Стотици на протест за седма поредна вечер в Барселона

Взривиха големи строителни кранове в САЩ (ВИДЕО)

Какво направили хакерите, след като видели доходите на 5 млн. българи?

Над 9 млн. лева са раздадени за дезинфекция на личните стопанства срещу чумата по свинете

Младеж е загинал, а трима са ранени при тежка катастрофа в Златица

Кристин Лагард: Брекзит ще се отрази на благосъстоянието на някои страни

Турция очаква САЩ да улеснят изтеглянето на кюрдските отряди от Северна Сирия, или ще възобнови операцията

Съседски спор за силна музика е причина за убийството в Лисец В селото тръгна подписка в подкрепа на стрелеца Валентин Василев

Как да преборим бедността предлагат трима учени “Не предполагай, а изпробвай” е мотото на лауреатите за 2019 г.

Владимир Тодоров, БАПК: Листовките за изпита по кормуване са пълни с безумици

Наказателният спецсъд ще заседава по делото срещу Баневи

Проф. Пламен Киров пред „Труд“: Лозан Панов прекали с опита за грубо вмешателство и натиск върху съдии Съвсем естествено министърът на правосъдието отказа да предложи кандидатура за главен прокурор

Производител на кори за яйца е източник на оцветени води с неприятна миризма в река Русенски Лом

Гърция мести 700 мигранти от остров Самос

Австралийски вестници излязоха с редактирани първи страници в знак на протест срещу тайните на правителството (СНИМКИ)

Номинираният за 6 „Оскар“-а „Спотлайт“ тръгва по кината

Номинианият за шест статуетки „Оскар“ филм „Спотлайт“ тръгва по кината на 19 февруари. Филмът разказва удивителната истинска история за отличения с награда „Пулицър“ екип „Спотлайт“ от разследващи журналисти на в. „Бостън Глоуб“. Той през 2002 г. шокира града и света с разкритията си, че католическата църква систематично е прикривала многобройни случай на педофилия, в които са замесени над 70 местни свещеници.

Когато през лятото на 2001 г. новоназначеният редактор Марти Барън (Лив Шрайбер) пристига от Маями, за да застане начело на Глоуб, сред първите му задачи е да възложи на екипа на „Спотлайт“ да проследи материал за местен свещеник, обвинен в сексуално малтретиране на десетки млади енориаши в продължение на 30 години. С ясното съзнание, че преследването на католическата църква в Бостън ще има сериозни последици, редакторът на „Спотлайт“ Уолтър „Роби“ Робинсън (Майкъл Кийтън), репортерите Саша Пфайфър (Рейчъл Макадамс) и Майкъл Резендес (Марк Ръфало) и изследователя Мат Карол (Брайън д‘Арси Джеймс) започват да дълбаят все по-навътре в темата.

И преди разследването на „Спотлайт“ са разкривани отделни случаи на сексуална злоупотреба от страна на католически свещеници. Но тяхното задълбочено, съвестно проверено фактологически експозе, разкрива мащаба на извършените престъпления от духовници и участието на Църквата в защита на своите служители от наказателното правосъдие с невиждана дотогава прецизност.

Продуцентите Никол Роклин и Блай Пейгън Фауст влагат усилията си за трансформиране на драматичната история за разследването на Бостън Глоуб на случаите на сексуален тормоз във филм за голям екран. „Помислихме си, че това е най-невероятното нещо, което сме чували, – казва Фауст. – „Спотлайт“ се заема с разследване на институция, която има власт, пари и ресурси, показвайки на хората, че никой не е недосегаем.“

За журналистиката

„Спотлайт“ е свързан с интересен начин с класиката от 1976 г. „Цялото президентско войнство“. Филмът за разследването на Удуард и Бърнстейн по скандала Уотъргейт носи „Оскар“ на Джейсън Робардс за ролята му на редактора на Washington Post Бен Брадли. Той е баща на създателя на „Спотлайт“ Бен Брадли Младши.

Първият филм вдъхновява ново поколение журналисти, които да разследват институциите без ограничения в името на истината. През 2015 г. „Спотлайт“ обръща внимание на добродетелите на разследващата журналистика в момент, когато мнозина смятат, че тя се изразява единствено в 24-часовите новинарски емисии, клюки за знаменитости и сензационни интернет клипчета.

„През последното десетилетие и половина много вестници са притиснати финансово и голям брой опитни журналисти загубиха работа“, отбелязва продуцента Никол Роклин.

„Кой вестник с орязан бюджет може да си позволи ресурсите и работната сила, за да поеме истории като тази? Ако тези репортери не бяха прекарали години от живота си в проучване на случаите, дали истината някога щеше да излезе наяве? Така че всъщност е доста плашещо, че разследващите екипи са изчезнали от редакциите на вестниците из страната“, предупреждава той.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.