отидеш на работа Шосетата до Банкя, Бистрица, Панчарево и Железница са с такса

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 19 февруари 2020

Засякоха контейнер с радиоактивен товар във Варна

Катастрофира кола на съдебната власт с Ветко и Маринела Арабаджиеви

Депутат напира за поста на Меркел Норберт Рьотген влиза в битката за лидер на ХДС

Отхвърлиха жалбата срещу строежа на детската болница

Красимир Ангарски: Не е правилно да забавяме пътя към чакалнята на еврозоната

Бюлетините като тото фишове – мисия невъзможна

Русия обсъжда доживотен имунитет за президенти Предложението е на работна група в Думата

Москва осъдена да плати 50 млрд. долара за ЮКОС Решението на Апелативния съд в Хага не е окончателно

Разкриват кабинет по репродуктивно здраве в Горна Оряховица В него ще консултират едни от най-добрите специалисти във Великотърновска област

Няма пари за ранените на пътя

Ген.-майор Николай Петров, началник на ВМА: Недофинансирането от 89% да поема нова застраховка, допълнение към сегашната или фонд

Застрахователите или специален фонд, а не здравната каса, да финансират лечението на пострадалите при катастрофи. Това предложиха вчера директорите на петте най-големи болници у нас, чиито реанимации и интензивни клиники всеки ден приемат жертвите на пътя.

В момента много малка част от разходите за лечението на тези пациенти се покриват, а недофинансирането достига дори 89%.

Разходи от 28 000 лв. прави „Пирогов“ за 30-дневно лечение на българин, получил множество травми, или т.нар. тежка политравма при катастрофа. За същото лечение, но за 10 дни, ВМА дава 15 017 лв. А 12 888 лв. струва средно на плевенската университетска болница спасението на пациент след ПТП. НЗОК обаче плаща по клинична пътека точно 2300 лв., независимо колко дни и какво лечение е приложено на пострадалия в болниците.

„При травми след катастрофа не се става дума за заболяване, а за увреди. Затова ние питаме: Това ангажимент на НЗОК, на МЗ, на държавата ли е и ако не, на кого е? Трябва яснота и регламент“, заяви ген.-майор член-кор. Николай Петров, началник на ВМА. Апелът на него и колегите му е да се върви в посоката на застраховането – дали с нарочни застраховки, дали с добавка към сега действащите застраховки или чрез създаването на специален фонд да се покрива напълно скъпото лечение.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.