Испания спаси 540 преселници в Гибралтарския проток

Изписаха от болница британеца, отровен с Новичок

„Боинг“ триумфира на шоуто „Фарнбъро“ Истински железен човек лети на авиошоуто (ИНФОГРАФИКА)

Николай Младенов, специален координатор на ООН в Близкия изток: Израел и Хамас да отстъпят от ръба на войната

Сменят ветеринаря в Болярово, евтаназия в Шарково ще има

Томислав Дончев за скандалите около чумата: Една рутинна процедура се превърна в политическа криза

ОПОС ще финансира ВиК проекти за 1,35 млрд. лв.

Коцето спря купоните Певецът отбеляза празника със семейството си

Израел и Русия се договориха за по-тясно сътрудничество в Сирия

Тръмп няма да подкрепи предложението на Путин за референдум в Донбас

Макрон уволни свой сътрудник, бил протестиращи

Цветан Цветанов след решението на НС за мигрантите: Благодаря на опозицията!

Напускалият свободно Варненския затвор – бивш рали състезател и лидер на престъпна група

Румяна Арнаудова за арестите в КАТ-Габрово: Касае се за длъжностни и документни престъпления

Атаката срещу дизела е истерия и балон Обсъждат по-високи данъци и такси

Нови 70 млн. лв. за поддържане на пътищата ще донесат по-високите цени на винетките

Около 200 млн. лв. годишно са приходите от винетки, които отиват за зимно поддържане, превантивен ремонт и попълване на дупки. С новата цена се очакват приходи от 270 млн. лв. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в предаването „Още от деня” по БНТ.”

При 20 хиляди км. пътища сами разбирате, че не става с тези пари. Всяко едно повишение на цените на винетките със сигурност създава недоволство и не винаги е позитивна реакцията. Трябва да видим аргументите и обосновката”, посочи тя. Министър Павлова обясни, че има три основни аргумента. „Повишението на цената далеч не е това, което по принцип трябва да бъде. Анализът показва, че цената трябва да е 145 лв. От 2004 г. е казано, че отпада пътният данък и остават пътни винетки. Цената на винетката трябва да нарасне, че да има минимум 600 млн. приходи”, посочи тя.

Министър Павлова обясни, че се спекулира с другите държави по тази тема. „Там не са безплатни винетките, тъй като всяка една кола, която пътува по републиканските пътища плаща общо 350 евро пътен данък именно за тези пътища”.

Министър Лиляна Павлова каза още, че няма винетки в Германия, но има пътен данък и обърна внимание на това, че в България 190 хиляди шофьори получават безплатни винетки. „Това са близо 200 хиляди автомобила. Имаме 4 млн. автомобила, които са регистрирани в движение и пътуват по нашите пътища, ако я разделим на 12 месеца е 8 лева на месец. Всеки един собственик на автомобил сипва гориво, сменя масло. 8 лв. едва ли биха променили бюджета при използването на тази кола. Ако имаш кола и искаш да я караш, има разходи”, добави тя. Министър Павлова обясни, че за периода 2009 година досега са инвестирали над 3 млрд. за строителство на магистрали и ремонт на първокласни пътища. „Едва млрд. и половина от тях са от европейската солидарност. Другият милиард и половина са от държавния бюджет, които са извън събраните пари от винетки. Това са 20 хил. км пътища, които не са пипани от 20 години. Нормално е да плащаме повече”, каза тя. Във връзка с правителствената делегация в Китай, министър Павлова посочи, че има от тяхна страна официално писмо за инвестиционно намерение.

„Става въпрос за направлението Русе – Велико Търново до връзката със Свиленград. Искат да инвестират в предпроектни проучвнаия. Нашият маршрут минава през Прохода на Републиката. Инвестиционното намерение на Китай е за отклонение включващо тунела под Шипка”, каза тя. По думите й, се удължава маршрута и в него влиза тунела, който струва 150 млн. лв. „Той е 3,5 км. За Варна – Бургас има предварително намерение и самостоятелно за тунела под Шипка. Въпреки, че ако говорим за пътя на коприната, трябва да говорим за комбинирани инвестиции”, добави министър Павлова.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.