Нов шедьовър в Лувъра

Снимка: Архив

Мястото на срещата не е случайно. Точно там в блокбъстъра „Шифърът на Леонардо“ актьорът Том Ханкс коленичи и разкодира вековната тайна на тамплиерите, че Свещеният граал „спи в море от творения на майстори“ отдолу под стъклената пирамида на Лувъра. В недрата на същата пирамида младата луксозна марка DS представи най-новия си модел DS3 - луксозна компактна кола с екстравагантен дизайн, в който прозират креативните гени на Citroen. Едва ли някога най-известният и най-посещаваният музей в света (10 млн. посетители годишно, 35 000 експоната) е бил и ще бъде отново сцена на автомобилна премиера. Французите умеят да изтъкват националната си слава, да създават митове и да ги поддържат живи, атрактивни, актуални. Най-новият е кодиран със свещените за автомобилната история букви DS, които се появиха за първи път през 1955 г. върху революционния модел с хидропневматично окачване - „богинята“ Citroen DS (DS на френски се прознася като „богиня“). Шест десетилетия по-късно DS отново блести на автосцената, вече като самостоятелна марка и трета в групата PSA наред с Peugeot и Citroen.

В една мразовита януарска вечер под пирамидата в Лувъра, близо до най-големите шедьоври на изкуството като Мона Лиза и Венера Милоска, за първи път пред публика застана новата „богиня“. Пирамиди, фараони, божества - така се създават култове и французите са тесни специалисти в тази област. Успяха да накарат и гостите си да се почувстват като богоизбрани, защото специално за тях Лувърът отвори щедро вратите си късно вечерта, когато без тълпите туристи, но в компанията на компетентен гид човек може да се наслади на шедьоврите на човешката цивилизация. И дори да застане пред Мона Лиза сам и да чака да дойде някой друг, за да му направи снимка. Както се казва в една реклама - безценно.

С това уникално като замах и блясък събитие новият DS3 успя да си направи добра реклама за летящ старт на пазара с настъпването на пролетта. В интерес на истината младата марка не може да се оплаче от липса на популярност и от лансирането на първия DS3 през 2010 г. (тогава още с емблемата на Citroen) натрупа над 600 000 продадени екземпляра заедно с по-големите DS4 и DS5. Новият модел е първи без логото на Citroen и с пълна промяна на „лицето“. Върху шикозната предница вече виждаме само буквите DS в средата на шестоъгълната решетка с хромирани кантове и „крила“ към ефектните LED фарове. Отзад се открояват красивите стопове с триизмерни светлини, а отстрани се запазва характерната В-колона с форма на перка на акула, потопена в затъмненото задно стъкло, която оставя покрива да „плува“ в пространството.

Като кола за индивидуалисти DS предоставя на собственика огромни възможности за персонализация - само двуцветните комбинации на каросерията и покрива наброяват 78. В интериора става още по-интересно, защото се предлагат най-качествени материали и съчетания на различни видове кожа, напа, декоративни елементи от карбон, лазерни гравюри и характерната само за DS кожена тапицерия тип „верижка на часовник“. За пълната хармония между форма и съдържание се грижи модерната техника - два дизелови и пет бензинови двигателя, сред които нашумелият трицилиндров 1,2 PureTech с турбопълнене и мощност 130 к.с. (среден разход 4,5 л/100 км). Последното поколение асистиращи системи начело с асистента за аварийно спиране издигат безопасното пътуване на топниво. Същото може да се каже и за комуникациите, тъй като DS3 е свързан с интернет и говори перфектно Apple и Android. Пълните техническите възможности на автомобила ще представим по-подробно, когато отшумят емоциите от незабравимата вечер на представянето на този дизайнерски шедьовър в Лувъра.

Коментари

Задължително поле