Започна пръскане срещу кърлежи в Търговище

Осъдиха мъж и жена, държали 3224 литра контрабанден алкохол за 27 686 лева

Единадесет партии ще могат да участват в предсрочните избори в Турция

Около 20 пострадали след изтичане на фенол в химически завод в Чехия

Румен Радев: Перспективата на България е да задълбочи европейската си интеграция, а това е невъзможно без присъединяване към Еврозоната

Чистачка пострада при късо съединение

София бе домакин на изнесено заседание на Военния комитет на ЕС

Почерпен млад водач удари челно завиваща кола и потроши още две паркирани

Светлината озари зала „България”

Д-р Ангел Кунчев: Имаме достатъчно ваксини Някои държави върнаха задължителните имунизации

Митниците унищожиха десетки хиляди дрехи, обувки и парфюми менте

13-годишно дете в болница след сбиване с връстник

Контрабандна валута за над 200 хил. лв. задържаха на Капитан Андреево

Кметът на Велико Търново преговаря за газифициране на старинния квартал „Варуша“

Здравни работници протестират в Румъния срещу намаляване на заплати

Нови 70 млн. лв. за поддържане на пътищата ще донесат по-високите цени на винетките

Около 200 млн. лв. годишно са приходите от винетки, които отиват за зимно поддържане, превантивен ремонт и попълване на дупки. С новата цена се очакват приходи от 270 млн. лв. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в предаването „Още от деня” по БНТ.”

При 20 хиляди км. пътища сами разбирате, че не става с тези пари. Всяко едно повишение на цените на винетките със сигурност създава недоволство и не винаги е позитивна реакцията. Трябва да видим аргументите и обосновката”, посочи тя. Министър Павлова обясни, че има три основни аргумента. „Повишението на цената далеч не е това, което по принцип трябва да бъде. Анализът показва, че цената трябва да е 145 лв. От 2004 г. е казано, че отпада пътният данък и остават пътни винетки. Цената на винетката трябва да нарасне, че да има минимум 600 млн. приходи”, посочи тя.

Министър Павлова обясни, че се спекулира с другите държави по тази тема. „Там не са безплатни винетките, тъй като всяка една кола, която пътува по републиканските пътища плаща общо 350 евро пътен данък именно за тези пътища”.

Министър Лиляна Павлова каза още, че няма винетки в Германия, но има пътен данък и обърна внимание на това, че в България 190 хиляди шофьори получават безплатни винетки. „Това са близо 200 хиляди автомобила. Имаме 4 млн. автомобила, които са регистрирани в движение и пътуват по нашите пътища, ако я разделим на 12 месеца е 8 лева на месец. Всеки един собственик на автомобил сипва гориво, сменя масло. 8 лв. едва ли биха променили бюджета при използването на тази кола. Ако имаш кола и искаш да я караш, има разходи”, добави тя. Министър Павлова обясни, че за периода 2009 година досега са инвестирали над 3 млрд. за строителство на магистрали и ремонт на първокласни пътища. „Едва млрд. и половина от тях са от европейската солидарност. Другият милиард и половина са от държавния бюджет, които са извън събраните пари от винетки. Това са 20 хил. км пътища, които не са пипани от 20 години. Нормално е да плащаме повече”, каза тя. Във връзка с правителствената делегация в Китай, министър Павлова посочи, че има от тяхна страна официално писмо за инвестиционно намерение.

„Става въпрос за направлението Русе – Велико Търново до връзката със Свиленград. Искат да инвестират в предпроектни проучвнаия. Нашият маршрут минава през Прохода на Републиката. Инвестиционното намерение на Китай е за отклонение включващо тунела под Шипка”, каза тя. По думите й, се удължава маршрута и в него влиза тунела, който струва 150 млн. лв. „Той е 3,5 км. За Варна – Бургас има предварително намерение и самостоятелно за тунела под Шипка. Въпреки, че ако говорим за пътя на коприната, трябва да говорим за комбинирани инвестиции”, добави министър Павлова.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.