Песков: Доставките на системите Пейтриът няма да се отразят на споразумението на Москва с Анкара за С-400

Автомобил се преобърна по таван на бул. „България“ в Пловдив Пътник е пострадал и е откаран в болница

Гръцкият президент: Няма да приемем своеволни интерпретации на споразумението за името на Македония

Отхраднаха Аполон от Централна баня

Нови 5 метростанции след 9 месеца

Все още не е ясно дали ще бъде приета оставката на белгийския премиер

Авиомузей открива ученически членски клуб

Трамваите тръгват по „Графа“ утре

Цистерна с 30 тона гориво се преобърна на околовръстния път на Казанлък Периметърът е отцепен, за да се предотврати евентуален взрив

Млада актриса изнася уроци по секс

Правителството търси независим международен консултант за анализ на концесионния договор на ски зона Банско

Над 36 млн. лв. за пътища и сгради в Шуменско

Кметът на Стара Загора Живко Тодоров се срещна със световния вицешампион по бойно самбо Денислав Златев

Хванаха куриера на измамниците, тормозили Попово 36-годишният безработен отнесъл парите от двете измами в Русе

Откриха тялото на новороденото бебе, изхвърлено във водите на „Водното огледало“ в Кърджали Това е седмо раждане за майката, която е на 19 г.

Нови 70 млн. лв. за поддържане на пътищата ще донесат по-високите цени на винетките

Около 200 млн. лв. годишно са приходите от винетки, които отиват за зимно поддържане, превантивен ремонт и попълване на дупки. С новата цена се очакват приходи от 270 млн. лв. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в предаването „Още от деня” по БНТ.”

При 20 хиляди км. пътища сами разбирате, че не става с тези пари. Всяко едно повишение на цените на винетките със сигурност създава недоволство и не винаги е позитивна реакцията. Трябва да видим аргументите и обосновката”, посочи тя. Министър Павлова обясни, че има три основни аргумента. „Повишението на цената далеч не е това, което по принцип трябва да бъде. Анализът показва, че цената трябва да е 145 лв. От 2004 г. е казано, че отпада пътният данък и остават пътни винетки. Цената на винетката трябва да нарасне, че да има минимум 600 млн. приходи”, посочи тя.

Министър Павлова обясни, че се спекулира с другите държави по тази тема. „Там не са безплатни винетките, тъй като всяка една кола, която пътува по републиканските пътища плаща общо 350 евро пътен данък именно за тези пътища”.

Министър Лиляна Павлова каза още, че няма винетки в Германия, но има пътен данък и обърна внимание на това, че в България 190 хиляди шофьори получават безплатни винетки. „Това са близо 200 хиляди автомобила. Имаме 4 млн. автомобила, които са регистрирани в движение и пътуват по нашите пътища, ако я разделим на 12 месеца е 8 лева на месец. Всеки един собственик на автомобил сипва гориво, сменя масло. 8 лв. едва ли биха променили бюджета при използването на тази кола. Ако имаш кола и искаш да я караш, има разходи”, добави тя. Министър Павлова обясни, че за периода 2009 година досега са инвестирали над 3 млрд. за строителство на магистрали и ремонт на първокласни пътища. „Едва млрд. и половина от тях са от европейската солидарност. Другият милиард и половина са от държавния бюджет, които са извън събраните пари от винетки. Това са 20 хил. км пътища, които не са пипани от 20 години. Нормално е да плащаме повече”, каза тя. Във връзка с правителствената делегация в Китай, министър Павлова посочи, че има от тяхна страна официално писмо за инвестиционно намерение.

„Става въпрос за направлението Русе – Велико Търново до връзката със Свиленград. Искат да инвестират в предпроектни проучвнаия. Нашият маршрут минава през Прохода на Републиката. Инвестиционното намерение на Китай е за отклонение включващо тунела под Шипка”, каза тя. По думите й, се удължава маршрута и в него влиза тунела, който струва 150 млн. лв. „Той е 3,5 км. За Варна – Бургас има предварително намерение и самостоятелно за тунела под Шипка. Въпреки, че ако говорим за пътя на коприната, трябва да говорим за комбинирани инвестиции”, добави министър Павлова.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.