Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 15 октомври 2019

Искат такса „водомер” Предстои обсъждане на идеята

Българи в Англия купуват жилища у нас заради Брекзит Брокери им продават по два-три имота наведнъж

Прогнозират по-висок икономически ръст Вдигането на заплатите има най-голяма роля за добрите резултати

Откриха невзривен боеприпас в столичния квартал „Левски“

Ердоган: Турция няма да спре да изкоренява терористичните организации в Сирия

Трима братя са сред пострадалите при катастрофата с диво прасе в Бургаско

Председателят на ВКС плаши колегите си с дисциплинарки, ако не решат правилно делото Полфрийман Лозан Панов си позволи да притиска върховните съдии Жанина Начева, Бисер Троянов и Надежда Трифонова "максимално да съкратят срока си за произнасяне" за свободата на австралиеца

Привлякоха като обвиняема жената, задържана за убийството в Костенец

Каракачанов: Във ВВС тече активен процес на поддръжка и модернизация на наличната техника

Жертвите на „Хагибис“ са вече 56

Пътешествие до три дестилерии в Шотландия ще спечели посетител на Уиски Фест София 2019

Комисар Мария Габриел: Университетите имат ключова роля за запазването на Европа като световен лидер в науката

Книга за Живков изчезна за ден от щандовете

Делото за жп катастрофата при Калояновец: Съдят обвинения машинист за над 1,7 милиона лева

След две отлагания от трети опит стартира делото за жп катастрофата на гара Калояновец.

На 12 юли 2014 г. влакът от София за Варна дерайлира в района на старозагорското село и част от композицията се обърна. При инцидента на място загина машинистът Венко Тодоров, а още четирима бяха сериозно ранени.

Прокуратурата обвинява другия машинист – 44-годишния Христо Тиляшев от Асеновград, че не е спазил указанията на предупредителния и входния светофор. При наредено транзитно преминаване по четвърти коловоз на гара Калояновец той е трябвало да насочи композицията от железен път 1 на път 2, но е управлявал влака със скорост от 106 км/час при разрешена за подобна маневра до 40 км/час.

В четвъртък Старозагорския окръжен съд даде ход на делото. Национална компания „Железопътна инфраструктура“ съди оцелелия машинист за близо 1,1 млн. лв. нанесени щети. От „Пътнически превози“ предявяват претенции за още 660 хил. лв. Един от пострадалите, който е загубил слуха си след инцидента пък е завел иск за 3 хил. лв. Семейството на загиналия машинист не предяви претенции. Обвиняемият Христо Тиляшев отказа да коментира делото. Той и защитата му са категорични, че сигналът на светофора е бил зелен и ще се опитат да докажат това в съда.

По делото предстои да бъдат разпитани 50 души, включително и 18 вещи лица. Изготвени са заключенията на множество експертизи – съдебно-медицински, химически, технически и др. Според тях е подаден навременен сигнал на светофора, указващ смяната на жп пътя и съответно нуждата от намаляване на скоростта.

При преминаването през стрелките локомотива дерайлира, прелита 150 метра и се стоварва в складова база край гарата, 85-тонната машина повлича и петте вагона, които се обръщат на линията. При инцидента на място загина втория машинист Венко Тодоров, със средни телесни повреди с трайно затруднение на движението на крайници и тялото са още четири души – Николина Н., Мария Ц., Джурдан А. и Васил И. В летящия влак са пътували близо 160 души, сред които и 13 деца, преживели потопа в Аспарухово.

Според една от пострадалите в катастрофата Николина Налбантова от София вина за инцидента носи БДЖ. „За мен машиниста няма вина, не сме се движили толкова бързо, освен това гарата дълго време беше в ремонт, а на предишната спирка на село Михайлово имахме много дълъг престой. Може повредата да е била в стрелката“, спомни си възрастната жена. Тя все още изживява ужасните моменти от катастрофата. „Не мога да спя, не мога да гледам влак дори и по телевизият, непрекъснато сипредставям как се обръща“, разказа Николина Налбантова, която е пътувала във втория вагон на злощастната композиция.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.