Бойко Борисов пристигна в Лондон за инвестиционния форум за Западните Балкани

Златна мечка и за родното кино от Берлин (ОБЗОР) В “Не ме докосвай” една от главните роли се изпълнява от Ирмена Чичикова, а копродуцент е Мартичка Божилова

Георги Първанов: Едно разследване на сделката с ЧЕЗ би дало повече информация

Премиерът Бойко Борисов с 10-годишна прогноза: Балканите ще са най-хубавото място за живеене Проекти за 30 млрд. евро ще променят региона, каза министър-председателят

109 банди разбити при акции на ГДБОП 860 обвинения след разследвания на антимафиотите

НС да даде зелена светлина за „Белене“ Партиите употребили за политически цели референдума за нова атомна централа

Съдът остави за постоянно в ареста съпрузите, обвинени за убийството в столичния квартал “Люлин”

Вижте акцентите от броя на “Труд” в понеделник, 26 февруари 2018

Русенец създаде една от най-бързо развиващите се компании в Силициевата долина

Двуметрови преспи блокират страната Комбинацията със студения арктичен въздух, който се спуска към Балканите от север, създават опасна обстановка на пътищата

Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер край бреговете на Япония

Бандити няма, но ги хващат

Фънки и Хилда Казасян жури в „Като две капки вода“

„Юнайтед“ би „Челси“, Жозе не трепна

Мария и Мегз заровиха томахавките След като получи приза за Попфолк идол на годината, Фики се прибра да отпразнува изписването на първородния му син

Премиерът за строежа на Северната тангента: 24 часа работа и да не сте дошли да искате пари после (стенограма)

Правителството даде съгласието си Агенция „Пътна инфраструктура” да сключи договори за изпълнение на дейности по участък 2 от проекта за изграждане на Западна дъга на Софийския околовръстен път. Пътната отсечка е част от АМ „Калотина – София”.

Това става ясно от стенограма на правителственото заседание днес, публикувана на сайта на ведомството.

В тази връзка министър-председателят Бойко Борисов настоя за непрекъсната работа по обектите от Софийския околовръстен път, за да не се стигне до загуба на европейско финансиране и строителство на участъците със средства от националния бюджет.

Той препоръча на министъра на регионалното развитие и благоустройството да проведе нови разговори с изпълнителите за ускоряване и пълна мобилизация при строителните дейности.

„Събери днес строителите и да се организира целият бранш и да го завърши. Иначе догодина да дойдете и да кажете: Дайте 30, 40, 50 милиона от бюджета, за да си довършим това, за което имахме европейско финансиране… Ние и да обясним, че по времето на Орешарски това беше абсолютно спряно и в последната една година спасяваме парите, то е факт, но ще се отрази на бюджета и на парите, които чакат всички останали”, каза премиерът.

Публикуваме цялата стенограма от сайта на Министерски съвет:

Точка 23

Проект на Решение за даване на съгласие Агенцията „Пътна инфраструктура“ да сключи договори за изпълнението на дейности по участък 2 от проект „Изграждане на АМ Калотина – София – Лот 1: „Западна дъга на Софийски околовръстен път“ преди сключване на Анекс към Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №ДОПТ-12/21.08.222012 г. по Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. (ОПТ) и преди подписването на Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” (ОПТНТИ) 2014-2020 г. между Управляващия орган на ОПТ и ОПТТИ в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Агенция „Пътна инфраструктура“

БОЙКО БОРИСОВ: Павлова!

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Уважаеми господин премиер, уважаеми колеги, с този мандат всъщност ние ще се опитаме, освен да сключим договора с изпълнителя, реално да прехвърлим част от финансирането в новата оперативна програма.

Какво искам да кажа? Западната дъга на Софийското околовръстно включва два участъка – участъка от магистрала „Люлин“ до река Какач, което е големият пътен възел на посока Калотина, който проект е готов и утре ще можем да пуснем движението по него, вече изцяло и окончателно. Втората част на проекта е именно от р. Какач, от пътния възел и връзката с магистрала „Люлин“ и Калотина до връзката със Северна скоростна тангента, която се изгражда и която обсъждаме, предвид археолозите, които приключват своята работа.

Проектът има одобрена апликационна форма, има одобрено финансиране по оперативната програма, която е 2007-2013 г., но тъй като срокът за усвояване е краят на 2015 г., с днешното си съгласие, всъщност, ние ще можем реално утре да сключим договор и да направим първа копка на втория участък. Средствата по старата оперативна програма ще ни стигнат, да кажем, за авансовото плащане и първите дейности – около седем до десет милиона, и останалите средства с изменение искаме да влязат, да се довърши и да се финансира, да не е от бюджета, а да бъде с новата оперативната програма. Но тъй като това отнема технологично време, разбира се, затова ни е необходим този мандат.

Благодаря.

БОЙКО БОРИСОВ: А как върви строежът на Северната тангента?

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Строителите работят много активно. Археолозите освобождават по малко терени, както бяха поели ангажиментите си към нас, ние осигурихме допълнителна работна ръка. Искам да благодаря на вицепремиера Калфин, с когото заедно работихме през бюрата по труда за допълнителни хора, които да наемем там, за да можем да подкрепим археологията да се извади. Всичките съоръжения на тези 17 км, ние имаме над 17 съоръжения, са почти готови и се работи по насипи, за да може в максимална степен да имаме съществено завършване до края на месец декември и да остават по-скоро довършителни работи, по-малко дейности. Надяваме се на времето и на снега – колкото по-късно започне снега, толкова повече ще завършим тази година.

БОЙКО БОРИСОВ: Над снега и времето власт нямате. Юли, август бяха добри за работа.

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Тогава работеха археолозите.

БОЙКО БОРИСОВ: 24 часа работа на този обект! Времето е още благосклонно. Да не сте дошли да искате пари после. Казвам ви го да си знаете. Дори и сега с финансовия министър правим голям жест към вас, защото това, което взимаме като решение, ако не стане Северната тангента в срок и после дойдете да ви даваме допълнително пари за нея, по-добре да ги дадем тези пари за Младост – Тракия да направим. Така че си правете сметката.

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Господин премиер, отсега мога да кажа, че ако завали сняг, няма как да асфалтираме в снега и няма да довършим тангентата до края на годината.

БОЙКО БОРИСОВ: Да обясня на колегите: като идват автомобилите от „Струма“, сиреч от Солун, пристанището или въобще от Гърция, като идват тировете от Белград, сиреч от Европа, идеята е да не ги вкарваме на Южната дъга, а всички да се отклонят по Северната тангента, да отидат долу на „Хемус“, които искат, другите да отидат на „Тракия“ и да слязат надолу по „Тракия“ и по „Марица“. Тогава спираме движението на тирове по Южната дъга и облекчаваме движението по Южната дъга, тя остава само за автомобилите на живеещите там и пътуващите. Всички квартали, които са от „Обеля” надолу, „Надежда” и т. н., когато искат да отидат на другия на София слизат на Северната тангента, ще се обърнат от другата страна и слизат много бързо.

Тази част, която приемаме днес, е връзката между това, което в четвъртък ще пуснем от Благоевград, от „Струма“, от „Люлин“ където свършва тапата, до бул. „Европа“, където е на три нива съоръжението. От тази част до Северната тангента е двупосочно околовръстно, което вие прекрасно знаете как работи – когато целият огромен поток, който ще тръгне по тези магистрали, ще слезе там, каква тапа ще бъде. И за да избегнем това нещо, започваме това строителство, за да може да направим магистрален пръстен около София за всички, които директно преминават, а не се отбиват в града.

Затова ще я приемем тази точка, но с много ясното съзнание, че да не стане да правим копка и да го спрем след това… Събери днес строителите и да се организира целият бранш да го завърши. Иначе догодина да дойдете и да кажете: Дайте 30, 40, 50 милиона от бюджета, за да си довършим това, за което имахме европейско финансиране… Ние и да обясним, че по времето на Орешарски това беше абсолютно спряно и в последната една година спасяваме парите, то е факт, но ще се отрази на бюджета и на парите, които чакат всички останали. Затова – денонощна работа, да си вземат подизпълнители, всичко, каквото е необходимо, и да го завършат. Или да остане нещичко малко, довършителни работи – я мантинела, я боядисване, където с по-дребни пари да можем да се оправим. Иначе не си го мислете, че ще върнем парите в Брюксел и ще извадим 50 или 100 милиона да ви ги дадем да го довършвате. Въобще не си го мислете това! Събери ги и им кажи: Тези, които не се справят, после да не идват при мен. Толкоз.

Правим голямо изключение с финансовия министър, това са 134 милиона!

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Западната дъга ни е подсигурена. Проблемът е само със Северната тангента, която, ако завали сняг и не могат да доасфалтират, ще трябва да се довършва вече от бюджета. За Западната дъга няма проблем.

БОЙКО БОРИСОВ: Но тази Западна дъга ще отведе с 3-4 километра тапата на другото място!

ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: За нея няма риск.

БОЙКО БОРИСОВ: Хубаво, риск не искам да има. Нали искат работа, нали искат пари. Ето ви работа, ето ви пари. Има си технология… Затова, когато се предлага технология, трябва да знаем какво можем.

Само за информация на колегите – от седем държави внасяме битум в момента. Не можем да смогнем с асфалта, който се полага в страната. В четвъртък „Струма“ е готова до Благоевград, ще видим за петък след обяд дали „Марица“ ще стане готова, ако не – в понеделник-вторник и „Марица“ ще стане готова. Не могат да смогнат.

Днес най-сериозно им казваш, съберете ги и им предайте това, което съм ви казал.

Приемаме точка 23.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.