Бизнесменът Христо Янев е намерен мъртъв в дома си в Свиленград

Глас насън ми каза: Рисувай с пръсти! Проф. Божидар Димитров дал кураж на украинката Светла

Цвета Караянчева е начело на парламентарна делегация, която е на официално посещение в Япония

Готвачите на Мишлен правят от пиле мляко Висшата кулинария ще е подчинена на екологията през следващите десетилетия

Алберт Попов в топ 20 на Световната купа

Песков: Строителството на „Турски поток“ е реален принос към енергийната сигурност на европейския континент

Драгомир Стойнев в Бургас: Днешните искания на протестиращите са точно това, което поставяме във „Визия за България”

Македония няма договор за екстрадиция с Унгария, с който да поиска Никола Груевски да й бъде предаден

Шофьор на „Голф“ прави дрифт по жълтите павета, полицията го арестува (ВИДЕО)

Банско отново е курорт №1 в България

Димитър, изборът на Спилбърг Сънародникът ни триумфира във филм със 7 предварителни номинации за „Оскар”

Янита Янчева задобрява в игрите Сървайвърката и половинката й показаха секси тела

Дъното на Марианската падина чака нови гости (ИНФОГРАФИКА) Американец и англичанин ще картографират океанските дъна

Еманюел Макрон участва в церемония по полагане на венци пред мемориала на жертвите на войните

Андреа: Важното е, че България има успял спортист, а не кое е момичето до него

Коли за начинаещи

Стефан Чолаков

Младите водачи търсят икономични и сигурни модели

Кой е оптималният вариант за първи автомобил на младите водачи, току-що сдобили се с шофьорска книжка? Някой ще ви каже, че е най-добре да си вземете една бракма, за да не ви е яд, като я поочукате малко. Други ще посъветват да ползвате колата на родителите си, а трети може да ви препоръчат и градския транспорт.

Разбира се, всичко опира до личен избор и най-вече финансови възможности. Това, което е безспорно, е, че определено би било разумно да заложите на по-компактен автомобил. Особено ако живеете в големия град.

Изследване във Великобритания показа, че младите хора имат две основни изисквания към първата си кола – да бъде евтина за поддръжка и достатъчно безопасна. И това е най-логичното – не разполагат с достатъчно средства и същевременно нямат опит зад волана.

Към поддръжката трябва да прибавим и автокаското, което е задължително в случая. Колкото по-малък и непретенциозен откъм екстри е автомобилът, толкова по-ниска ще бъде и ставката. Този тип коли обаче обикновено са и доста икономични по отношение на разхода на гориво, което също е важен фактор.

Като сте млад шофьор, не означава, че не трябва да си купувате нов автомобил. Напротив – първо, почти сигурно няма да мислите за сервизи, и второ – може да получите оферта и за включено каско.

Очевидно за родителите, които купуват първи автомобил на децата си, приоритет номер 1 ще бъде сигурността им. Затова и при избора влияние ще окажат показателите на Euro Ncap краш тестовете, както и наличието на ESP в пакета за безопасност. Плюсът при новата кола е, че повечето над бюджетния клас имат добро стандартно оборудване, включващо по-голяма част от препоръчителните за младите водачи неща. За тях например едва ли ще е важен обемът на багажника или функционалността, която е приоритет за семействата. По отношение на двигателя пък изборът спокойно може да падне на бензиновите опции, особено ако не изминавате големи разстояния.

Ето и десетте най-популярни автомобила сред младите водачи на Острова, които са доста подходящи и за българските „новаци“.

1. Hyundai i10

От появяването си на пазара през 2008 г. досега Hyundai i10 спечели доверието на голям брой клиенти. Може и да звучи малко парадоксално, но в дизайна на корейския мъник има и нещо чувствително, което го прави предпочитан и за по-възрастните. Втората генерация, излязла преди 2 г., изглежда по-атрактивна, дори леко закачлива.

Както и преди се предлага само във версия с пет врати и два бензинови двигателя – 1,2 л (3 цилиндъра) и 1,2 л с 4 цилиндъра.

Новата модификация е не само по-атрактивна, но и по-добра във всяко отношение. Тя е по-ниска и широка от предишната, а усещането от управлението е, че карате по-голям автомобил.

Бензиновите агрегати с мощност от 67 и 87 к.с. са доста рафинирани и сравнително икономични. Разходът на гориво в градски условия е съответно 6 и 6,5 литра, а вредните емисии – под 115 г на км.

От 2014 г. Hyundai въведе три нива на оборудване – Classic, Active и Style, а стандартното също е достатъчно добро – включва екстри като централно заключване USB връзка и ISOFIX подготовка за детско столче. Цената на употребявани модели варира между 7000 и 10 000 лв.

2. Peugeot 208

Задължително прегледайте и офертите за Peugeot 208, ако търсите автовобил. Представителствата често предлагат промоционални пакети с включени застраховки. В някои държави пък французите дават специални финансови условия на водачите под 21 г.

Но дори и да ги няма тези опции, три/пет- вратият 208 е препоръчителен избор за първи автомобил. Базовите варианти с VTi двигатели не само са много добра комбинация между цена и качество, но и попадат в по-ниска застрахователна ставка. Разходът на гориво е много добър – по каталог 1,2-литровият бензинов агрегат харчи едва 5,5 л/100 км градско. Ускорява от 0 до 100 км за 12,2 секунди и достига максимална скорост от 175 км/ч, което е повече от достатъчно. Интервалите за сервизна поддръжка при 208 са сред най-големите в класа. Да не говорим, че последната модификация на популярния автомобил е доста добре оборудвана – 7-инчов дисплей с тъчскрийн за мултимедията, пакет за активна и пасивна безопасност, багажник с обем 285 л.

Цената на употребяваните варира от 13 500 до 20 000 лева.

3. Ford Fiesta

Младите водачи, разполагащи с малко по-голям бюджет за автомобил, трябва да обърнат внимание на Ford Fiesta. Цената е по-висока от тази при някои от другите компактни модели в класацията, но пък и Ford дава повече.

Фиестата е много приятна, дори забавна за управление, но основно печели точки заради пакета от технологии за безопасност. В него се включва умната система MyKey, която позволява на загрижените родители да ограничат максималната скорост и нивото на музиката, когато децата им карат колата. Освен това в оборудването са включени 7 еърбега, ESP, а може да се поръча и опцията за автоматично спиране при нужда.

Младите вероятно ще бъдат впечатлени от гласовите команди и синхронизирането със смартфона. Fiesta предлага и по-големи размери, което означава и по-голям комфорт. Багажникът е 276 л, но при сваляне на облегалките отзад разполагате с 960 л. Дизеловите версии дават много нисък разход, но много подходящи в случая са и бензиновите EcoBoost. Този двигател спечели три награди за номер 1 на годината.

Употребяваните модели на 2-3 г. са между 15 000 и 18 000.

Кои са останалите модели, популярни сред младите водачи на Острова, четете в последния брой на списание „Авто Труд“

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.