На 18 ноември 2018 да почерпят

Спортисти и авантюристи ни славят в Гинес Най-любопитните постижения в Книгата на рекордите

Затягат правилата за билбордовете край шосетата

Икономиката ще загуби 2,2 млрд. лева заради недостиг на шофьори Бранша чакаа поне 2000 водачи от българските диаспори

Калоян Паргов: Предсрочни догодина избори са неминуеми

Предупредителен код заради очакваните валежи в 20 области утре

Дубайските полицаи се качват на летящи мотори (ВИДЕО)

Риалити звезда се сгоди за милионерски син Пенелопе каза “да” на Иван Динев

Филмът за Силвио Берлускони препуска към екрана Режисьор е майсторът Паоло Сорентино

70 задържани на протест заради климатичните промени в Лондон

Георги Мамалев: Протестите няма да доведат до нищо добро

Сергей Лавров: „Турски поток“ може да мине през България и Сърбия

Последният ръководител на Комсомола: Промените през 89-а тръгнаха от самата БКП

Националните недоволни от съдията срещу Кипър: Трябваше да ни даде още две дузпи Според тях, шведският рефер е трябвало да отсъди поне още две дузпи

Спас Гърневски: Няма да има предсрочни избори, ГЕРБ ще управлява още два мандата Разполагаме с информация, че БСП участва в организацията на протестите, каза депутатът от мнозинството

„Атила” се върна в Софийската опера

„Атила” – една от творбите Джузепе Верди с най-много хорово пеене, се роди отново на сцената на Софийската опера. Изпълнявана преди десетилетия с участието на Гена Димитрова, Никола Гюзелев и Стоян Попов, тя като че ли беше позабравена. Слушахме я на открито през 2012-а по време на „Опера в парка”, а после постановката участва и в „Сцена на вековете” на хълма Царевец. Сега последните дни на безпощадния хунски вожд отново се разиграват на истинска сцена – премиерата беше в неделя под диригентството на Велизар Генчев. Постановката е на Юлия Кръстева.

На баса Светозар Рангелов се падна късметът да влезе пръв в образа на Атила (в следващите представления ще бъде и Мартин Цонев). Неузнаваем с дългата черна перука, солистът можеше да се разпознае само по гласа и фигурата. Липсваше му щипка страховитост, за да вдигне цялата публиката на крака, но пък щедро бе аплодиран след всяка ария.

Сопраното Радостина Николаева (ще се редува с Баясгалан Дашням и Габриела Георгиева) се превъплъти в образа на Одабела, която дава дума да отмъсти за смъртта на своя баща. В разкъсвания от ревност неин любим Форесто слушахме тенора Даниел Дамянов (сменят се с Красимир Динев), а римският пълководец Ецио бе поверен на баритона Бисер Георгиев (в същата роля е и Венцеслав Анастасов). Най-добрите им арии и дуети предизвикваха емоционална реакция в залата, която не пропусна и мощните хорови изпълнения.

Следващите представления са на 24, 27, 28 и 29 ноември.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.