80 000 къса контрабандни цигари иззеха при спецакция във Враца

Президентът на Полша Анджей Дуда нарече Русия главна заплаха за НАТО

Крадци потрошиха и обраха пет автомобила в Монтана

Борисов в болница “Свети Георги” в Пловдив: Как може при такова финансиране огромно да говорим, че няма пари за здравеопазване? То е грехота!

Шофьор на автобус загина при катастрофа край Пловдив Навлязъл в насрещното движение и се блъснал в мантинела

Мълния удари две жени край германския град Бохум

Обявиха за незаконно изграденото казино към хотел „Маринела“

Мъж нападна полицай в Дупница след пътно произшествие, защото работил бавно

14-годишен катастрофира с крадена кола в ограда на къща в Каварна

Вътрешността на автомобилите е по-мръсна от кошче за боклук

Спецпрокуратурата обвини петима души за трафик на чужденци през България

Арестуваха ало измамник, измъкнал над 9 хил. лв. и 23 грама златни накити от възрастна плевенчанка

Военното министерство на Полша предложи 2 млрд. долара на САЩ за постоянна военна база, без да се консултира с президента Анджей Дуда

Трус с магнитуд 5,7 разлюля Китай, няма данни за пострадали

Пълна обща стачка обявиха синдикатите в Гърция на 30 май Блокират напълно транспорта, затварят държавни учреждения и частни компании

„Атила” се върна в Софийската опера

„Атила” – една от творбите Джузепе Верди с най-много хорово пеене, се роди отново на сцената на Софийската опера. Изпълнявана преди десетилетия с участието на Гена Димитрова, Никола Гюзелев и Стоян Попов, тя като че ли беше позабравена. Слушахме я на открито през 2012-а по време на „Опера в парка”, а после постановката участва и в „Сцена на вековете” на хълма Царевец. Сега последните дни на безпощадния хунски вожд отново се разиграват на истинска сцена – премиерата беше в неделя под диригентството на Велизар Генчев. Постановката е на Юлия Кръстева.

На баса Светозар Рангелов се падна късметът да влезе пръв в образа на Атила (в следващите представления ще бъде и Мартин Цонев). Неузнаваем с дългата черна перука, солистът можеше да се разпознае само по гласа и фигурата. Липсваше му щипка страховитост, за да вдигне цялата публиката на крака, но пък щедро бе аплодиран след всяка ария.

Сопраното Радостина Николаева (ще се редува с Баясгалан Дашням и Габриела Георгиева) се превъплъти в образа на Одабела, която дава дума да отмъсти за смъртта на своя баща. В разкъсвания от ревност неин любим Форесто слушахме тенора Даниел Дамянов (сменят се с Красимир Динев), а римският пълководец Ецио бе поверен на баритона Бисер Георгиев (в същата роля е и Венцеслав Анастасов). Най-добрите им арии и дуети предизвикваха емоционална реакция в залата, която не пропусна и мощните хорови изпълнения.

Следващите представления са на 24, 27, 28 и 29 ноември.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.