Гръцката полиция разби мрежа за фалшив алкохол, има арестувани българи

Любимите рецепти на Анна Петрова

Жени Калканджиева бори тероризма в „Ятаган“

Битото и съблечено момче: Прибрах се с едно яке, което ми дадоха, за да не ми е студено

Премиерът Борисов: Българското правителство продължава да работи усилено по мерките за влизането ни в чакалнята на еврозоната

Установена е самоличността на убития в София 48-годишен мъж

Теменужка Петкова: България губи по $110 млн. на година заради спрения транзит на газ

Офроуд специалист за най-трудните мисии Екстремният пикап Ford Ranger Raptor вече ще се продава в България

Емил Димитров: Замърсяването на реките Чепеларска и Юговска с цианиди е голямо

Европейският съвет в Брюксел не постигна консенсус за бюджета на ЕС

Защо катаджии спрели Явор Бахаров?

Вижте какво ще е времето през уикенда

Средновековни комикси разкриват историята на Охрид В онези векове ръкописните книги са представлявали произведения на изкуството

Отбелязваме Голяма Задушница преди Великденския пост

Първи смъртен случай от коронавируса в Италия

„Атила” се върна в Софийската опера

„Атила” – една от творбите Джузепе Верди с най-много хорово пеене, се роди отново на сцената на Софийската опера. Изпълнявана преди десетилетия с участието на Гена Димитрова, Никола Гюзелев и Стоян Попов, тя като че ли беше позабравена. Слушахме я на открито през 2012-а по време на „Опера в парка”, а после постановката участва и в „Сцена на вековете” на хълма Царевец. Сега последните дни на безпощадния хунски вожд отново се разиграват на истинска сцена – премиерата беше в неделя под диригентството на Велизар Генчев. Постановката е на Юлия Кръстева.

На баса Светозар Рангелов се падна късметът да влезе пръв в образа на Атила (в следващите представления ще бъде и Мартин Цонев). Неузнаваем с дългата черна перука, солистът можеше да се разпознае само по гласа и фигурата. Липсваше му щипка страховитост, за да вдигне цялата публиката на крака, но пък щедро бе аплодиран след всяка ария.

Сопраното Радостина Николаева (ще се редува с Баясгалан Дашням и Габриела Георгиева) се превъплъти в образа на Одабела, която дава дума да отмъсти за смъртта на своя баща. В разкъсвания от ревност неин любим Форесто слушахме тенора Даниел Дамянов (сменят се с Красимир Динев), а римският пълководец Ецио бе поверен на баритона Бисер Георгиев (в същата роля е и Венцеслав Анастасов). Най-добрите им арии и дуети предизвикваха емоционална реакция в залата, която не пропусна и мощните хорови изпълнения.

Следващите представления са на 24, 27, 28 и 29 ноември.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.