Двама шофьори на ден у нас минават на ток Над 68% ръст на регистрациите на електромобили само за година

Ограничено е движението по пътя Сопот-Карлово заради катастрофа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 21 януари 2019

СДВР издирва извършители на грабеж и побой

Акция „димяща кола“ в София КАТ глобява с 50 лева, ако автомобилът пуши над нормата

Тунел със система за вентилация и пречистване на въздуха откриха в Хонконг Той е на стойност 4,6 милиарда долара

Християнсоциалният съюз в Германия с нов лидер МВР шефът Хорст Зеехофер се оттегли след 10 г. на поста

Купуваме по-скъпо сирене, масло и мляко Ядем круши от Холандия и Южна Африка, джинджифил - от Перу

Министър Желязков: Поне милиард трябват през следващите години за модернизация на БДЖ

Хипнотизираща меланхолия с Баришников в България Четири биса за великия балетист

Скатов по заледения скат на живота Българинът е първият в света, покорил 8-хилядник като веган, без шерп и кислород

Ген. Константин Попов: Ще имаме нови самолети след 3-4 години

Оставиха в ареста петимата, обвинени за финансиране на тероризъм

Индийското правителство уволни двама директори на Пенджабската национална банка Причината е, че не успели да предотвратят измама за 2 милиарда долара

Лунно затъмнение ще трае над 1 час Милиарди ще могат да се насладят на гледката

„Атила” се върна в Софийската опера

„Атила” – една от творбите Джузепе Верди с най-много хорово пеене, се роди отново на сцената на Софийската опера. Изпълнявана преди десетилетия с участието на Гена Димитрова, Никола Гюзелев и Стоян Попов, тя като че ли беше позабравена. Слушахме я на открито през 2012-а по време на „Опера в парка”, а после постановката участва и в „Сцена на вековете” на хълма Царевец. Сега последните дни на безпощадния хунски вожд отново се разиграват на истинска сцена – премиерата беше в неделя под диригентството на Велизар Генчев. Постановката е на Юлия Кръстева.

На баса Светозар Рангелов се падна късметът да влезе пръв в образа на Атила (в следващите представления ще бъде и Мартин Цонев). Неузнаваем с дългата черна перука, солистът можеше да се разпознае само по гласа и фигурата. Липсваше му щипка страховитост, за да вдигне цялата публиката на крака, но пък щедро бе аплодиран след всяка ария.

Сопраното Радостина Николаева (ще се редува с Баясгалан Дашням и Габриела Георгиева) се превъплъти в образа на Одабела, която дава дума да отмъсти за смъртта на своя баща. В разкъсвания от ревност неин любим Форесто слушахме тенора Даниел Дамянов (сменят се с Красимир Динев), а римският пълководец Ецио бе поверен на баритона Бисер Георгиев (в същата роля е и Венцеслав Анастасов). Най-добрите им арии и дуети предизвикваха емоционална реакция в залата, която не пропусна и мощните хорови изпълнения.

Следващите представления са на 24, 27, 28 и 29 ноември.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.