На 22 май 2018 да почерпят

Президентът Радев поздрави културни дейци и представители на българската общност в Москва по повод 24 май

Лондон си затваря очите за мръсни пари Депутати зоват Мей за мерки срещу активи на Кремъл на Острова

Хасан Рохани: САЩ не могат да решават за Иран

Главният архитект на София Здравко Здравков пред “Труд”: Волята на съда е да наруша закона НАГ не позволява да се строи небостъргач върху градинка в “Стрелбище”

Лавров: Наесен се очаква да започнат преговори за създаване на зона за свободна търговия между Евразийския икономически съюз и Индия

Любо Пенев отпадна за пост в ЦСКА

Сръбският премиер заяви, че целта на страната й е да се присъедини към ЕС въпреки призивите на министъра на отбраната за промяна на политиката

Италианската популистка коалиция предлага юриста Джузепе Конте за премиер

Лесбийка президент на САЩ? Засега само на кино Политическа комедия на “Нетфликс” вкарва Дженифър Анистън и гей секса в Белия дом

Премиерът Зоран Заев не се отказва от името “Илинденска Македония”

Вижте акцентите от броя на “Труд” във вторник, 22 май 2018

Словенската полиция е намерила трима нелегални мигранти, скрити в български камион

Джина Хаспъл положи клетва като директор на ЦРУ

Възрастни съпрузи починаха в един и същи ден след 61-годишен брак

Коли за начинаещи

Стефан Чолаков

Младите водачи търсят икономични и сигурни модели

Кой е оптималният вариант за първи автомобил на младите водачи, току-що сдобили се с шофьорска книжка? Някой ще ви каже, че е най-добре да си вземете една бракма, за да не ви е яд, като я поочукате малко. Други ще посъветват да ползвате колата на родителите си, а трети може да ви препоръчат и градския транспорт.

Разбира се, всичко опира до личен избор и най-вече финансови възможности. Това, което е безспорно, е, че определено би било разумно да заложите на по-компактен автомобил. Особено ако живеете в големия град.

Изследване във Великобритания показа, че младите хора имат две основни изисквания към първата си кола – да бъде евтина за поддръжка и достатъчно безопасна. И това е най-логичното – не разполагат с достатъчно средства и същевременно нямат опит зад волана.

Към поддръжката трябва да прибавим и автокаското, което е задължително в случая. Колкото по-малък и непретенциозен откъм екстри е автомобилът, толкова по-ниска ще бъде и ставката. Този тип коли обаче обикновено са и доста икономични по отношение на разхода на гориво, което също е важен фактор.

Като сте млад шофьор, не означава, че не трябва да си купувате нов автомобил. Напротив – първо, почти сигурно няма да мислите за сервизи, и второ – може да получите оферта и за включено каско.

Очевидно за родителите, които купуват първи автомобил на децата си, приоритет номер 1 ще бъде сигурността им. Затова и при избора влияние ще окажат показателите на Euro Ncap краш тестовете, както и наличието на ESP в пакета за безопасност. Плюсът при новата кола е, че повечето над бюджетния клас имат добро стандартно оборудване, включващо по-голяма част от препоръчителните за младите водачи неща. За тях например едва ли ще е важен обемът на багажника или функционалността, която е приоритет за семействата. По отношение на двигателя пък изборът спокойно може да падне на бензиновите опции, особено ако не изминавате големи разстояния.

Ето и десетте най-популярни автомобила сред младите водачи на Острова, които са доста подходящи и за българските „новаци“.

1. Hyundai i10

От появяването си на пазара през 2008 г. досега Hyundai i10 спечели доверието на голям брой клиенти. Може и да звучи малко парадоксално, но в дизайна на корейския мъник има и нещо чувствително, което го прави предпочитан и за по-възрастните. Втората генерация, излязла преди 2 г., изглежда по-атрактивна, дори леко закачлива.

Както и преди се предлага само във версия с пет врати и два бензинови двигателя – 1,2 л (3 цилиндъра) и 1,2 л с 4 цилиндъра.

Новата модификация е не само по-атрактивна, но и по-добра във всяко отношение. Тя е по-ниска и широка от предишната, а усещането от управлението е, че карате по-голям автомобил.

Бензиновите агрегати с мощност от 67 и 87 к.с. са доста рафинирани и сравнително икономични. Разходът на гориво в градски условия е съответно 6 и 6,5 литра, а вредните емисии – под 115 г на км.

От 2014 г. Hyundai въведе три нива на оборудване – Classic, Active и Style, а стандартното също е достатъчно добро – включва екстри като централно заключване USB връзка и ISOFIX подготовка за детско столче. Цената на употребявани модели варира между 7000 и 10 000 лв.

2. Peugeot 208

Задължително прегледайте и офертите за Peugeot 208, ако търсите автовобил. Представителствата често предлагат промоционални пакети с включени застраховки. В някои държави пък французите дават специални финансови условия на водачите под 21 г.

Но дори и да ги няма тези опции, три/пет- вратият 208 е препоръчителен избор за първи автомобил. Базовите варианти с VTi двигатели не само са много добра комбинация между цена и качество, но и попадат в по-ниска застрахователна ставка. Разходът на гориво е много добър – по каталог 1,2-литровият бензинов агрегат харчи едва 5,5 л/100 км градско. Ускорява от 0 до 100 км за 12,2 секунди и достига максимална скорост от 175 км/ч, което е повече от достатъчно. Интервалите за сервизна поддръжка при 208 са сред най-големите в класа. Да не говорим, че последната модификация на популярния автомобил е доста добре оборудвана – 7-инчов дисплей с тъчскрийн за мултимедията, пакет за активна и пасивна безопасност, багажник с обем 285 л.

Цената на употребяваните варира от 13 500 до 20 000 лева.

3. Ford Fiesta

Младите водачи, разполагащи с малко по-голям бюджет за автомобил, трябва да обърнат внимание на Ford Fiesta. Цената е по-висока от тази при някои от другите компактни модели в класацията, но пък и Ford дава повече.

Фиестата е много приятна, дори забавна за управление, но основно печели точки заради пакета от технологии за безопасност. В него се включва умната система MyKey, която позволява на загрижените родители да ограничат максималната скорост и нивото на музиката, когато децата им карат колата. Освен това в оборудването са включени 7 еърбега, ESP, а може да се поръча и опцията за автоматично спиране при нужда.

Младите вероятно ще бъдат впечатлени от гласовите команди и синхронизирането със смартфона. Fiesta предлага и по-големи размери, което означава и по-голям комфорт. Багажникът е 276 л, но при сваляне на облегалките отзад разполагате с 960 л. Дизеловите версии дават много нисък разход, но много подходящи в случая са и бензиновите EcoBoost. Този двигател спечели три награди за номер 1 на годината.

Употребяваните модели на 2-3 г. са между 15 000 и 18 000.

Кои са останалите модели, популярни сред младите водачи на Острова, четете в последния брой на списание “Авто Труд”

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.