Оливия, Рафаел, Ния и Виктория отиват на финал в “Гласът на България” Победителят ще бъде избран на 3 юни

Джон Траволта влезе в кожата на мафиотски бос В Кан беше за първи път със семейството си и се разкърши с рапъра 50cent

ГЕРБ печели изборите в Галиче

Шествия на привърженици и противници на крайната десница в Германия

Участници от MasterChef демонстрираха умения пред над 120 гости

Китай предупреди САЩ да не нарушават териториалния му суверенитет

Зрителите решават кой отива на финала на „Гласът на България“

Колите на водород идват и у нас Още през 2019 година возилата на бъдещето ще бъдат достъпни

Израел строи морска бариера, за да попречи на проникване на палестински екстремисти от Ивицата Газа

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в понеделник, 28 май 2018

Черешите поевтиняха с почти 20%

Киев почете спасителя на българските евреи (обзор) Откриха мемориална плоча на Димитър Пешев в Украйна

Руският посланик в Берлин: Дипломатите ни, прогонени заради скандала със Скрипал, може да се върнат само след извинение от страна на Лондон

Риана, Васил Найденов и Джон Ленън на една сцена Грандиозен финал на „Като две капки вода” в понеделник

Тиквичките в настъпление

„Жана д’Арк” – трагичното зрелище на историята

Това е събитието в началото на театралния сезон, което отнесе скуката и засенчи познатите „изяви” на столична сцена. След успеха на „Ромео и Жулиета” новият авторски спектакъл „Жана д’Арк” на Петринел Гочев преди броени дни препълни столичния Независим театър с млада, интелигентна и възторгваща се от сценичното изкуство публика.

10 млади актьори, които далече от софийската арт суетня работят вече втори успешен спектакъл с режисьора Гочев в Габровския театър, внесоха свежа енергия, дързост, свой театрален почерк. В „Ромео и Жулиета” защитиха емоционалната безкомпромисност на връстниците си към съществуващото и чрез сцената изразиха лавината на уличните протести, а спектакълът стана тяхна театрална икона. С „Жана д’Арк” екипът поднася естетска, зрелищна картина, която взривява публиката с нетърпимостта си към деформираното живуркане, към упражняването на власт без смелост и мисия.

Жана – момичето, което преобръща историята на Франция и след това е изгорено на кладата, а днес известна като светица, е във фокуса на представлението. Актрисата Гергана Змийчарова е във вихъра си – всеотдайна, чувствителна, неочаквана. Нейната Жана взривява страховете и статуквото на историята, учи се да воюва и побеждава, без да се страхува, готова е да направи компромис, за да запази живота си, но накрая решава сама да избере кладата пред живуркането. Просто разбира, че не е за нея да е част от една оцеляваща маса с манталитет на стадо.

Спектакълът е невероятно откровение, което емоционално въодушевява залата и я извежда от настоящото мъртвило на живот без риск и кауза. Впечатлява и със своите чисто театрални елементи – разказ на историята на Жана, огромно количество текст, който въвежда публиката в нейното време. Изричайки го по невероятен начин, младите актьори създават безпощадно крайни характери, стигат до обобщаващи образи и куклени елементи.

Впечатляваща е сцената на Жана с големия меч, когато крехкото и неопитно момиче драматично се опитва да овладее възможностите на силата, на властта. Войната пък е представена като езда с два коня кукли. Играчката става плачка. Историята на Жана е разказана безпощадно, но и красиво, наивистично, с прозирната, лека сценография на Рин Ямамура и прекрасната музика на Ян Руменин. Истински театър, който работи с всичките си възможности за въздействие, при неповторимия игрови почерк на Петринел Гочев, който обединява всичко в истинско театрално зрелище – страстно и въодушевяващо.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.