С гривни ще следят и лицата под домашен арест

Владислав Горанов за хакерската атака: Ако нямаше нито една електронна услуга на НАП, днес нямаше да имаме този казус

Спецсъдът оправда кмета на Батак

Кога имаме право на обезщетения за безработица

Сграда се срути в Мумбай, четирима души са загинали (СНИМКИ+ВИДЕО)

Пуснаха нов самолет с 6 маршрута от и за Варна

Регистриран е първи случай на морбили в Старозагорско

Експертен център по муковисцидоза заработи в УМБАЛ „Св. Марина“ 40 лекари от различни специалности ще консултират пациенти с рядкото заболяване

Столичната полиция издирва 74-годишна жена

Окръжният съд в Търново е изпълнил препоръките по одитния ангажимент за даване на увереност

Руски туристки намериха писмо в бутилка

Никол Шерцингер – изкусителна сирена в бяло

Пиян катастрофира с АТВ до плаж

Морска изложба привлича десетки посетители

Румен Петков: Изтичащият мандат е най-голямата катастрофа за левицата от Освобождението

Как да превърнем цъкането във фейсбук в професия

Прекарвате всяка свободна минута в социалните мрежи. Обичате да сте онлайн денонощно, да комуникирате и да следите постоянния поток на информация. А замисляли ли сте се, че можете да превърнете хобито си в професия? Не, това не е шега. Присъствието в социалните мрежи се превръща в приоритет и стратегия за все повече компании. В последните години мениджърите все по-ясно осъзнават огромните им възможности като основен канал, чрез който могат да поддържат активен диалог с потребителите, да популяризират своите марки, стоки и услуги с цел да увеличат продажбите и пазарния си дял. Това налага търсенето на нов тип маркетингови специалисти, които са на ти с фейсбук, туитър, инстаграм и умеят да използват техните функционалности, за да ангажират аудиторията с посланията на компанията, за която работят. Неслучайно в кариерните сайтове все по-често се появяват обяви за служители за поддръжка на профила на компанията в социалните мрежи.

Вероятно противно на очакванията на мнозина, това никак не е лесна работа и далеч не се изчерпва с цъкане и писане на статуси през 10 минути. Ако попитате някой маркетолог, вероятно ще ви каже, че задължително трябва да имате задълбочени познания за бизнеса, стратегическо и визуално мислене, умения да анализирате и ясно и убедително да изразявате идеи. Всичко това е така. Но има някои стъпки, които можете да направите като за начало, за да увеличите онлайн популярността си и нищо чудно прилагането им да превърне социалните мрежи във ваша професия.

Станете популярен

Естествено за да ви забележат, е важно да бъдете активен потребител. Няма как да предизвикате голям интерес, ако влизате в профила си веднъж седмично. Нещо повече, задачата ви е да направите
така, че собственото ви присъствие да изпъква сред различните групи хора. Това не означава през 15 минути да пишете статуси от типа “Юхууу, как сте ?” и да броите колко лайка сте събрали, а да комуникирате активно с приятелите и последователите си.

Стремете се да споделяте съдържание, което ще е интересно за тях и ще ги провокира да се замислят и коментират. Безполезната информация ще отегчи аудиторията и нищо чудно да ви нарочат за спамър и скоро никой да не ви обръща внимание.

Ключово значение за стартирането на кариера в социалните мрежи има и броят на хората, които ви следват. Това ще покаже на бъдещия ви работодател, че умеете да достигате до аудиторията и да я ангажирате с посланията си. В крайна сметка целта на бизнеса е да предизвика интерес към продуктите си, да накара хората да ги харесат и препоръчат на своите приятели. Ако успявате да наложите личното си присъствие и влияние, това ще е доказателство, че можете да направите същото и с марката на компанията, за която работите.

Затова се опитайте да увеличите броя на приятелите и последователите си в различни социални мрежи. Анализирайте техните плюсове и минуси и използвайте всички възможности да достигнете до колкото се може повече хора. Научете се как да създавате групи, фен страници и поддържайте съдържанието им активно. В интернет има достатъчно информация, а можете да се запишете и на онлайн курс, за да усвоите всички тънкости.

Поствайте интересно съдържание

В социалните мрежи най-общо казано има основно два типа хора. Първите следят активно информационния поток и нововъведенията във всички сфери на обществения живот, споделят ги с приятелите си, пишат активно коментари, инициират дискусии и най-общо казано задават дневния ред. Останалите ги следват, четат и обсъждат постовете им. Ако искате да станете специалист по социалните мрежи, трябва да се стремите винаги да бъдете в първата група.
Опитайте се, сърфирайки в интернет, да откривате интересни теми и да бъдете сред първите, които ще ги разпространят в социалните мрежи. Така ще привлечете нови приятели и последователи и ще направите присъствието си по-забележимо.

Опитайте се да създадете и наложите свой личен бранд. Използвайте една и съща профилна снимка и биография във всички платформи. В реалния живот хората добиват впечатление за вас от външния ви вид, поведението, жестовете, начина, по който говорите. В социалните мрежи е същото. Няма как да изградите добър имидж и да убедите някой работодател, че умеете да комуникирате убедително, ако пускате само купонджийски снимки или ако в постовете ви преобладават незавършени мисли и междуметия. Затова се старайте да се държите като професионалист.

За да увеличите популярността си в интернет, може да създадете свой блог. Това е сред най-добрите начини да се изявите като човек, който може да пише увлекателни истории, засягащи много хора. Това е ключово умение за всеки специалист по маркетинг. Поствайте съдържанието, което създавате в социалните мрежи, за да си осигурите повече посещения.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.