Ирмена Чичикова: „Не ме докосвай” беше пътешествие и приключение

Бойко Борисов: Защо само ЧЕЗ да купим? Защо не купим и „Енерго Про” и ЕВН?

ККП иска премахване на конституционното ограничение от 2 мандата за президент Така Си Цзинпин ще може да се задържи на власт по-дълго

Човек е ранен, след като хеликоптер е извършил твърдо кацане в Арктика

Движението през прохода Шипка се ограничава заради честванията на 3 март

Откриха древен град под Солун

Психологът Магдалена Ангелова: Гласът е начин, по който бързо можем да достигнем до подсъзнанието на другия

ТИР с медицински материали се хвърли в дере Произшествието стана на главния път Велико Търново-Русе

Екатерина Захариева ще участва в Съвет “Външни работи” в Брюксел

Десетки ранени след пожар в дискотека в Италия

Николай Нанков поставя начало на дискусия за новото райониране на страната

Йорданка Фандъкова: ЧЕЗ е стратегическо дружество, важно е да има гаранция за качествена услуга Столична община няма нищо общо със сделката, заяви столичният кмет

Две обвинения получи мъжът, който нападна сестра си и се барикадира в къща във Велинград

3000 снегорина са в готовност да чистят пътищата от снега

Бойко Борисов пред младежите в ГЕРБ: Опозицията казваше, че “асфалт не се яде” – хората сега сами искат да им строим магистрали (ВИДЕО)

Делото за жп катастрофата при Калояновец: Съдят обвинения машинист за над 1,7 милиона лева

След две отлагания от трети опит стартира делото за жп катастрофата на гара Калояновец.

На 12 юли 2014 г. влакът от София за Варна дерайлира в района на старозагорското село и част от композицията се обърна. При инцидента на място загина машинистът Венко Тодоров, а още четирима бяха сериозно ранени.

Прокуратурата обвинява другия машинист – 44-годишния Христо Тиляшев от Асеновград, че не е спазил указанията на предупредителния и входния светофор. При наредено транзитно преминаване по четвърти коловоз на гара Калояновец той е трябвало да насочи композицията от железен път 1 на път 2, но е управлявал влака със скорост от 106 км/час при разрешена за подобна маневра до 40 км/час.

В четвъртък Старозагорския окръжен съд даде ход на делото. Национална компания “Железопътна инфраструктура” съди оцелелия машинист за близо 1,1 млн. лв. нанесени щети. От “Пътнически превози” предявяват претенции за още 660 хил. лв. Един от пострадалите, който е загубил слуха си след инцидента пък е завел иск за 3 хил. лв. Семейството на загиналия машинист не предяви претенции. Обвиняемият Христо Тиляшев отказа да коментира делото. Той и защитата му са категорични, че сигналът на светофора е бил зелен и ще се опитат да докажат това в съда.

По делото предстои да бъдат разпитани 50 души, включително и 18 вещи лица. Изготвени са заключенията на множество експертизи – съдебно-медицински, химически, технически и др. Според тях е подаден навременен сигнал на светофора, указващ смяната на жп пътя и съответно нуждата от намаляване на скоростта.

При преминаването през стрелките локомотива дерайлира, прелита 150 метра и се стоварва в складова база край гарата, 85-тонната машина повлича и петте вагона, които се обръщат на линията. При инцидента на място загина втория машинист Венко Тодоров, със средни телесни повреди с трайно затруднение на движението на крайници и тялото са още четири души – Николина Н., Мария Ц., Джурдан А. и Васил И. В летящия влак са пътували близо 160 души, сред които и 13 деца, преживели потопа в Аспарухово.

Според една от пострадалите в катастрофата Николина Налбантова от София вина за инцидента носи БДЖ. “За мен машиниста няма вина, не сме се движили толкова бързо, освен това гарата дълго време беше в ремонт, а на предишната спирка на село Михайлово имахме много дълъг престой. Може повредата да е била в стрелката”, спомни си възрастната жена. Тя все още изживява ужасните моменти от катастрофата. “Не мога да спя, не мога да гледам влак дори и по телевизият, непрекъснато сипредставям как се обръща”, разказа Николина Налбантова, която е пътувала във втория вагон на злощастната композиция.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.