На 17 февруари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 17.02.2020

Марк Твен бил навестен от духа на дъщеря си Писателят познавал телепатията

2019 е най-лошата година за германското производство

На круизния кораб в Япония има 40 заразени с коронавирус американци

Лондон спира кранчето за нискоквалифицирани Нови правила след излизането на кралството от ЕС

Северна Македония разпусна парламента си

Турове в ромските къщи на Видин и Монтана Проектът за реклама на маршрутите се финансира по трансграничната програма с Румъния

Възобновяват фериботната връзка между Гърция и Кипър, 30 часа ще се пътува

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 17 февруари 2020

Четирима загинаха при катастрофа на малък самолет в Южна Франция

Ваксината за варицела в аптеките през март От тази година имунизацията е препоръчителна

Станислав Владимиров: Нивото на язовир „Студена“ се е повишило с 80-90 сантиметра

Емил Димитров направи извънредна проверка на нерегламентирана площадка за отпадъци в село Калипетрово

Арест за изобличител на кандидат на Макрон Пьотър Павленски е задържан за инцидент с насилие

Куклени истории за големи

Те не са обикновени кукли, а омагьосващи произведения на изкуството. Илюзията е поразителна и те подканя да ги докоснеш, сякаш в очакване, че ще оживеят. И по всичко личи, че създателката им Марина Бичкова (33 г.) е постигнала целта си. Родена в Русия, но израснала в Канада, днес тя се радва на световна слава точно с Enchanted Doll. А интересът към тях възниква с появата на първите екземпляри преди повече от 10 години.

Още като дете, докато е в Русия, Марина се увлича по куклите и най-напред рисува върху хартиени. След като на 14 години се мести със семейството си в Канада, заниманието остава на заден план и така до 2000 г. Тогава започва да рисува върху триизмерни кукли. Логично стига до идеята да създаде свои и това е началото. Днес порцелановите кукли на Марина обикновено са високи 35 см, а преди обличането им с миниатюрните авторски дрехи на създателката си животът на куклите започва от ескизите. Следва направата на първи груб вариант от твърда полимерна глина. Тук е и голямата проба за шарнирите, защото всяка грешка при сглобяването на ставите ще бъде платена скъпо, буквално, във финалния етап. След като глиненият вариант е готов, следва шлифоване на формите, докато се получи желаното, особено що се отнася до изражението на лицето. След като е напълно сигурна, че всичко е наред, Марина прави порцелановата отливка и нататък е въпрос на доизкусуряване на детайлите, включително с облеклото и аскесоарите.

“В тях няма да видите традиционната усмивка, каквато се смята, че те трябва да имат”, казва Бичкова, която е завършила Института по художествен дизайн “Емили Кар” във Ванкувър. И обяснява, че това не е защото предпочита тъжните неща в живота или е песимист, а защото смята, че човек не може да е непрекъснато с една и съща усмивка. Затова иска да пресъздаде многоликостта на живота и преживяванията, създавайки ги с безкрайно тъжни очи, пълни със сълзи и все пак с усмивки, но различни – закачливи, многозначителни, дори носталгични, но всички достатъчно съдържателни. Позите на куклите също илюстрират настроението, което Марина им е вдъхнала. Тя признава, че с проба и грешка е изминала много дълъг път, докато намери начин куклите й да изглеждат в наистина реалистични пози чрез добра подвижност на ставите. И най-важното – всичко трябва е естетично.

Кукли за възрастни. Така повечето анализатори в артистичния свят определят творенията на Марина Бичкова. И сигурно са прави, защото ако човек се вгледа в имената им, веднага ще разбере, че засегнатите теми са далече от детския свят. В колекциите на Марина фигурират Невестата на Франкенщайн, голата бременна кукла, наречена Обществена собственост, Стокхолмски синдром, Лолита, Девственица, Некрофилия. Важно е да се знае, че всяка от куклите на Марина е в няколко варианта и пози и в различни одежди. И ако някой е готов да критикува авторката за натуралистичните й творения, добре е да се знае, че в колекцията й има и тема “Оцеляла”. Засегнат е изключително важен социален проблем – този със заболяването от рак на гърдата.

Марина отделя за изработката на всеки вид кукла около 500 часа, като за повечето разполага с различни тоалети. Ог всяка серия екземплярите по цял свят са не повече от 50, което съчетано с уникално високото качество вероятно обяснява високата цена на куклите на Бичкова. През 2006 година една от първите е продадена за 40 долара, но 3 години по-късно цената й вече е била 40 000. Специалистите отбелязват, че съотношението се запазва и ако всичко върви по план, нищо чудно през 2017 година Марина Бичкова да продава уникални кукли на цена до 1 милион долара.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.